کیت ورزشی چیست ؟

کد خبر: 1120764

کیت یا پوشاک ورزشی،  به پوششی می‌گویند که بازیکنان یک تیم  ورزشی  در هر بازی آن را می‌پوشند. معمولاً کیت‌های فوتبالی برای هر باشگاه در هر فصل دو یا سه طرح هستند و این کیت‌ها در هر فصل ورزشی دچار تغییر می‌شوند. که  شامل پیراهن ورزشی، شورت ورزشی  و جوراب  هستند. در فوتبال، در پشت کیت، شماره‌های بازیکنان درج می‌شود و ممکن است در جلوی پیراهن نیز در میانه یا در جهت مخالف لوگو، درج شود.

شناخت انواع کیت فوتبال

 

بسیاری از هواداران فوتبال با قوانین. مقررات و بازی‌های فوتبال آشنا هستند اما تعداد کمی هستند که از میزان کار خارج از زمین بازی مطلع باشند. حفظ وجهه یک بازیکن فوتبال و هزینه‌های تدارکات و حفظ لباس  بازیکنان می‌تواند بسیار تکان دهنده باشد.طرح کیت‌های ورزشی مانند کیت استقلال یا کیت پرسپولیس در بسیاری از مواقع نشان دهنده هویت یک تیم است که برای هواداران آن تیم از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

کیت های  های فوتبال به طور کلی به دو ورژن هواداری و پلیری تقسیم میشوند.

کیت ورژن پلیری

همان طور که از اسمش پیداست این لباس‌ها برای بازیکنان در سطح حرفه‌ای  طراحی شده است. در نسخه‌های اصلی این لباس‌ها تکنولوزی های تهویه هوا به کاربرده شده است. اما در نسخه‌های موجود در ایران که همگی کپی هستند این تکنولوزی وجود ندارد علاوه بر این جنس پارچه کیت  پلیری بسیار سبک بوده و دارای منافذ خوبی برای عبور هوا است و هنگام بازی این لباس دیرتر رطوبت را جذب می‌کند. لباس‌های پلیری همگی دارای یک نوع کیفیت نیستند و اینگونه نیست که همه کیت‌های  ورژن پلیری  یک کیفیت را داشته باشند. بهترین نوع لباس ورژن پلیری  آن مدلی است که تمام لوگوها و نوشته‌های لباس اصلی را دقیقاً داشته باشد.

اگربه طور حرفه ای ورزش نمی کنید و دارای  اضافه وزن هستید، یا هیکل فیتی ندارید ، کیت های های ورژن پلیری مناسب شما نیست!

این کیت ها که فقط توسط کمپانی های بزرگ مانند نایک و آدیداس تولید می شود، مخصوص برای ورزشکاران طراحی شده است و قواره جذبی دارد.

کیت ورژن هواداری

این کیت‌ها که برای هواداران و دوست داران فوتبال طراحی شده‌اند، دارای قواره آزاد و بزرگ هستند به طوری که هر شخصی در سایزهای مختلف می‌تواند آن را تهیه کند و علاقه مندان به ورزشی که دارای اضافه وزن نیز هستند می‌توانند کیت تیم مورد علاقه خود را برتن کنند و تیم خود را حمایت کنند.

لوگوهای روی کیت هواداری معمولاً به صورت دوخت هستند. در سالهای اخیر از لوگوهای ژلاتینی برجسته هم  گاهی اوقات استفاده می‌شود.

انواع کیت فوتبال ورزن هواداری:

کیت های ورزن هواداری که در ایران موجود هستند دارای کیفیت های متنوعی هستند که می توان انها را به سه دسته تقسیم کرد.

کیت فوتبال هواداری درجه یک

کیتی که تمام موارد از قبیل جنس لوگو، نوع پارچه، برش و دوخت مشابه نسخه هوادار اورجینال را دارد.

کیت فوتبال هواداری درجه دو

کیتی که یکی از موارد لوگو یا نوع پارچه یا نوع دوختان با نسخه اصلی ورژن هوادار متفاوت باشد.

کیت فوتبال هوادار درجه سه

کیتی که چند عامل از بین جنس لوگو و پارچه و نوع برش و دوخت دران مشابه نسخه اصلی نباشد.

پیراهن و شورت فوتبال

پیراهن شورت‌های فوتبالی هیچگاه به صورت درجه یک وجود ندارد و همگی درجه دو و سه و گاهی درجه پایین‌تر نیزهستند. اگر کسی تمایل داشته باشد یک ست درجه یک داشته باشد باید تیشرت و شورت تک جداگانه خرید کند.مدل‌های با کیفیت کیت فوتبالی معمولاً پارچه با کیفیت استفاده می‌شود.مدل‌های درجه سه معمولاً از پارچه‌های باکیفیت بسیار پایین و گاهی لوگوهایی باکیفیت ضعیف در آنها استفاده می‌شود.

برای شناخت انواع  پیراهن  و شورت فوتبال باید جنس مورد نظر را با نسخه اصلی از نظر جنس پارچه، نوع دوخت و جنس لوگو مقایسه کرد.

کیت فوتبال درجه یک

از پارچه اصلی استفاده نشده اما پارچه آن نرم و لطیف است و لوگو روی لباس گلدوزی شده است.

کیت فوتبال درجه دو

از پارچه با لطافت کمتر استفاده شده ولی لوگو کاملاً گلدوزی شده است و از نظر لوگو کیفیت مناسبی دارد.

کیت فوتبال درجه  سه

در این کیت پارچه باکیفیت بسیار پایین مورد استفاده قرار گرفته است و لوگو دور دوخت است.

در آخر جهت خرید و همچنین دریافت مشاوره جهت انتخاب بهترین کیت ورزشی می توانید از سایت آریا اسپورت دیدن نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها