پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۱ دی/ گرانی دلار در راه است؟

کد خبر: 1119985

قیمت دلار طی هفته جاری نوسان چندانی نداشت، حدودا روی قیمت ۲۷ هزار تومان معامله می‌شد. قیمت دلار در این هفته افزایش پیدا می‌کند؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۱ دی/ گرانی دلار در راه است؟

هفته گذشته در فضای شلوغ رسانه‌ای، بازار ارز تهران هم دچار نوسانات زیادی شد. قیمت دلار تحت تاثیر فضای مثبت مذاکرات در روند نزولی با شیبی نسبتا تند قرار گرفت.

این فضای مثبت که شامل اخبار منتشر شده از مقر مذاکرات کمیسیون مشترک برجام و همچنین سخنان رئیس کل بانک مرکزی بود، توانست قیمت دلار را در روز سه‌شنبه کاهش دهد.

روز‌های پایانی هفته گذشته اورق معاملات برگشت و افزایشی‌های بازار با غنیمت شمردن فضای بی‌خبری رسانه‌ای و همچنین توقف کوتاه‌مدت مذاکرات توانستند کاهش قیمت رخ داده در نرخ ارز طی هفته را برای معاملات فردایی تا حد زیادی جبران کنند.

بنا بر گزارش دنیای اقتصاد، اکثریت کارشناسان این بازار با رصد حجم معاملات روز‌های پایانی هفته گذشته براین باورند که میزان معاملات دلاری در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه اخیر کاهش قابل توجهی یافت.

پیش‌بینی فعالان بازار دلار

برخی دیگر از تحلیلگران بازار ارز اما بر این عقیده‌اند که افزایشی‌های بازار با استفاده از وقفه چند روزه مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در تلاشند تا ضرر‌های وارده به معاملات خود که ناشی از کاهش قیمت دلار در هفته گذشته بوده را جبران کرده و با جو‌سازی روند صعودی برای هفته آینده بتوانند فرمان بازار ارز را در روز‌های آتی در دست بگیرند.

روز جمعه، یک خبر از مسوولان روسی مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: «ما در دو حیطه شاهد برخی پیشرفت‌ها بوده‌ایم؛ یکی در مذاکرات و دیگری در ارزیابی‌های عمومی شرایط پیرامون مذاکرات وین.

هم‌اکنون این ارزیابی‌ها برای نخستین بار از ماه ژوئن شامل عناصر مثبت هستند. این به آن معناست که مذاکره‌کنندگان واقعا پیشروی داشته‌اند.» در شرایطی که فضای گفت‌وگوی دور هشتم مثبت ارزیابی شده و البته وقفه چهار روزه مذاکرات هسته‌ای وین برای تعطیلات سال نو میلادی، باید دید معامله‌گران بازار ارز در ابتدای هفته پیش‌رو چه واکنشی نسبت به این جهش قیمتی مقطعی در روز‌های پایانی هفته گذشته خواهند داشت و نمودار نرخ ارز در روز‌های آتی چه نمایشی خواهد داشت. به نظر نمی‌رسد در هفته پیش‌رو، فعالان بتوانند برای مدت زیادی دلار را بالای ۳۰ هزار تومان نگه دارند./ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها