آموزش سئو چگونه کسب و کارم را متحول کرد؟ (یک داستان واقعی)

کد خبر: 1116304

زمانی که کسب و کار خودم را با اجاره یک مغازه آغاز کردم، هنوز بیماری کرونا شیوع پیدا نکرده بود. اما چند ماه بعد، زمزمه‌هایی مبنی بر شیوع کرونا کل کشور را در برگرفت و با شروع قرنطینه و تعطیلی کسب و کارهای مختلف من هم مجبور شدم که کسب و کارم را تعطیل کنم. در همان زمان بود که مانند اکثر کسب و کارهای بزرگ و کوچک به فکر طراحی سایت افتادم تا محصولات خود را به صورت آنلاین به مشتری‌ها بفروشم. در آن زمان فکر می‌کردم که با طراحی سایت فروشگاهی به موفقیت‌های زیادی دست پیدا خواهم کرد. اما اشتباه من این بود که با مفهوم SEO آشنا نبودم و نمی‌دانستم که با سئو سایت چطور می‌توانم تعداد مشتری‌های خود را افزایش دهم. با راهنمایی یکی از دوستانم در یکی از دوره‌های آموزش سئو شرکت کردم. با کمک آموزش‌های سئو و به کارگیری نکات مربوط به سئو و بهینه‌سازی سایت، کسب و کار کوچک من به شدت متحول شد‌ و توانستم مشتری‌های بسیار زیادی را جذب کنم.‌ در این مطلب تعریف خواهم کرد که سئو چه تاثیری در رونق کسب و کار من داشت.

آموزش سئو

آیا می‌دانید راه‌اندازی کسب و کار آنلاین چه مزایایی دارد؟‌

در این بخش قصد دارم شما را با مزایای کسب و کارهای آنلاین آشنا کنم. بعضی از افراد هنوز اطلاعات کافی در این زمینه ندارند. برخی دیگر به خوبی می‌دانند که کسب و کارهای اینترنتی این روزها سود خوبی نصیب صاحبان مشاغل می‌کند، اما تا به حال برای کسب و کار خود هیچ اقدامی در این باره نکرده‌اند. من هم دقیقا جزء افراد گروه دوم بودم. در واقع می‌دانستم که کسب و کار آنلاین فواید بسیاری دارد اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دادم. اگر به تغییراتی که در دنیای اطرافمان به وجود آمده دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که میزان دسترسی تمام اقشار جامعه به اینترنت روز به روز در حال افزایش است. امروز همه مردم برای رفع نیازهای روزمره خود در اولین اقدام به اینترنت مراجعه می‌کنند‌ و چیزی که می‌خواهند را جستجو می‌کنند.

سرعت گسترش اینترنت به حدی بالاست که اگر هر چه زودتر کسب و کار خود را آنلاین نکنید، از صحنه رقابت‌ به طور کلی حذف می‌شوید. مزایای کسب و کار اینترنتی عبارتند از:

  • پایین‌ بودن هزینه برای راه اندازی
  • مدیریت و کسب درآمد از راه دور
  • در اختیار داشتن بازاری به وسعت کل کشور
  • گسترش کسب و کار بدون محدودیت مکانی
  • فروش 24 ساعته محصولات و خدمات حتی در روزهای تعطیل
  • شروع کسب و کار در کمترین زمان ممکن‌

من نیز مانند بسیاری از افراد مبتدی فکر میکردم که پس از راه‌اندازی سایت وارد تجارت آنلاین شده‌ام و به زودی محصولاتم را به تعداد زیادی از مشتریان خواهم فروخت. اما سایت‌های رقیب عملکرد موفقیت‌آمیز‌تری داشتند و تعداد مشتری‌های کسب و کار آنلاینم زیاد نمی‌شد. در اینجا بود که با آموزش سئو آشنا شدم و فهمیدم که SEO چه قدرتی در بالا بردن ترافیک سایت و فروش بیشتر سایت‌‌ها دارد. این روش بیشتر مناسب سایت‌هایی است که پول کافی برای تبلیغات ندارند.

 

چرا آموزش سئو برای کسب و کار آنلاین ضرورت دارد؟‌

چرا آموزش سئو برای کسب و کار آنلاین ضرورت دارد؟‌

وقتی برای اولین بار با عبارت آموزش سئو روبرو شدم هیچ آشنایی با مفهوم و معنی آن نداشتم و نمی‌دانستم که یادگیری سئو سایت مانند یک سکوی پرتاب می‌تواند فروشگاه اینترنتی من را به بالاترین رتبه‌های گوگل برساند. در واقع هدف از یادگیری SEO و بهینه‌سازی سایت این است که با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف بتوان رتبه سایت را در موتورهای جستجو مانند گوگل ارتقا بخشید. سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل قرار گرفته‌اند، همواره درآمد بسیار بالایی دارند. کلمه SEO مخفف عبارت search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از رایج‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است و باعث می‌شود که محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف به صورت طبیعی و از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل و غیره به نمایش درآید. بنابراین با توجه به اهمیت سئو به تمام کسب و کارهای سنتی که در کارخانه‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌های مختلف، کسب و کارهای خانگی و غیره توصیه می‌کنم که در وهله اول یک وب سایت فروشگاهی برای خود راه‌اندازی کنند و سپس با استفاده از آموزش سئو و به کار‌گیری نکات مربوط به آن به رونق کسب و کار خود در فضای اینترنت کمک کنند.

شرکت در یکی از دوره‌های آموزش سئو چه لزومی دارد؟

یک وب سایت که به تازگی تاسیس و راه‌اندازی شده است بدون ثبت و بهینه‌سازی هیچ کاربردی برای کسب و کار ندارد. در واقع اگر سایت کسب و کار شما در صفحه‌های اول موتورهای جستجو مانند گوگل قرار نگیرد، تعداد بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت بسیار اندک خواهد بود. به همین دلیل شرکت در یکی از دوره‌های آموزش سئو برای همه افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند، الزامی می‌باشد‌. طبق آمار بیشتر از نود درصد کاربران اینترنت از طریق جستجو در گوگل کالا یا خدمات مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. این افراد بیشتر به سایت‌های معتبری که با استفاده از بهینه‌سازی سایت خود توانسته‌اند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند، اعتنا می‌کنند و تقریبا 97 درصد از این افراد چهار سایت اول گوگل را مشاهده می‌کنند. بنابراین بدون بهینه‌سازی سایت کسب و کار خود غیرممکن است که سایت شما به صفحه اول کوگل راه پیدا کند.

از کجا بفهمیم که کدام دوره آموزش سئو مناسب‌تر است؟‌

از کجا بفهمیم که کدام دوره آموزش سئو مناسب‌تر است؟‌

زمانی که کمی با مفهوم سئو آشنا شدم و فهمیدم که با یادگیری SEO می‌توانم در پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود تاثیر بسزایی داشته باشم، این سوال در ذهنم نقش بست که کدام دوره آموزش سئو مناسب‌تر است و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در این بخش از مطلب ویژگی‌های بهترین دوره‌های آموزش سئو را توضیح خواهم داد. اولین ویژگی‌ که باید در شرکت‌های برگزارکننده دوره‌های آموزشی جستجو کنید این است که باید به رتبه سایت همان شرکت در گوگل توجه داشته باشید. اگر سایت‌ خود شرکت رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرده بودند، مطمئن باشید که دوره‌های آموزشی را با کیفیت بسیار بالایی برگزار می‌کنند.

از آنجایی که روش‌ها و تکنیک‌های SEO همواره به روز می‌شوند، تیم‌ها و شرکت‌های برگزار‌کننده دوره‌های آموزشی نیز باید جدیدترین و به روزترین روش‌ها را به کارآموزان خود آموزش دهند و فقط به آموزش تبادل لینک یا تراکم کلمات کلیدی اکتفا نکنند. امکان کار عملی همزمان با آموزش، ویژگی دیگریست که نباید آن را از دست داد. وقتی همزمان با آموزش روی سایت، کار عملی انجام می‌دهید، تمام نکاتی که آموخته‌اید برایتان تکرار می‌شود و به خوبی در ذهن شما ماندگار خواهد شد. شرکت‌های معتبر همواره بعد از آموزش از شما پشتیبانی می‌کنند و به تمام سوالات شما در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت پاسخ می‌دهند.

نکات مهم درباره آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

مهم نیست که سایت فروشگاهی شما قدیمی است یا به تازگی یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کرده‌اید. مهم این است که با آموزش سئو قصد دارید که تعداد مخاطبان هدف سایت خود را افزایش دهید. در این بخش از مقاله به چند نکته مهم درباره سئو سایت فروشگاهی اشاره می‌کنم.

تحقیق و جستجو درباره کلمات کلیدی و سایت‌های رقیب

در آموزش سئو برای کسب و کار اینترنتی خود ابتدا باید درباره کلمات کلیدی و فعالیت رقبای خود تحقیق و جستجو را شروع کنید. در واقع مهم‌ترین مرحله بهینه سازی مرحله تحقیق است. برای صفحه اصلی و صفحات دیگر سایت خود کلمات کلیدی مناسب پیدا کنید. با بررسی سایت‌های رقیب دقت کنید که از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند. به ساختار سایت رقبا نیز به خوبی دقت کنید.

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی با تحقیق و جستجو درباره کلمات کلیدی و سایت‌های رقیب

شناسایی مشکلات سایت فروشگاهی

در آموزش سئو بعد از اینکه درباره کلمات کلیدی و سایت‌های رقیب تحقیق کردید، نوبت به شناسایی مشکلات سایت می‌رسد. خطاهای سایت خود را پیدا کنید و در اسرع وقت آن‌ها را برطرف نمایید. محتوای تکراری سایت را به روزرسانی کنید. سرعت سایت را افزایش دهید. یکی از نکات مهم در سئو سایت بالا بودن سرعت است. اکثر کاربران اینترنت سایت‌هایی را که بارگیری آن‌ها از سه ثانیه بیشتر طول بکشد، بلافاصله ترک می‌کنند. ابزارهای مختلفی برای سنجش سرعت سایت وجود دارد. به عنوان مثال کاهش اندازه تصاویر موجود در سایت یکی از روش‌های افزایش سرعت است.

سئو و بهینه‌سازی داخلی

در آموزش سئو بهینه‌سازی درون صفحه‌ای سایت فروشگاهی نیز مانند بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو از اهمیت زیادی برخوردار است. بهبود ساختار و معماری سایت، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، بهبود تجربه کاربران و امکان نمایش سایت در مرورگر موبایل، اضافه کردن بخش نظرات مشتری، ارائه لینک شبکه‌های اجتماعی در سایت و غیره جزء اقداماتی هستند که کاربرپسند شدن سایت کمک می‌کنند‌.

بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه‌ سازی کلمات کلیدی در سراسر محتوا به عنوان مهمترین نکات سئو سایت فروشگاهی بسیار مهم است. حتما سعی کنید که در عنوان صفحه، در سر صفحه‌ها، در عنوان‌های فرعی، پارگراف‌ها از کلمات کلیدی به اندازه لازم استفاده کنید و از زیاده‌روی در تعداد کلمات کلیدی بپرهیزید.‌ در عنوان، شرح متا، نام فایل‌های تصویری، برچسب‌های alt تصاویر و URLها نیز باید از کلمات کلیدی استفاده شود.

استفاده از استراتژی آزمایشات بیشتر

بعد از اینکه SEO داخلی سایت خود را سر و سامان بخشیدید،‌ می‌توانید با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل به میزان تبدیل کلمات کلیدی پی ببرید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی پربازده از کمپین‌های PPC استفاده کنید. برای افزایش میزان کلیک سایت خود عناوین و متا را نیز آزمایش کنید. استراتژی آزمایشات بیشتر، تاثیر بسزایی در بهینه‌سازی سایت دارد.

تولید محتوا برای وبلاگ و پیوند آن به صفحات اصلی سایت

آخرین نکته‌ای که در این بخش از مقاله ذکر می‌کنم این است که حتما یک وبلاگ نیز برای خود راه‌اندازی کنید. با تولید محتوا درباره یک کلمه کلیدی برای وبلاگ می‌توانید آن را به یکی از صفحات اصلی سایت فروشگاهی خود پیوند بدهید. پست‌هایی که در وبلاک منتشر می‌شوند باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند. برای نوشتن محتوای وبلاگ از یک نویسنده ماهر و باتجربه کمک بگیرید که با دانش سئو آشنا باشد. وقتی محتوای نوشته شده باکیفیت باشد مخاطبان بیشتری آن را به اشتراک می‌گذارند و به این ترتیب تعداد بازدیدهای سایت افرایش می‌یابد.

تاثیر آموزش سئو در فروش اینترنتی بیشتر

تاثیر آموزش سئو در فروش اینترنتی بیشتر

وقتی سایت فروشگاهی کسب و کار خود را با استفاده از نکات مهم ارائه شده در دوره‌ آموزشی بهینه‌‌سازی کردم، روز به روز به تعداد مشتری‌های سایت اضافه شد. به طور کلی سئوی حرفه‌ای باعث می‌شود که سایت رتبه خوبی در گوگل کسب کند و بازدیدکنندگان به راحتی محتوای سایت را مطالعه کرده و به سرعت محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. با این ویژگی به مرور زمان ترافیک سایت نیز افزایش می‌یابد. معمولا سایت‌های پرترافیک فروش اینترنتی بیشتری دارند. SEO یکی از رکن‌های بسیار مهم و اساسی در بازاریابی آنلاین به شمار می‌رود‌. همه کسب و کارها برای معرفی خود به تعداد زیادی مشتریان از یک فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند.

استفاده از تکنیک‌های SEO نسبت به تبلیغات دیگر مانند تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ، تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی ماندگاری بیشتری دارد. زیرا با قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل همواره تعداد زیادی از کاربران برای خرید، سایت شما را انتخاب خواهند کرد. در دوران کرونا بسیاری از کسب و کارهایی که درآمد آن‌ها به صفر رسیده بود توانستند از طریق کسب و کار اینترنتی اوضاع خود را رو به راه کنند و حتی در برخی از موارد با استفاده از قیمت رقابتی، جلب اعتماد مشتریان، کیفیت بالای محصولات، پشتیبانی مناسب، امکان پس دادن کالاهای معیوب، نرخ فروش آن‌ها از فروشگاه سنتی نیز بیشتر شد.

شرکت در بهترین دوره آموزش سئو در سایت مدیروب

شما نیز مانند من می‌توانید برای ثبت نام و شرکت در دوره آموزش سئو مدیروب با آدرس اینترنتی modireweb.com مراجعه کنید و با یادگیری نکات مربوط به SEO کسب و کار اینترنتی خود را رونق ببخشید. مدیروب هفت سال پیش توسط مهران منصوری فر راه‌اندازی شد. هدف از افتتاح این سایت کمک به رونق کسب و کارهای اینترنتی در سرتاسر ایران است. آموزش‌های سئو که توسط آقای منصوری فر ارائه می‌شوند از کیفیتی در سطح جهانی برخوردار هستند. اکثر مشتریان شرکت مدیروب از خدمات و دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری این شرکت کمال رضایت را دارند. برای آگاهی از نحوه شرکت در دور‌ه‌های آموزش سئو  که معروف‌ترین آنها دوره جادوی سئو می‌باشد با کارشناسان مدیر وب تماس بگیرید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها