نحوه تشخیص عسل اصل از عسل تقلبی با چند راه ساده!

کد خبر: 1121007

عسل ماده­‌ای طبیعی است، که توسط زنبورها از شهد گل­‌ها ساخته می­‌شود. عسل‌ها از نظر رنگ و شفافیت از هم تفکیک می‌­شوند. عطر و طعم عسل، با توجه به نوع گل­‌هایی که زنبورها از آن تغذیه کرده­‌اند، متفاوت است. دو نوع عسل در دسترس ما دو نوع است؛ عسل خام، که به طور مستقیم از کندوها جدا شده و بسته بندی می­‌شود و حاوی مقدار کمی مخمر، موم و گرده است. مصرف این نوع عسل شاید در برخی مواقع منجر به حساسیت­‌هایی شود. عسل پاستوریزه شده که گرما داده می­‌شود و ناخالصی­‌های آن گرفته می­‌شود.

ویژگی های عسل خوب

عسل خوب عسلی است که طبیعی باشد. عسلی که طبیعی نیست خاصیتی ندارد و مواردی که در این مقاله به عنوان خواص درمانی و دارویی عسل به آن خواهیم پرداخت را پوشش نمی دهد. مطمئن‌ترین راه برای تشخیص عسل طبیعی به طور حتم خریداری آن از یک فروشنده معتبر است. همیشه گران بودن عسل دلیلی بر طبیعی بودن آن نیست؛ ولی احتمال آن هم کم است که عسل‌های ارزان قیمت واقعا طبیعی باشند. در ادامه به برخی از راهکارهایی که به تشخیص طبیعی بودن عسل کمک می کند اشاره می‌کنیم:

۱- عطر و بوی طبیعی:

وقتی عسل طبیعی را در لیوان آب ولرم ریخته و هم می زنید به راحتی می‌توانید عطر و بوی فوق‌العاده آن را احساس کنید. البته باید بگویم که نمی توانید چندان به این روش اعتماد کنید. حس بویایی ما به راحتی می‌تواند دچار خطا و اشتباه شود. کافی است تولید کننده خرید عسل تقلبی در آن اسانس ریخته باشد. آن‌وقت احتمال زیاد با خودتان خواهید گفت به به چه عسل مرغوبی؟! این را هم باید اضافه کنیم که برخی از عسل‌های طبیعی به دلیل پوشش گیاهی منطقه و نوع گل‌هایی که زنبور از آن تغذیه کرده ممکن است عطر و بوی خاصی نداشته باشند پس به این مورد در هنگام خرید عسل دقت کنید! خود شما هم حتما تجربه دیدن گل‌هایی را دارید که زیبا هستند ولی بوی خاصی هم ندارند. 

۲- عدم ماندگاری طعم:

عسل طبیعی برخلاف تصور عمومی عطر آن به سرعت در دهان از بین می‌رود. برای انجام این تست مقداری عسل را روی زبان بگذارید و مزمزه کنید. سپس کمی آب بنوشید و ببینید آیا همچنان طعم و مزه عسل را در دهان احساس می کنید یا نه. با کمی تجربه و بررسی چند نمونه عسل با هم می‌توانید تفاوت آن را در این تست متوجه شوید. همانطور که گفتم این روش نیاز به تجربه دارد و باید عسل‌های طبیعی را واقعا تست کرده باشید تا بتوانید تفاوت آن‌ها را متوجه شوید.

۳- حل نشدن در آب

عسل طبیعی بافت مقاومی دارد و به سرعت در آب ولرم حل نمی شود. برای اینکه بتوانید عسل طبیعی را در آب حل کنید باید آن را از کف لیوان جمع کرده و چندین بار از سطح آب آن را مجددا در آب پخش کنید. فراموش نکنید که هر دو نوع عسل طبیعی و عسلی که با قند مصنوعی و شکر تهیه شده در آب سرد به راحتی حل نمی شوند. پس این تست را باید در آب ولرم (آبی که گرمای آن در حدی است که دست را نمی سوزاند) انجام دهید. همچنین باید بگویم که این روش برای همه نوع عسلی کاربرد ندارد. برخی عسل‌ها مانند عسل مرکبات که شفاف و روان هستند به راحتی در آب حل می‌شوند.

۴- انرژی بخشی:

خوب احتمالا یکی از روش‌هایی که می‌توانید بیشتر از روش‌های قبلی که گفتیم به آن اعتماد کنید اثر مصرف عسل طی حدود یک هفته بر بدن است. عسل طبیعی را در صورتی که به میزان یک قاشق غذاخوری به مدت یک هفته ناشتا مصرف کنید این اثرات را مشاهده خواهید کرد:

  • احساس انرژی در صبح و بهبود آمادگی جسمی و مغزی
  • مقاومت در برابر عوامل حساسیت‌زا مانند گل و گرده در بهار و غبار در پاییز
  • افزایش توان جنسی و به ویژه افزایش حجم آب کمر در مردان
  • افزایش اشتها و کمک به هضم غذا در صورتی که بعد از غذا مصرف شود

۵- آزمایش تخصصی عسل:

یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تست عسل طبیعی و مرغوب و تشخیص آن از عسل نامرغوب این است که مقداری از عسل را در یک ظرف کوچک ریخته و به آزمایشگاه تخصصی عسل ببرید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خود زنبوردارها هم برای اینکه کیفیت عسل خودشان را بسنجند و قیمت گذاری منصفانه ای داشته باشند از این روش استفاده می کنند. همچنین فروشندگان عسل هم برای اینکه مطمئن شوند عسل خریداری شده تقلبی نیست هربار که عسل می خرند نمونه ای از آن را به آزمایشگاه می دهند تا از مرغوبیت و میزان کیفیت آن مطمئن شوند.

خواص دارویی عسل

عسل از پنج هزار سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است. ولی خوردن عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی­‌شود. عسل یکی از موادخوراکی است که در قرآن نیز از آن نام برده شده است، و این تاکید در قرآن باعث شده تحقیقات زیادی روی عسل انجام شود، و خواص باور نکردنی زیادی از این ماده­‌ی معجزه آسا به دست آید، اکنون باهم به بررسی برخی از این خواص می­‌پردازیم:

درمان با استفاده از خواص دارویی عسل :

درمان سرفه : تحقیقات نشان می‌­دهند، که عسل یک متوقف کننده­‌ی خوب و موثر برای سرفه است. عسل حتی می­‌تواند به اندازه‌­ی داروی ضد سرفه دکسترومتورفان مفید باشد. ترکیب آبلیمو و عسل می­‌تواند در درمان سرفه بسیار موثر باشد، و کم آبی را رفع می­‌کند. استفاده از عسل، زمان سرماخوردگی را نیز کاهش می­‌دهد.

تنظیم فشار خون : در مطالعات مشخص شده، که این ماده غذایی اثر مفیدی بر تنظیم فشارخون نیز دارد. و همچنین در یک آزمایش آثار مفیدی بر روی موش­‌های آزمایشگاهی که کالری زیادی مصرف کرده بودند، داشت.

تسریع درمان زخم­ها : در زخم‌ها، استفاده­‌ی زودهنگام از عسل می­‌تواند، تغییر شکل­‌ها را کاهش دهد و جای زخم­‌ها سریع­‌تر به حالت اولیه برگردد. در مورد سوختگ­ی‌های کوچک، نیز ابتدا کمی آب روی محل سوختگی ریخته تا دمای آن محل کم­تر شود، و بعد مقداری عسل بر روی قسمت آسیب دیده بمالید. عسل همچنین در درمان زخم معده نیز موثر است.

تقویت قلب : آنتی اکسیدان­‌های موجود در این ماده غذایی به محافظت از قلب کمک می­‌کنند. عسل همچنین بی نظمی­‌های ناشی از اکسیداسیون که به کلسترول بد خون مربوط است را کاهش می‌­دهد. و سلامتی قلب را بهبود می­‌بخشد. اخیرا یافته شد که این ماده غذایی، باعث تنگ شدن شریان های قلب می­‌شوند و خطر حملات قلبی را کاهش می­‌دهد.

بهبود دیابت : دامنه‌­ی شاخصه­‌ی قندی این ماده غذایی بین ۴۵ تا ۶۴ است که یک معیار متعادل است و قند لازم بدن را تامین می­‌کند و چون طبیعی است ضرری ندارد. در مطالعات نشان داده شده که اگر داروهای ضد دیابتی با این ماده غذایی ترکیب شوند، آثار مفیدتری بر روی بیماران مبتلا به دیابت خواهد داشت.

درمان درد دندان : در یکی از مجلات بین­‌المللی ذکر شده که این ماده غذایی می­‌تواند  دندان درد را درمان کند. البته علاوه بر آن تحقیقات ثابتی بر روی این ادعا هنوز انجام نشده است.

مقابله با سرطان : ترکیبات فنولیکی موجود در این ماده غذایی ویژگی های ضد سرطانی دارند که در بسیاری از بیماری­‌های سرطانی کمک کننده‌­ی درمان است، همچنین عسل خاصیت ضدالتهابی دارد که از عسل، بهترین دارو برای مبارزه با سرطان ساخته است. حتی این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌­کند که این موضوع آن را برای درمان سرطان موثر­تر می­‌سازد.

رفع رفلاکس معده : این ماده غذایی سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و در از بین بردن رادیکال­‌های آزاد موثر است، از این طریق رفلاکس اسید معده را نیز از بین ببرد. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی این ماده غذایی می­‌تواند مشکلات معده را  تا حدود زیادی درمان کند. یک قاشق از عسل خام می­‌تواند از تولید بیش از حد گاز معده جلوگیری کند. همچنین این ماده غذایی آثار مخرب سم تولیدی قارچ‌ها را نیز مهار کرده در سلامتی روده بسیار مفید است.

کاهش وزن : ترکیب منحصر به فرد قندها در این ماده غذایی می­‌تواند آن را به یک غذای ایده آل برای کم کردن وزن تبدیل کند. جایگزین کردن این ماده غذایی به جای قند­های مصنوعی و خوردن روزانه یک قاشق از عسل، میل به قند را در مغز شما کمتر می­کند.

تنظیم خواب : تحقیقات اولیه نشان می­‌دهد، ۱ قاشق سوپ­‌خوری عسل دقیقاً قبل از خواب می‌­تواند یک خواب راحت و آرامش بخش را برای شما به ارمغان آورد.

درمان حالت تهوع : آبلیمو با عسل، حالت تهوع را درمان کرده و مانع از استفراغ می‌­شود. حتی خوردن یک قاشق سوپ­خوری سرکه‌ی سیب به همراه این ماده غذایی و مخلوط کردن آن با آب سرد قبل از خواب حالت تهوع را بهتر می­‌کند.

درمان شوره­‌ی سر : در صورتی که پوست سر شما دچار خارش شده و یا مشکلات مربوط به شوره­‌ی سر دارید محلول رقیقی از این ماده غذایی و آب را بر روی پوست سر خود بزنید و بگذارید این محلول  به مدت چند ساعت بر روی پوست سرتان بماند، پوست سر شما به سرعت به وضعیت سلامت قبلی خود باز می­‌گرداند. در حقیقت، برخی افراد گزارش کرده­‌اند که پس از تنها چند هفته استفاده از این دارو، زخم‌‌های پوستی آنها بهبود یافته است.

عسل و خواص دارویی‌­اش : در این مقاله با هم خواص این ماده غذایی را بررسی کردیم، به طور کلی غذاهایی هستند که به صورت دارو در بدن عمل می­‌کنند، عسل یکی از این مواد غذایی است که علاوه بر خوش­مزه بودنش برای بدن نیز بسیار مفید است، محصولات محلی و طبیعی بیشتر از محصولات صنعتی مفید هستند چون مواد افزودنی ندارند، در مورد عسل نیز اگر به عسل طبیعی حساسیت ندارید به شما توصیه میکنم از عسل طبیعی استفاده کنید.

خرید عسل اینترنتی

بسیاری از مردم بدنیال یک مرکز خوب برای خرید عسل طبیعی و با کیفیت می باشند. یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی که در چندین سال گذشته به شکل بسیار با کییفیتی در زمینه خرید عسل فعالیت کرده فروشگاه اینترتی رزسا می باشد. این فروشگاه اینترنتی (https://rozesashop.com/) یکی از برترین ارائه دهندگان محصولات طبیعی می باشد. همچنین در زمینه عسل نیز بصورت تخصصی فعالیت دارد و انواع عسل را می توانید در این فروشگاه اینترنتی پیدا کنید. ما به شما برای خرید عسل فروشگاه اینترنتی رزسا را پیشنهاد می دهیم!

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها