واریزی جدید به حساب بازنشستگان | جیب این بازنشسته ها پر پول شد

کد خبر: 1120975

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، از واریزی جدید بحساب بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول خبر داد.

واریزی جدید به حساب بازنشستگان | جیب این بازنشسته ها پر پول شد

 مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، از پرداخت نوبت نخست وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول خبر داد.

علی خدامی گفت: نخستین نوبت از مرحله اول وام ضروری به مبلغ ۱۲ میلیون تومان که آبان ۱۴۰۰ ثبت نام اینترنتی آن انجام شد، روز گذشته به حساب ۲۳ هزار و ۸۴۷ نفر از مشمولان واریز شد.

وی افزود: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه بوده که آبان امسال ثبت نام اینترنتی آن در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام و نتایج آن نیز از ششم دی ماه در همین درگاه اعلام شد.

خدامی گفت: در مرحله نخست مشخصات تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدان شرایط اعلام شدند که قرار است در قالب ۷ نوبت وام آنها پرداخت شود./مهر

این بازنشسته ها پولدار شدند

وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کارگری واریز شد و رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت کردند.

 در مرحله نخست مشخصات تعداد ۱۴۸هزار و ۵۰۰نفر از واجدین شرایط اعلام شد که قرار است در قالب هفت نوبت وام آن‌ها پرداخت شود.بانک رفاه در طرحی جدید اقدام به پرداخت وام بازنشستگان با شرایط خاص کرده است. در این طرح مبلغ 100 میلیون به عنوان وام بازنشستگان مطرح شده است. وام بازنشستگان شرایط و ضوابط خاصی دارد. کامل ترین اطلاعات درباره نحوه ثبت نام و دریافت وام بازنشستگان را باهم در می توانید بخوانید.وام بازنشستگان کمک به بسیاری از بازنشستگان می کند برای تامین هزینه ای درمان و غیره...

وام هفت میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کارگری واریز شد و رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت کردند.

منابع خبری از واریز وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان کارگری خبر دادند.از قرار، با پیگیری‌های کانون عالی بازنشستگان، وام‌های هفت میلیون تومانی در حال واریز است و مشکل پرداخت تسهیلات برطرف شده است.

اعضای کانون بازنشستگان در این رابطه می‌گویند: خوشبختانه موانع تسهیلات برطرف شده و واریز تسهیلات بازنشستگان کارگری در زمان‌های مقرر صورت خواهد گرفت.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) گفت: وام هفت میلیون تومانی توسط بانک رفاه به حساب بازنشستگان مشمول پرداخت شده است؛ خوشبختانه موانع پرداخت تسهیلات برطرف شده و بازنشستگانی که این ماه در نوبت وام قرار داشتند، توانستند تسهیلات را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: امیدواریم تمام موانع و سختی‌های پرداخت تسهیلات برطرف شود و بازنشستگان کارگری بتوانند به سرعت وام هفت میلیون تومانی را دریافت کنند. ما انتظار داریم بانک رفاه در این زمینه همکاری لازم را به عمل آورد.

کدام بازنشستگان وام ۱۰ میلیون تومانی می‌گیرند؟

بازنشستگان کارگری از مبلغ ناچیز وام و مراحل دشوار آن انتقاد دارند؛ آنها می‌گویند در حالیکه بازنشستگان سایر صندوق‌ها وام‌های مختلف و با مبالغ بالای ده میلیون تومان دریافت می‌کنند، چرا بازنشستگان کارگری باید برای دریافت وام هفت میلیون تومانی هفت خوان رستم را پشت سر بگذارند.

دهقان‌کیا درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

علی دهقان کیا گفت: در حال حاضر وضعیت درآمدی بازنشستگان تقریبا یک‌سوم سبد هزینه خانوار است و در یک شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

دهقان‌کیا تصریح کرد: بازنشستگان با توجه به این‌که ۳۰، ۳۵ سال کار کرده‌اند، اما امروز در شرایط مناسبی زندگی نمی‌کنند و تمام ظرفیت‌هایشان پر است و به سختی زندگی‌شان تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی، آقای رییسی و آقای عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رییس شورای عالی کار نیز است، این است که باز دوباره به ما این وعده را ندهند که در آینده قرار است با کم کردن تورم، سبد هزینه خانوار را بالا ببریم و سفره خانوار را پررنگ‌تر کنیم.

رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین تهران متذکر شد: تاکنون از این وعده‌ها زیاد داده شده، اما هیچ کدام از این وعده‌ها اتفاق نیفتاد که ما بدانیم که دولت می‌تواند تورم را پایین آورد.

دهقان‌کیا گفت: در ماده ۴۱ قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند، تورم بانک مرکزی است و بند دوم می‌گوید اگر این تورم جواب‌گوی سفره خانوار نبود، باید از سبد هزینه خانوار استفاده کنیم.

وی درباره مبلغ عیدی بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

بازنشستگان در سال گذشته به نسبت شاغلان عیدی کمتری دریافت کردند. شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند ولی به بازنشستگان فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران عنوان کرد: درحال‌حاضر شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند، اما وقتی افراد بازنشسته می‌شوند، به یک‌باره همه این ارقام افت پیدا می‌کند و فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌کنند.

عیدی بازنشستگان دو برابر می شود؟

بازنشستگان در سال گذشته به نسبت شاغلان عیدی کمتری دریافت کردند. شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند ولی به بازنشستگان فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران عنوان کرد: درحال‌حاضر شاغلان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه حداقل دستمزد عیدی دریافت می‌کنند، اما وقتی افراد بازنشسته می‌شوند، به یک‌باره همه این ارقام افت پیدا می‌کند و فقط یک ماه عیدی پرداخت می‌کنند.

رقم عیدی بازنشستگان بر چه اساسی تعیین خواهد شد؟

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران میزان افزایش حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان توضیح داد.

علی دهقان‌کیا درباره رقم عیدی امسال بازنشستگان گفت: هنوز برای تعیین تکلیف رقم عیدی بازنشستگان هیچ اقدامی انجام نشده است و پارسال بازنشستگان به اندازه حقوق یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که پیشنهادی برای افزایش عیدی بازنشستگان، افزود: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند.

دهقان‌کیا متذکر شد: البته پارسال به اندازه یک ماه حداقل حقوق عیدی پرداخت شد و سال‌های ماقبل آن، کمتر از این بود. در هر صورت افزایش عیدی کارگران پیگیری می‌شود و منتظر هستیم که ببینیم دولت در این خصوص چه خواهد کرد./منبع: خبرآنلاین

جزئیات مهم درباره حقوق و سنوات بازنشستگان

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از مخالفت این کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی از ۳۰سال به ۳۲سال و همچنین افزایش سنوات حقوق بازنشستگی از ۲ به ۳سال خبر داد.

ولی اسماعیلی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با خبرهای منتشر شده درخصوص مخالفت کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه ۱۴۰۱، گفت: ما نظر ۲-۳ نفر از کسانی که خودشان چندین تجربه کاری قابل توجه در این حوزه داشتند را گرفتیم، در کنار نظرات اعضای کمیسیون و نظر مشورتی مرکز پژوهش‌ها؛ نظر تخصصی کمیسیون را در آخرین وقتی که داشتیم درخصوص بندهایی که به کمیسیون ارجاع شده بود ارائه کردیم؛ که بر این اساس کمیسیون با افزایش ۲ ساله سن بازنشستگی در لایحه بودجه مخالفت کرد.

وی ادامه داد: ببینید موضوع مخالفت با افزایش سن بازنشستگی و مخالفت با آوردن این موضوع در لایحه بودجه سنواتی دو مساله جداست؛ الان ما خودمان درخصوص پایدارسازی ورودی‌های صندوق‌ها داریم کار می‌کنیم که صندوق‌ها دارند ورشکسیته می‌شوند ما با اینکه این موضوع را دفعتاً در بودجه سنواتی بیاوریم، مخالف هستیم. اما اگر این موضوع را در برنامه توسعه هفتم بیاورند، ما هم کمک می‌کنیم که کار انجام شود، منتها این کار باید در یک بازه زمانی ۵ ساله تا ۷ ساله انجام شود.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین موضوع پیشنهاد میانگین حقوق ۳ سال آخر برای بازنشستگی هم مورد مخالفت کمیسیون قرار گرفت؛ چراکه هر دوی این موارد احکام دائمی است و ما نمی‌توانیم در بودجه سنواتی که یکساله است، یک قانون دائمی را تغییر دهیم. در این حوزه‌ها اگر دولت اصرار به تغییر و اصلاح دارد، باید به صورت جداگانه لایحه به مجلس بیاورد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین در رابطه با نظر کمیسیون نسبت به وام ازدواج، بیان کرد: در بحث وام ازدواج، این مساله را هم در بودجه ۱۴۰۱ به صورت کلی دیده بودند و تصمیم‌گیری در این خصوص را در اختیار بانک مرکزی قرار داده بودند تا پیرامون آن آیین‌نامه تدوین کند که ما این را براساس اعداد و ارقام سال گذشته و تورم، ریز و دقیق کردیم که در آینده بتوانیم نظارت داشته باشیم.

وی افزود: ما الان هم درگیر همین مساله هستیم و مبلغی که برای تبدیل وضعیت فرزندان جانبازان و برای وام ازدواج در نظر گرفتیم، خیلی از آن تحقق و تخصیص پیدا نکرده است؛ در نتیجه ما این را به صورت دقیق مشخص کردیم که بتوانیم خوب نظارت کنیم. یک زمانی ما یک بودجه کلی به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌دهیم که خودشان تصمیم بگیرند، یک زمانی هم ما مبلغ را دقیق مشخص می‌کنیم که بعدا از آن‌ها بخواهیم ماهیانه به ما گزارش بدهند که چقدر در هر ماه مردم توانستند این وام را دریافت کنند.

اسماعیلی در رابطه با اعداد و ارقام تعیین شده وام ازدواج برای سال آینده، گفت: ما مبلغ وام ازدواج را با توجه به ارقام سال گذشته و تورم مشخص کردیم که بر این اساس پیشنهاد کمیسیون برای مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ عدد ۱۵۰ میلیون تومان برای زوج و زوجه بود که مجموعاً ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود و در راستای تشویق جوانان به ازدواج برای پسران کمتر از ۲۵ سال و دختران کمتر از ۲۳ سال این مبلغ به ۲۵۰ میلیون تومان برای هر کدام از زوج و زوجه افزایش می‌یابد و مجموع آن به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد. همچنین بازپرداخت وام که سال گذشته ۷ سال تعیین شده بود به ۱۰ سال افزایش یافت و ضامن کارمند از شرایط وام ازدواج حذف شد و ارائه سفته معتبر یا افراد شاغل دارای چک معتبر را جایگزین کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این موارد نظرات تخصصی کمیسیون اجتماعی است که در مهلت مقرر قانونی از سوی کمیسیون اعلام شده است و نمایندگان کمیسیون حاضر در کمیسیون تلفیق نیز این موارد را در آنجا مطرح خواهند کرد اما تصویب نهایی این موضوع نیازمند تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس است./منبع: ایلنا

اخذ مالیات از بازنشستگان جدی شد؟

اصغر برشان: در لایحه دولت خطرات زیادی جامعه کارگری را تهدید می‌کند که یکی از آن‌ها تبعیض بین بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی است. دومی اخذ مالیات از بازنشستگان است که هیچ زمانی آن را تجربه نکرده بودیم.

اصغر برشان می گوید: تلاش می کنیم برنامه توسعه ششم در حوزه کارگری را عملیاتی کنیم، کسی جواب نمی دهد. تلاش می کنیم ۸۹ هزار میلیارد تومان بودجه ای که به جامعه کارگری وعده داده بودند را در لایحه بودجه قرار دهیم و نقدی اش کنیم، کسی همراهی نمی کند. می دویم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرایی کنیم، برای بازنشستگان کشوری و لشکری اجرایی می شود و مستمری بگیران تامین اجتماعی بلاتکلیف می مانند.

وی ادامه می دهد: در لایحه دولت خطرات زیادی جامعه کارگری را تهدید می کند که یکی از آن ها تبعیض بین بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان تامین اجتماعی است. دومی اخذ مالیات از بازنشستگان است که هیچ زمانی آن را تجربه نکرده بودیم.

دبیراجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به قانون اخذ مالیات از بازنشستگان اضافه می کند: شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی درحالی باید زین پس مالیات پرداخت کند که تورم افسار گسیخته خط فقر را به ده میلیون تومان رسانده است. طبق این لایحه کارگران و مستمری بگیران که بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دریافتی دارند ۱۰ درصد، حقوق ۱۰ تا ۱۵ میلیون در ماه پانزده درصد و افرادی که ۱۵ میلیون تومان به بالا دریافتی دارند باید ۲۰ درصد مالیات پرداخت کنند.

وی تصریح می کند: به این فکر نمی کنند، فردی که یک عمر برای داشتن رفاه در بازنشستگی اش، سالها زحمت کشیده و اضافه کاری کرده تا پایه حقوق بازنشستگی اش بالا باشد، دویست هزار تومان حداقل باید مالیات بدهد. اینگونه زحمات و تلاش هایش به باد می رود.

برشان با بیان اینکه حذف ارز چهار هزار و دویست تومانی بدترین اتفاق ممکن است می گوید: نتیجه حذف ارز دولتی فقیرتر کردن فقرا، خدشه دار کردن مایحتاج عمومی و سوء تغذیه جامعه مزد بگیر است.

وی ادامه می دهد: می گوییم مزد کارگر باید بر مبنای ماده ۴۱ قانون باشد؛ متاسفانه در برابر آن دولت طرح افزایش پلکانی ۱۰ تا ۲۵ درصد را درنظر می گیرد که به این ماده قانونی ربطی ندارد. افزایش پلکانی حقوق مربوط به افرادی است که دستمزد شان بالا است و با افزایش تورم، حقوق شان را پلکانی افزایش می دهند. قطعا افزایش حقوق پلکانی برای مزدبگیران تامین اجتماعی فاجعه است.

دبیر خانه کارگر اصفهان خاطرنشان می کند: می گوییم بودجه باید انقباضی بسته شود، بعد دولت دریافت مالیات از حقوق بگیران و بازنشستگان را مطرح می کند؛ درحالیکه فقط فشار بر جامعه حقوق بگیر است، زیرا بنا بر آمار خودشان نسبت به بودجه ۱۴۰۰، ۶۲ درصد بودجه سال آینده از سهم مالیات اضافه شده است. در این حالت فشار بر اقشار حقوق بگیر است، زیرا عنان و اختیار حقوق شان در دست دولت بوده و قبل از پرداخت مالیات اش را بر می دارد.

وی ادامه می دهد: می گویند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای پیشگیری از رانت است، ولی نمی گویند چه کسی رانت اش را گرفته است؟ در این حالت تکلیف دارو و درمان چه می شود؟ می گویند ارز دارو را می دهیم، درحالیکه پیش از این ارز بسیاری از داروها را حذف کرده اند و مسیردرمان فقط به دارو ختم نمی شود. بیمار به تجهیزات پزشکی، تخت بیمارستانی و خدمات درمانی دیگر نیز نیازمند است و حذف ارز دولتی پروسه درمان را به مخاطره می اندازد.

برشان تاکید می کند: با روند موجود و بدون نگاه سیاسی، در برهه ای به سرمی بریم که باید با دنیا تعامل داشته باشیم. همه دنیا که قصد استعمار ما را ندارند! پس برای رهایی از این شرایط باید با دنیا به جز کشورهای مزدور ارتباط برقرار کرده تا شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم./منبع: ایلنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها