برای انتخاب شرکت طراحی وب سایت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کد خبر: 1118216

امروزه راه اندازی وب سایت برای مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار شده است، به گونه ای که شرکت های طراحی سایت سالانه هزاران کسب و کار را در دنیای اینترنت معرفی می‌کنند. اما ایجاد سایت به تنهایی کافی نیست زیرا کسب و کار شما باید برای شناخته شدن، توسط تعداد زیادی از کاربران دیده شود؛ در پی رسیدن به این هدف، رعایت اصول سئو راه حلی طلایی است، بنابراین اکثر متخصصین شرکت های طراحی سایت باید در زمینه سئو و بهینه سازی فعال باشند. تیم فردا نیوز جهت کمک در انتخاب شرکت مناسب طراحی سایت، نکات ساده و کاربردی را گردآوری کرده که مطالعه آن را به همه افراد توصیه می کنیم.

بیشتر سازمان ها یا فروشگاه ها جهت وارد شدن به دنیای آنلاین در تلاش اند تا شرکتی با بهترین امکانات را پیدا کنند. از طرفی افراد و شرکت های زیادی وجود دارند که در این زمینه مشغول به کاراند؛ برای نمونه اگر به آگهی ها یا سایر تبلیغات اینترنتی دقت کرده باشید آدرس و شماره تماس هزاران شرکت را مشاهده خواهید کرد که هر کدام با تصور "بهترین بودن" فعالیت می‌کنند.

خدمات ضروری برای طراحی سایت فروشگاهی

اگر شما در زمینه ارائه محصولات فعالیت می‌کنید می‌توانید با طراحی سایت فروشگاهی، خدمات خود را در اختیار سایرین قرار دهید؛ اما باید دقت کنید که شرکت طراحی سایت امکان استفاده از خدمات زیر را برای شما مهیا کند.

  • تعریف محصولات به صورت بی نهایت
  • قرار دادن تصاویر متعدد برای هر محصول
  • دسته بندی کالاهای موجود در فروشگاه
  • تعیین ویژگی های مختلف برای محصولات
  • درنظر گرفتن درگاه های پرداخت متفاوت
  • امکان ارسال کالا به روش های مختلف
  • دریافت اینماد برای جلب اطمینان کاربران
  • امکان جستجو و تعیین فیلتر برای یافتن محصول دلخواه
  • سبد خرید
  • درج مقالات متعدد
  • نظرسنجی محصولات
  • مقایسه کالاهای موجود در فروشگاه
  • تعیین هزینه (با امکان پیاده سازی تخفیفات دوره ای)
  • صدور پیش فاکتور
  • چند فروشندگی
  • محاسبه هزینه ارسال به طرق مختلف
  • و...

https://rastinweb.com/e-commerce-website-design

نکات مهم برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

موارد مورد نیاز برای وب سایت ها

اگر قصد ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ دارید، بدانید که کیفیت طراحی سایت جزء نکات مهم برای افزایش اعتبار شما در این محیط می‌باشد. توصیه ما به شما بررسی نمونه کارهای شرکت طراح است، زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا با قابلیت ها و امکانات وب سایت ها آشنا شوید. برخی از مواردی که باید در زمان مشاهده وب سایت های نمونه بررسی کنید عبارت است از:

طراحی گرافیک به صورت خلاقانه: استفاده از فونت مناسب، به کارگیری اشکال زیبا، تصاویر با کیفیت و...

تجربه کاربری مناسب: قرار دادن موارد مورد نیاز کاربر در مکانی مناسب (در دسترس بودن اجزا)

داشتن امنیت: فراهم کردن شرایط جهت ثبت اطلاعات کاربران با امنیت بالا (برای نمونه شماره تماس، شماره کارت و...)

میزان بهینه بودن وب سایت ها: برای نمایش سایت در صدر نتایج جستجو

سرعت بارگذاری بالا: جهت جلوگیری از خروج زودهنگام کاربر

پشتیبانی بعد از تکمیل فرایند طراحی: انجام کارهای مدیریتی در صورت نداشتن زمان و یا دانش فنی

شرکت طراحی سایت باید بتواند با استفاده از دانش و مهارت خود تمام امکاناتی که در بالا به آن اشاره کردیم را برای مشاغل فراهم کنند. آن ها می‌توانند برای رسیدن به این هدف از بخش ها و اجزای تخصصی استفاده کنند. هدف ما در این مقاله کمک به کسب و کارها برای پیدا کردن بهترین شرکت طراح و استفاده از بروز ترین خدمات وب سایت ها می‌باشد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته ضروری در طراحی گرافیک وب سایت

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین شرکت های طراحی سایت

نکات مهم برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

1- بررسی نمونه کار ها برا پیدا کردن بهترین شرکت طراحی سایت

همانطور که گفته شد یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن شرکت طراحی سایت حرفه ای، بررسی نمونه کارهایی است، که در گذشته انجام شده. در صورتی که شرکت طراح از پروژه های خود رضایت داشته باشد آن را در معرض دید کاربران قرار می‌دهد؛ مشتریان نیز بعد از بررسی سایت ها به عملکرد و توانایی متخصصین پی می‌برند.

2- اعتبار و صحت سنجی جهت تقلبی نبودن شرکت طراحی سایت

هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت باید زمانی را به بررسی معتبر بودن شرکت طراحی سایت اختصاص دهید، زیرا برخی از افراد فرایند های ایجاد وب سایت را تحت نام شرکت یا سازمان معرفی می‌کنند. اگر شما طراحی سایت خود را به یک شخص واگذار کنید به مرور زمان مشکلات زیادی را متحمل خواهید شد؛ زیرا احتمال پاسخگو بودن و پشتیبانی شرکت ها از اشخاصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند بسیار بیشتر است، همچنین درصد تخصصی بودن یک فرد در همه زمینه های طراحی سایت بسیار پایین می‌باشد؛ در واقع انجام فرایند طراحی سایت نیازمند کار گروهی و دانش حرفه ای است. برای نمونه طراحی بصری وب سایت باید توسط متخصصین UI انجام شود؛ پایگاه داده را افراد برنامه نویس کنترل کنند و... در نهایت نیز ناظر کلی وب سایت را بررسی کرده و ایرادات احتمالی را برطرف سازد.

توصیه ما سپردن کسب و کارتان به یک شرکت معتبر است زیرا در این صورت شغل شما به صورت حرفه ای در این بستر گسترده معرفی خواهد شد.

3- عدم اطمینان به وب سایت های صفحه اول گوگل

یکی از نکات مهم در انتخاب شرکت طراحی سایت حرفه ای؛ توجه نکردن به لیست نتایجی است که در زمان جستجو ظاهر می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند وب سایت هایی که در صفحات اول موتورهای جستجو نمایش داده می‌شوند، کیفیت و خدمات بیشتری نسبت به دیگر وب سایت ها دارند؛ در حالی که هنگام وارد کردن عباراتی همچون "بهترین شرکت طراحی سایت"، "شرکت طراحی سایت معتبر" و... گوگل لیستی از سایت ها را نمایش می‌دهد که توانسته اند اصول بهینه سازی را به درستی پیاده سازی کنند (برای نمونه ممکن است از کلمات کلیدی استفاده کرده باشند، آگهی و تبلیغات خریداری کرده و یا بک لینک های مناسب قرار داده باشند) اما این مسئله نباید در تصمیم گیری نهایی شما تاثیر بگذارد بدین معنا که ممکن است وب سایت برخی از شرکت های طراحی سایت در صفحات اول یا دوم موتورهای جستجو قرار بگیرند و خدمات و امکانات بهتری را ارائه دهند.

جنبه منفی دیگری که این حالت شامل می‌شود این است که برخی از وب سایت هایی که در صفحات ابتدایی گوگل نمایش داده می‌شوند به دلیل بالا بودن میزان بازدید و درخواست طراحی؛ قیمت بیشتری را مطرح می‌کنند و هم سو با این کار نمی‌توانند سطح بالایی از خدمات رسانی و مدیریتی را ارائه دهند. (زیرا تعداد مشتریان از حد قابل کنترل آن ها خارج شده است) در نتیجه برای انتخاب شرکت طراحی سایت معتبر عوامل متعددی را در نظر بگیرید زیرا ظاهر شدن در لینک های ابتدایی به تنهایی نمی‌تواند تضمینی بر عملکرد صحیح شرکت طراح باشد.

4- پرسیدن سوالاتی در حوزه نحوه طراحی سایت، زبان های برنامه نویسی و...

امروزه فضای اینترنت به شکل قابل توجهی مورد استفاده افراد قرار گرفته و روز به روز در حال تغییر است. طی 20 سال گذشته زبان های برنامه نویسی و کتابخانه های جدیدی معرفی شده اند که هر کدام به تنهایی در داشتن وب سایت زیبا و کاربر پسند نقش ویژه ای را ایفا می‌کند.

از طرفی داده ها و اطلاعات افراد نیز با وضعیت مناسب تری ذخیره می‌شوند به این صورت که در زمان نیاز می‌توان به سرعت به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.My SQL و SQL Server و Oracle از زبان های برنامه نویسی رایجی هستند که برای مدیریت پایگاه های داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در نهایت تیم طراح باید بتواند با بکارگیری این زبان ها کنار یکدیگر وب سایت بی نظیری را ایجاد کند. توصیه می‌کنیم از متخصصین طراح بخواهید زبان های مورد نیاز را به شما معرفی کنند و برای شما آگاهی لازم را در خصوص هر یک از آن ها ایجاد نمایند.

5- در نظر گرفتن هزینه طراحی سایت

به گفته شرکت های طراح، استعلام قیمت راه اندازی وب سایت رابطه مستقیمی با خدماتی که استفاده می‌کنید، دارد. اما این هزینه به تعداد پرسنل شرکت، خدمات مورد نیاز، امکاناتی که استفاده می‌شود و... نیز بستگی دارد. باید توجه کنید که هزینه زیاد بیانگر کیفیت بالا در زمینه ایجاد سایت نمی‌باشد. برای نمونه برخی از شرکت های طراحی سایت در ازای دریافت مبالغ هنگفت، وب سایتی را طراحی می‌کنند در حالی که وب سایت بجز ظاهر و اجزای گرافیکی جذاب، هیچ کارایی و عملکرد خاصی ندارد.

اما شما باید به این نکته توجه کنید که برخی از شرکت های طراح در ازای دریافت هزینه های کم، خدمات بی کیفیتی را ارائه می‌دهند. اینجاست که بررسی نمونه کارها می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

6- بررسی بخش مجله آموزشی شرکت طراح

شاید این نکته بتواند نظر شما را جلب کند که مقالات نوشته شده، می‌تواند به نوعی میزان حرفه ای بودن شرکت طراح را بیان کند.

با مراجعه و مطالعه بخش مجله اینترنتی، درباره ما، یا دیگر بخش های مختلف سایت، میزان تخصصی بودن شرکت را بررسی کنید. برای نمونه مقالات کپی از سایت های دیگر نباشد (بخشی از متن را copy کرده و در موتورهای جستجو paste کنید تا متوجه شوید منبع آن کجاست)

7- برقراری ارتباط با دیگر مشتریان شرکت طراحی سایت

نکات مهم برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

یکی دیگر از روش هایی که برای پیدا کردن شرکت طراحی سایت مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد، برقراری ارتباط با کسب و کارهایی است که در گذشته ای نه چندان دور از خدمات شرکت استفاده کرده اند. شما می‌توانید لیستی از پرسش های مورد نظرتان را از این افراد بپرسید تا اطلاعات مورد نیازتان را بدست آورید، برای نمونه راجع به هزینه طراحی سایت، خدمات بهینه سازی، نحوه برخورد مشاوران، المان های گرافیکی و... پرسش هایی را مطرح کنید. اگر مشتریان قبلی از خدمات شرکت رضایت کافی داشته باشند، پس به احتمال زیاد شما نیز می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری مراحل طراحی سایت خود را به آن ها واگذار کنید.

8- جلسه حضوری با شرکت طراح

در نهایت ملاقات حضوری می‌تواند به نفع هر دوی شما باشد. در این جلسات می‌توانید انتظارات خود را بازگو کنید و اطلاعات مفیدی در زمینه ورود کسب و کارتان به دنیای آنلاین بدست آورید. از طرفی شرکت طراح نیز می‌تواند خواسته ها و اهداف شما را از طراحی سایت بدانند، در این صورت فرایند طراحی سایت نیز راحت تر انجام خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها