قیمت پروفیل مبلی، 4 راهنمایی مهم برای خرید ارزان پروفیل مبلی

کد خبر: 1121002

چنانچه در بازار آهن فعالیت می‌کنید و یا نیاز به خرید انواع پروفیل برای استفاده در صنایع مختلف دارید، با قیمت پروفیل مبلی و سایر پروفیل‌های سبک و .. آشنایی دارید و می‌دانید که برای استعلام قیمت و خرید با کدام مراکز فروش تماس بگیرید و خرید خود را انجام دهید. ما در این مطلب سعی داریم ضمن معرفی انواع پروفیل سبک به بررسی مواردی که در تعیین قیمت لوله و پروفیل صادراتی نقش دارند پرداخته و در ادامه نیز یکی از شرکت‌های تولید کننده لوله مبلی و سایر انواع پروفیل را به شما معرفی کنیم.

پروفیل مبلی چیست و روش تولید آن چگونه است؟

از نظر لغوی پروفیل به محصولی گفته می‌شود که در طول معین دارای مقطع ثابت باشد. پروفیل یکی از مقاطع فولادی است که در صنایع گوناگون و ساخت انواع تجهیزات و وسایل کاربرد دارد. روش ساخت پروفیل به این صورت است که از دو روش نورد سرد و گرم در تولید آن استفاده می‌شود و می‌توان محصولات متنوعی را به این ترتیب به وجود آورد. چنانچه در حوزه صنایعی که با مقاطع فولادی سروکار دارند فعالیت داشته باشید، می‌دانید که در بازار سنتی پروفیل را اغلب به صورت مربعی می‌شناسند؛ در حالی که این محصول انواع گوناگونی دارد که شامل پروفیل مبلی که به پروفیل سبک نیز معروف است و همچنین مربع مستطیل، سپری، لنگه دری، قوطی، کلافی، چهار چوب فرانسوی و... می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، طی دو روش نورد سرد و گرم پروفیل‌ها ساخته می‌شوند و مواد اولیه آن که از کارخانجات فولاد مبارکه، فولاد گیلان و فولاد خوزستان تامین می‌شود به کارخانه‌های تولید کننده پروفیل سبک فرستاده شده و پروسه تولید آغاز می‌گردد. نکته مهم در تولید پروفیل آن است که باید از استانداردهای لازم و مشخصی برخوردار بوده و ورقی که پروفیل از آن به دست می‌آید از ترکیبات شیمیایی بخصوصی شکل گرفته باشد؛ به عنوان مثال شرکت‌های تولیدکننده پروفیل مبلی یا سبک و .. از سیلیس با 0.35، کربن با 0.3 تا 0.1، گوگرد 0.04، فسفر 0.04، منگنز 0.5 در تولید این محصولات استفاده می‌کنند.

مراحل ساخت پروفیل نیز به این صورت است که رول ورق روی غلطک قرار گرفته و پس از اینکه صاف می‌شود، به صورت نوار برش خورده و برای ساخت پروفیل با ابعاد مختلف آماده می‌گردد. در مرحله بعد نوارهای بریده شده دوباره به حالت کلاف درآمده و روی میزی که دارای بخش‌های مختلف گیوتین، قسمت جوش ابتدا و انتهای نوار، فرمینگ و همچنین براده برداری و بخش سردکن است، قرار گرفته و ساخت پروفیل کامل شده و نوارها در حرکت به صورت لوله درآمده و دو سر آن جوش داده می‌شود و بعد از آن که در مسیر به شکل قوطی درآمد با طول 6 متر برش می‌خورد.

مقاطع پروفیل دارای چه انواعی است؟

شرکت‌های تولیدکننده پروفیل سبک یا سنگین معمولا مقاطع پروفیل را در دو دسته پروفیل باز و پروفیل بسته تولید می‌کنند. پروفیل باز به انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، میل‌گرد، تسمه و غیره اطلاق می‌شود که در صنایع مختلف بخصوص ساخت ساز‌ه‌های مختلف کاربرد دارد. پروفیل بسته نیز به انواع لوله، قوطی، پروفیل درب و پنجره، پروفیل پی وی سی و پروفیل‌های کرکره برقی و.. گفته می‌شود که از آن‌ها می‌توان در صنایع مختلفی ازجمله صنایع خودروسازی، تولید انواع مبلمان و صندلی فلزی، تولید اگزوز انواع خودرو، تولید کانکس، کانتینر و همچنین ساخت لوازم خانگی و دوچرخه و .. استفاده نمود.

چه مواردی در قیمت پروفیل مبلی نقش دارد؟

قیمت پروفیل مبلی یا سبک اصولا بر مبنای وزن کل آن در نظر گرفته می‌شود؛ یعنی هرچه بر وزن و ضخامت پروفیل افزوده شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد که البته این مورد به عوامل دیگری مانند قیمت جهانی ورق نورد سرد، قیمت دلار، تعرفه‌های گمرکی و همچنین شرایط سیاسی و اقتصادی که می‌تواند موارد قبلی را دستخوش تغییر و تحول نماید نیز بستگی دارد. همچنین این نکته نیز حائز اهمیت است که هرچه قیمت پروفیل مبلی افزایش یابد، محصولاتی که از این پروفیل‌ها ساخته می‌شوند نیز با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. نکته مهم دیگر در خصوص پروفیل‌ها این است که قیمت پروفیل سبک همیشه نسبت به پروفیل سنگین بیشتر است؛ چون در صنایع مختلف موارد مصرف بیشتری دارد.

اطلاع از چه نکاتی در خرید پروفیل مبلی مهم است؟

پیش از هر چیز کاربر و خریدار باید بداند پروفیل مبلی یا سبک را برای ساخت چه محصولی و یا استفاده در چه صنایعی نیاز دارد. نکته مهم دیگر اینکه شرکت‌های تولید کننده پروفیل سبک هرچه در تولید محصولات‌شان کیفیت بالاتری را در نظر گرفته باشند، طبیعتا قیمت محصولات‌شان نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین اگر به دنبال خرید پروفیل با کیفیت هستید، لازم است شرکت‌های تولیدکننده شاخص و یا فروشندگان این دسته از محصولات را بشناسید. خرید خود را از فروشگاه‌ها و یا سایت‌های آنلاینی انجام دهید که قیمت بروز شده را به مشتری اعلام می‌کنند؛ به این ترتیب در وقت شما برای استعلام قیمت از شرکت‌ها و فروشندگان دیگر صرفه‌جویی شده و شما می‌توانید خرید قابل اطمینان‌تری را انجام دهید.

صادرات پروفیل سبک به کدام کشورها صورت می‌گیرد؟

در سال‌های اخیر کشور ما حجم زیادی از صادرات لوله و پروفیل به کشورهای همسایه را برعهده داشته است؛ به طوری که در ابتدای سال 1400 میزان صادرات این محصول به حدود بیش از 5 تن رسیده و نسبت به سال‌های پیش‌تر رشدی بالغ بر 30 درصد داشته است. صادرات لوله و پروفیل ایران اغلب به کشورهای همسایه و منطقه صورت می‌پذیرد و ایران می‌تواند نیاز این کشورها را برای خرید پروفیل تامین نماید و کشورهای ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قبرس و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس خریدار پروفیل ایران هستند؛ البته قیمت لوله و پروفیل صادراتی نیز اصولا طبق همان مواردی که پیش‌تر در خصوص محاسبه قیمت پروفیل سبک و سنگین عنوان کردیم، محاسبه می‌شود و قیمت دلار، شرایط سیاسی، اقتصادی و .. در کاهش و افزایش قیمت پروفیل مبلی و سبک دخیل خواهد بود.

شرکت صبا پروفیل

گروه صنعتی صبا از سال 1356 در زمینه تولید و فروش پروفیل فعالیت دارد و یکی از شرکت‌های تولید کننده پروفیل مبلی به شمار می‌آید که در طی این سال‌ها توانسته است علاوه‌ بر تولید پروفیل سبک و لوله مبلی بشکل خام فرایندهای تکمیلی همانند برش، خم، کشش و پلیش این لوله و پروفیل ها را نیز برعهده گیرد .

همچنین صبا پروفیل با راه‌اندازی وب سایتی به آدرس الکترونیکی  https://sabaprofile.com/ توانسته است شرایط خرید انواع محصولات و همچنین استعلام قیمت پروفیل مبلی، قیمت لوله و پروفیل صادراتی را برای مشتریان و صنعت‌گران آسان نماید. به طوری که اکنون مشتریان می‌توانند جهت انجام فرایند خرید به این سایت مراجعه کرده و یا با کارشناسان صبا پروفیل ارتباط برقرار نمایند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها