4 نکته برای خرید تلویزیون ال ای دی مناسب برای خانه

کد خبر: 1121001

در سال های اخیر به دلیل گسترش امکانات و تنوع ویژگی ها در تلویزیون ها ، انتخاب این دستگاه ها کمی پیچیده تر از قبل شده است. 

انتخاب  و خرید تلویزیون مناسب برای فضای زندگی تصمیم بسیار مهمی می باشد .  موارد مختلفی وجود دارد که باید در هنگام خرید تلویزیون آنها را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین دستگاه را متناسب با سبک زندگی خود و قیمتی مقرون به صرفه خریداری می کنید. با خواندن راهنمای مختصر و ساده‌ای که برای خرید تلویزیون در این مقاله آورده شده است می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در هنگام خرید تلویزیون به چه ویژگی هایی باید توجه نمود؟

1 . انتخاب اندازه تلویزیون متناسب با فضا

شرکت سامسونگ یک محاسبات ساده برای تعیین اندازه مناسب تلویزیون متناسب با فضا جمع‌آوری کرده است . بر طبق این محاسبات باید فاصله بین مکان نشستن خود و صفحه تلویزیون را بر حسب اینچ (هر اینچ حدود دو ونیم سانت است)  اندازه گیری کنید و بر ۲ تقسیم کنید تا اندازه صفحه نمایش ایده‌آل به دست آید.

4 نکته برای خرید تلویزیون ال ای دی مناسب برای خانه

2 . انتخاب رزولوشن مناسب

رزولوشن یا همان وضوح تصویر ،تعداد پیکسل هایی را که تصویر روی صفحه تلویزیون شما را تشکیل می دهد، بیان می کند . به طور کلی هرچه وضوح تصویر بیشتر باشد کیفیت نیز بالاتر است. صفحه نمایش های با وضوح بالاتر از نزدیک بهتر به نظر می رسند. بنابراین اگر نزدیک به تلویزیون می نشینید ممکن است بخواهید صفحه نمایشی با وضوح بالا را در نظر بگیرید. 

گزینه های موجود در بازار امروزه بصورت فول اچ دی (1080p)، 4K یا اولترا اچ دی و  8Kیا فول اولترا اچ دی هستند. تلویزیون‌های اولترا اچ ‌دی یا 4K به سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد های تلویزیون امروزی می باشند.

اگر می خواهید روی تلویزیونی سرمایه گذاری کنید که عمر طولانی تری داشته باشد ، توصیه می کنیم تلویزیونی با وضوح 4K یا بالاتر انتخاب کنید.

تلویزیون‌های  8Kدر بازار جدید بوده به این معنی که قیمت آن ها اکنون بالاتر است و احتمالاً قیمت آنها در سال های آینده کاهش می یابند.

3 . تعداد و نوع پورت های HDMI

ممکن است تعداد پورت های HDMI اولین چیزی نباشد که هنگام مقایسه مدل های مختلف به ذهنتان خطور کند ، اما هنگامی که تلویزیون خود را به خانه می برید می‌ تواند نقش مهمی در عملکرد دستگاه داشته باشد.

اگر قصد دارید از دستگاه های پخش صدا یا تصویر ،که از نوار صدا دستگاه ، پخش کننده Blu_ray یا سیستم های بازی استفاده می کنید بهتر است تلیزیونی بخیرید که ورودی hdmi داشته باشد . 

HDMI2. 1 در بازار نسبتاً جدید است اما ممکن است به زودی به یک استاندارد تبدیل شود به خصوص برای کسانی که گیمر هستند.

اگر گیمر هستید یا دوست دارید در آینده توانایی مشاهده وضوح  8Kرا داشته باشید در هنگام خرید خود به دنبال دو شاخه HDMI2. 1 باشید.

4 .  OLED در مقابل ال سی دی

اکثر تلویزیون های امروزی ال ای دی و ال سی دی هستند. این بدان معناست که این تلویزیون ها از دیودهای ساطع کننده نور ال ای دی برای روشن کردن صفحه ال سی دی استفاده می کنند و به صورت پویا بخش‌های مختلف صفحه را روشن می کنند تا نیازهای تصویر نمایش داده شده را برآورده کنند . به دلیل نحوه عملکرد تلویزیون های ال سی دی ال ای دی ، نمی توان به رنگ مشکی واقعی در این دستگاه ها دست یافت.

تلویزیون های  OLED از لایه های از ال ای دی های ارگانیک استفاده می کنند . دیودهای ساطع کننده نور آلی OLED از یک ماده آلی استفاده می کنند که با وارد شدن جریان الکتریکی می‌درخشد . هر پیکسل ، نور خود را فراهم می کند بنابراین نیاز به نور پس زمینه وجود ندارد.

با استفاده از این فناوری تلویزیون هایOLED  می‌ توانند به رنگ مشکی واقعی دست یابند و کنتراست بالاتری نسبت به تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی داشته باشند. تلویزیون‌های OLED تصویر با کیفیت تری داشته و کیفیت تصویر را حفظ  می کنند . اگر به دنبال تصویر با بالاترین کیفیت هستید تلویزیون‌های OLED بهترین انتخاب هستند.

امداد تی وی  مرکز تعمیر تلویزیون در تهران

تلویزیون از جمله وسایلی است که به دلیل کارکرد زیاد و ساعات طولانی رون ماندن ، استهلاک بالایی دارد و لذا ، در معرض خرابی است و به دلیل پرکردن اوقاط فراغت خانواده ، تعمیر آن اغلب فوریت دارد. 

امداد تی وی بیش از ۳۰ سال سابقه و تجربه کاری در زمینه تعمیر انواع مدل ها و برندهای مختلف تلویزیون داشته و می تواند مشکلات دستگاه را به سادگی برطرف کند.

نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ

نمایندگی تلویزیون سونی براویا

 تعمیر تلویزیون ال جی در منزل

تعمیر تلویزیون سونی در منزل ، از مهمترین خدمات امداد تی وی است. تعمیر تلویزیون در امداد تی وی با گارانتی و تعرفه ای اتحادیه، انجام می شود.

۰۹۳۳۵۰۵۱۲۱۲ – ۶۶۹۷۱۲۱۲ -۰۲۱

www.emdadtv.com

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها