گرانی سرسام‌آور گوشت قرمز در راه است؟

کد خبر: 1120288

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز و مرغ اهواز گفت: موضوع آزادسازی صادرات گوشت قرمز توسط دولت، بر قیمت گوشت قرمز در داخل کشور اثرات منفی بسزایی خواهد داشت و مطمئنا گوشت قرمز به میزان سرسام آور گران خواهد شد.

گرانی سرسام‌آور گوشت قرمز در راه است؟

سید اصغر حسینی بهارانچی در خصوص وضعیت گوشت قرمز در بازار اهواز اظهارکرد: قیمت خرید گوشت قرمز توسط قصابان در چند روز گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است. موضوع آزادسازی صادرات گوشت قرمز توسط دولت، بر قیمت گوشت قرمز در داخل کشور اثرات منفی بسزایی خواهد داشت و مطمئنا گوشت قرمز به میزان سرسام‌آور گران خواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که موضوع صادرت مطرح باشد، احتمالا وضعیت قیمت گوشت قرمز به همین وضع بماند و قیمت آن، در روندی افزایشی قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز و مرغ اهواز گفت: صادرات ۱۵۰ هزار راس دام به کشورهای کویت، امارات، عراق و عمان در دستور کار دولت قرار دارد. قرار است هر کیلوگرم دام زنده را به قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری کند. این موضوع به این معنا است که اگر قصاب نیز بخواهد دام زنده را به قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری کند، بدون احتساب سود هر کیلوگرم گوشت ۱۴۰ هزار تومان برای ما تمام می‌شود.

حسینی بهارانچی بیان کرد: دامی برای صادر کردن نداریم و تعداد دام‌ها فقط برای کشور جوابگو است نه صادرات. دام‌هایی که از دیگر استان‌ها برای کشتار به خوزستان وارد می‌شدند به دلیل بحث صادرات دام زنده، دیگر به خوزستان وارد نمی‌شوند و روند تامین گوشت در اهواز به مشکل برخورده است.

وی بیان کرد: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز حذف شود، بر روی بسیاری از کالاها تاثیر قیمتی منفی خواهد داشت اما در کل با توجه به وضعیت فعلی صادرات دام، بازار خوبی را در آینده برای گوشت قرمز متصور نیستم./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها