وزیر اقتصاد: منافع مردم فراتر از منافع اقتصادی است

کد خبر: 1116944

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به بهاباد در جمع شماری از مردم این شهرستان که نسبت به استخراج معدن سنگ آهن همیجان از سوی بخش خصوصی معترض بودند، گفت: منافع مردم فراتر از منافع اقتصادی است.

وزیر اقتصاد: منافع مردم فراتر از منافع اقتصادی است

سید احسان خاندوزی روز جمعه در بهاباد افزود: بهای منافع اقتصادی نباید به ضرر مردم و بافت شهر و روستا تمام شود و خواسته‌های مردم و حفظ زیست بوم باید در اولویت کارها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: اخذ هر تصمیمی برای معدن همیجان در این شهرستان، با نگاه بلند مدت صورت می‌گیرد و هویت‌ سنتی و روستایی و بافت‌های فرهنگی در حاشیه قرار نمی‌گیرد.

همزمان با سفر هیات دولت به استان یزد، وزیر امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از رییس جمهور به بهاباد سفر کرد و مورد استقبال گرم مردم و مسئولان شهرستان و استان قرار گرفت.

شماری از مسئولان استان وزیر اموری اقتصاد و دارایی را در سفر به بهاباد همراهی می کنند.

حضور در گلزار شهدا، بررسی مسایل و مشکلات مردم و صاحبان صنایع و معادن در حوزه های بانکی، بیمه ای، مالیاتی، اموال تملیکی و بورس و شرکت در جلسه شورای اداری بهاباد از جمله برنامه های سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی است.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قراردارد.

 آیت‌الله رئیسی روزجمعه وارد فرودگاه  شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت، رییس جمهور را در این سفر معاون امور زنان و خانواده و وزیران جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، امور اقتصادی و دارایی ، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و تعدادی از معاونان وزارتخانه های مختلف  و مدیرعامل شرکت ملی گاز همراهی می کنند.

بیستم بهمن سال ۱۳۹۹  فرماندار بهاباد در خصوص اعتراض مردم همیجان به اکتشاف و بهره برداری از معدن این روستا گفته بود که اکتشاف در این معدن باید مشروط به حفظ روستا و منابع آبی آن باشد.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پروانه اکتشاف این معدن از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شد اما هنوز به مرحله بهره ‌برداری نرسیده است.

وی ادامه داد: برخی از معترضان ، دغدغه محیط زیستی و حیات روستا را دارند که نظرشان محترم است اما برخی به دنبال منافع شخصی هستند و از این جهت این اعتراض ها را هدایت می‌کنند.

فرماندار بهاباد عنوان کرد: در تمامی صورت جلسه و تصمیم هایی  که در خصوص معدن سنگ آهن همیجان گرفته شد اکتشاف این معدن مشروط به حفظ روستا و حفظ منابع آبی آن است البته هنوز شرکت معدنی که مجوز پروانه اکتشاف این معدن را دارد تاکنون هیچ اقدامی در این جهت نکرده‌ است./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها