اما و اگر های یارانه نقدی

کد خبر: 1123197

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مردم بدانند که حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه به معنای حذف یارانه‌ها نیست، بلکه یارانه‌ها آشکار خواهد شد

اما و اگر های یارانه نقدی

اما و اگر ها برای تغییر مبلغ یارانه نقدی مدتی است بحث روز و داغ شده است اما هنوز مبلغ یارانه نقدی افزایش نیافته است. یارانه نقدی طبق روال گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی که از سال ۸۹  درقالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود طرح یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه تغییری نکرده است.

خبر بد یارانه ای برای مردم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مردم بدانند که حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه به معنای حذف یارانه‌ها نیست، بلکه یارانه‌ها آشکار خواهد شد و کارت اعتباری به مردم داده می‌شود و هر ماه مبلغی در این کارت‌ها شارژ می‌شود که صرفا برای خرید کالا است.

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی درباره موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ در لایحه بودجه سال آتی، بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه نیست، بلکه به منزله اصلاح روند معیوب و غلط گذشته است. برای نمونه در بحث دارو اگر این روند برای سال آینده ادامه یابد حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان باید پرداخت شود که حداقل فضای رانت ۱۰ هزار میلیاردی ایجاد خواهد شد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گفته کارشناسان در سال های گذشته نیز حدود ۷ هزار میلیارد تومان رانت در بحث ارز ترجیحی که به دارو تخصیص می یافت وجود داشت و حدود ۵ هزار میلیارد تومان قاچاق معکوس صورت می گرفت، یعنی دارویی که با ارز دولتی وارد می شود به صورت آزاد قاچاق می شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز ارز ترجیحی در حلقه های مختلف می چرخد تا به دست مردم که مصرف کننده نهایی هستند، برسد و جذابیتی برای سوداگری و رانت و فساد در حلقه های مختلف ایجاد می شود. به عنوان نمونه در بحث ارز ترجیحی دارو حداقل ۲۰۰ شرکت به تعزیرات معرفی شده اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها