داغ شدن آب ماشین لباسشویی نشانه ای برای نیاز به تعمیر لباسشویی

کد خبر: 1116499

داغ شدن آب ماشین لباسشویی یکی از مشکلاتی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت و در صورت بروز باید سریعا اقدامات لازم جهت تعمیرات ماشین لباسشویی را انجام داد. چرا که می‌تواند آسیب‌های زیادی به دستگاه و لباس‌های شما بزند. در اغلب موارد علت بروز این مشکل به خرابی ترموستات و المنت دستگاه بازمی‌گردد با این حال دلایل دیگری نیز می‌تواند در بروز این مساله دخیل باشند.  اگر اطلاعات زیادی درباره علت به وجود آمدن این مشکل و نحوه تعمیر لباسشویی ندارید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. 

داغ بودن آب ماشین لباسشویی از شایع ترین علل درخواست نیرو جهت تعمیر ماشین لباسشویی است

علت داغ شدن آب در ماشین لباسشویی چیست؟

هر ماشین لباسشویی امروزی برای تمیزتر شدن لباس‌ها و از بین رفتن لکه‌های سرسخت، نیاز به مواد شوینده مناسب و آب گرم دارد. درجه آب مورد نیاز هر برنامه شستشو در لباسشویی، بسته به نوع لکه و جنس پارچه قابل تنظیم است. چرا که آب سرد موجب تمیز نشدن کامل پارچه از لکه‌ها میشود و آب  بسیار داغ نیز الیاف لباس‌ها را از بین خواهد برد. 

یکی از مهم ترین بخش های هر شرکت تعمیراتی، تعمیر ماشین لباسشویی است. زیرا ماشین لباسشویی دیگر نوعی لوازم خانگی تجملاتی به حساب نمی آید و به نوعی جزء اصلی ترین نیاز هر خانه و یکی از پرفروش ترین و پراهمیت ترین لوازم خانگی می باشد. برای نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی در محل بدون نیاز به جابجایی دستگاه، هم اکنون می توانید سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

در برخی از موارد کاربر احساس می‌کند که ماشین لباسشویی در حین شستشو بیشتر از حد عادی داغ شده و این مساله را از داغ شدن بیش از حد بدنه یا شیشه احساس خواهد کرد داغ شدن بیش از حد آب ماشین لباسشویی نشان میدهد زمیان انجام تعمیر ماشین لباسشویی شما فرا رسیده است. بخار کردن داخل شیشه و بیرون آمدن گرما از پشت لباسشویی از دیگر مواردی است که می‌تواند به دلیل داغ شدن آب ماشین لباسشویی اتفاق بیفتد و می‌توان علاوه بر اسیب به بافت پارچه خرابی قطعات حساس لباسشویی مانند برد را به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل و نیاز به تعمیر لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز به انجام تعمیرات ماشین لباسشویی به دلیل خرابی المنت 

المنت یا همان هیتر قطعه‌ای در کف ماشین لباسشویی هستند که با استفاده از انرژی الکتریکی آب داخل دیگ را گرم می‌کنند. این قطعه با دستور برد شروع به کار می‌کند و به محض رسیدن دستور از جانب برد، خاموش می‌شود تا دما بالاتر از حالت  مورد نیاز نرود. در برخی از مواقع المنت بدون توجه به دستور برد به گرم کردن ادامه می‌دهد و باعث داغ شدن آب در ماشین لباسشویی می‌شود.

اگر آب لباسشویی داغ میشود برای انجام تعمیرات لباسشویی اقدام نمایید

برای تعمیر ماشین لباسشویی هنگام خرابی المنت یا همان هیتر بهتر است از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید تا این قطعه را از لحاظ ظاهری و کیفیت عملکرد بررسی کند و در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض آن بپردازد تا آسیب بیشتری به دستگاه وارد نگردد. 

  •  خرابی ترموستات 

در داخل هر ماشین لباسشویی و در تماس با آب داخل مخزن آن، یک حسگر دمای آب یا همان ترموستات وجود دارد که دمای آب را اندازه‌گیری می‌کند و این اطلاعات را برای برد می‌فرستد. برد لباسشویی دمای اندازه گیری شده توسط ترموستات را با دمای مورد نیاز برای شستشو تطبیق می‌دهد و به به محض رسیدن آب به دمای مورد نظر دستور خاموش شدن المنت را ارسال می‌کند. 

خرابی ترموستات لباسشویی باعث نیاز به تعمیر لباسشویی میشود

در صورتی که هیدرواستات خراب شود دمای واقعی آب داخل دیگ به اشتباه کمتر گزارش می‌شود و  المنت بیشتر از حد نیاز روشن باقی می‌ماند. برای رفع این مشکل نیاز است که این قطعه تعمیر یا تعویض شود و به دلیل نیاز به اطلاعات تخصصی در این زمینه پیشنهاد می‌شود که تعمیرا ماشین لباسشویی خود در این زمینه را به یک تکنسین مجرب بسپارید.

  • خرابی برد

در برخی از موارد دیده شده که علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی به خرابی برد در دستگاه مربوط می‌شود. این قطعه همانند مغز برای انسان است و تمامی فعالیت‌های ماشین لباسشویی را مدیریت می‌کند. به همین دلیل خرابی یا نیم سوز شدن برد می‌تواند باعث شود که اطلاعات را به نادرستی پردازش کرده و دستورهای اشتباهی را صادر کند. روشن ماندن بیشتر از حد مورد نیاز المنت، یکی از مواردی است که ممکن است برای دستگاه اتفاق بیفتد. 

برای رفع خرابی برد نیاز است که این قطعه حساس به درستی تعمیر و یا به صورت کامل تعویض شود. در صورتی که اطلاعات کامل در این زمینه و ابزار مورد نیاز آن را ندارید پیشنهاد می‌کنیم تعمیر لباسشویی خود را به یک تکنسین مجرب بسپاارید.

نکته:  در اغلب موارد نگهداری و استفاده نادرست از دستگاه، علت خرابی زودهنگام برد است. در صورتی که سعی کنید نوسانات شدید برقی وارد لباسشویی نشود و از ورود گرمای بیش از حد و رطوبت به داخل آن جلوگیری کنید، عمر برد برای سال‌های زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. 

  • قطعی اتصالات برد با دیگر قطعات لباسشویی

در برخی از موارد دیده شده که داغ شدن آب ماشین لباسشویی به قطع بودن اتصالات الکتریکی بین برد با المنت و هیدرواستات مربوط است. با اینکه تمامی قطعات کاملا سالم هستند اما سیم‌های ارتباطی بین آنها به هر دلیل از بین رفته و دستورات برد به آنها مخابره نمی‌گردد. در این حالت ممکن است دستور پایان کار المنت به این قطعه نرسد و یا میزان دمای آب از هیدرواستات به برد صادر نشود. 

هنگام تعمیر لباسشویی اتصالات آن را بررسی کنید

جهت جلوگیری از بروز این مشکل پیشنهاد می‌شود که در هنگام جا به جایی ماشین لباسشویی کاملا دقت کنید که ضربه یا حرکت ناگهانی قطعات داخلی دستگاه را تکان دهد. همچنین با نگهداری از دستگاه در دمای مناسب و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لباسشویی می‌توانید تا حد زیادی عمر سیم کشی ماشین لباسشویی خود را افزایش دهید. 

برای تعمیر ماشین لباسشویی و رفع داغ شدن آب ماشین لباسشویی به دلیل قطعی اتصالات داخلی،  نیاز است که تمامی سیم‌های بین برد و المنت و هیدرواستات از نظر ظاهری و صحیح بودن اتصال بررسی شوند. در صورتی که سیم‌ها به دلیل جابه جایی نادرست و یا فرسودگی خراب شده باشند برای انجام تعمیرات ماشین لباسشویی نیاز به تعویض آنها وجود دارد اما اگر سیم کشی داخلی سالم باشد برای تعمیر لباسشویی تنها باید آنها را دوباره به یکدیگر متصل کنید. 

برکرفته از سایت: تعمیر آنلاین (tamironline.com)

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها