چگونه ویزای فرانسه بگیریم؟

کد خبر: 1123214

با توجه به اینکه کشور فرانسه در منطقه شینگن اروپا واقع شده و افراد به واسطه داشتن ویزای فرانسه، علاوه بر بهره‌مندی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی این کشور زیبا، از مزایایی نظیر سفر به 26 کشور منطقه شینگن بدون نیاز به ویزا برخوردار خواهند شد، هرساله متقاضیان زیادی برای دریافت ویزای این کشور در صف انتظار می‌نشینند. 

در این بین، مؤسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس با در اختیار داشتن بهترین و مجرب‌ترین تیم مشاوره و حقوقی، این امکان را برای متقاضیان اخذ ویزای فرانسه فراهم کرده تا بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به هدف خود برسند.

انواع ویزای فرانسه

ورود افراد خارجی به خاک فرانسه، چه برای اقامت کوتاه و چه طولانی، شرایط و ضوابط خاصی دارد که مهم‌ترین آن‌ها داشتن ویزا است. با توجه به دلیل سفر (توریستی، حرفه‌ای، خانوادگی و غیره) و مدت اقامت (بیشتر یا کمتر از سه ماه) ویزای فرانسه انواع مختلفی دارد که در ادامه انواع آن را توضیح می‌دهیم.

ویزای توریستی فرانسه

اگر شما هم به دیدن جاذبه‌های توریستی فرانسه علاقه‌مند هستید و دوست دارید به گردش در موزه لوور، برج ایفل، باغ لوکزامبورگ یا دیگر مکان‌های دیدنی فرانسه بپردازید، فرصت را از دست ندهید و همین الان با مشاوران تیم حقوقی پارسیس تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ویزای توریستی فرانسه را دریافت کنید. هدف اصلی ویزای توریستی فرانسه این است که به مسافران اجازه دهد از فرانسه، بلژیک، سوئیس یا سایر کشورهای منطقه شینگن بازدید کنند.

از آنجایی که فرانسه بخشی از منطقه شینگن است، به چهارچوب قوانین وضع‌شده برای صدور ویزای توریستی توسط 26 کشور عضو این منطقه پایبند است؛ بنابراین با در دست داشتن ویزای صادرشده از فرانسه، قادر به گردش در سراسر منطقه شینگن خواهید بود.

ویزای تحصیلی فرانسه

کمتر دانشجویی پیدا می‌شود که رؤیای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه را در سر نپروراند. ویزای تحصیلی فرانسه به افراد خارجی که مایل به تحصیل در یک مؤسسه آموزش عالی در فرانسه هستند، اجازه می‌دهد تا از این فرصت استثنائی استفاده کنند. البته باید توجه داشت که ورود به دانشگاه‌های فرانسه منوط به قبولی در آزمون ورودی است. در صورت قبولی در این آزمون، فرد می‌تواند در خاک فرانسه بماند و بدون نیاز به درخواست ویزای طولانی مدت از مقامات کنسولی کشور مبدأ، برای اقامت دانشجویی در فرانسه درخواست دهد.

ویزای کاری فرانسه

افراد خارجی که برای استخدام با حقوق وارد فرانسه می‌شوند، باید دارای مجوز کار یا ویزای کار فرانسه باشند؛ در غیر این صورت کارفرمایان فرانسوی قادر به استخدام وی نخواهند بود. با توجه به اینکه قرارداد شما با کارفرما، برای مدت ثابت یا نامحدود است، ویزای شما با قراردادتان تطبیق داده می‌شود.

اگر مأموریت شما 90 روز یا کمتر باشد و در مجموع در یک دوره 180 روزه انجام شود، برای ویزای کوتاه‌مدت درخواست می‌دهید. اما اگر قرارداد شما طولانی‌تر باشد، حداقل 3 ماه و حداکثر یک سال، برای ویزای طولانی‌مدت اقدام می‌کنید. ویزای کار فرانسه از نوع D یا ملی است.

 

ویزای سرمایه گذاری فرانسه

سرمایه‌گذاران خارجی که مایل به اقامت در فرانسه به منظور انجام پروژه سرمایه‌گذاری هستند، می‌توانند برای «Passeport Talent»  درخواست دهند. مدت اعتبار این ویزا متغیر است و با توجه به ماهیت، ویژگی‌ها و مدت سرمایه‌گذاری در خاک فرانسه تعیین می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت ویزای سرمایه گذاری فرانسه، امکان اقامت حداکثر 4 ساله را به متقاضیان می‌دهد که در پایان سال چهارم در صورت واجد شرایط بودن، قابل تمدید است. میزان این سرمایه‌گذاری حداقل باید 300000 یورو باشد.

شرایط دریافت ویزای فرانسه

درخواست اخذ هر نوع ویزای فرانسه باید به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور محل اقامت متقاضی ارسال شود. هنگام رسیدگی به درخواست ویزا، مسئولان سفارت معمولاً با متقاضیان در محل سفارت ملاقات می‌کنند و از نزدیک در مورد هدف، مدت و محل اقامت متقاضیان سؤال می‌کنند. درخواست ویزای فرانسه به صورت آنلاین از طریق سایت رسمی France-visas.gouv.fr انجام می‌شود. از طریق این سایت، متقاضیان ویزای فرانسه می‌توانند روند پیشرفت پرونده خود را مستقیماً به صورت آنلاین دنبال کنند. در این راه، به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه (یا سایر اسناد سفر) با مدت اعتبار حداقل 3 ماه بیشتر از تاریخ خروج
  • نامه تشریح هدف و شرایط اقامت
  • گواهی بیمه برای پوشش هزینه‌های پزشکی و بیمارستانی
  • گواهی عدم سوءسابقه که نشان دهد فرد تهدیدی برای نظم عمومی، امنیت داخلی، سلامت عمومی یا روابط بین‌الملل هیچ یک از کشورهای شینگن نیست.
  • گواهی تمکن مالی

البته با توجه به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید، ممکن است مدارک دیگری مانند مدرک زبان یا مدارک تحصیلی و سوابق کاری از شما درخواست شود.

دریافت ویزای فرانسه از موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس

روند دریافت ویزا و اقامت در کشورهای خارجی با توجه به تحریم‌های اخیر، تبدیل به یک پروسه زمان‌بر و پیچیده شده است که هزینه و زمان زیادی می‌طلبد و نیاز به اطلاعات وسیعی دارد. مؤسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسات مهاجرتی است که آمار درخشانی در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت به ثبت رسانده است. پیشنهاد می‌شود در این راه از کمک‌ها و مشاوره‌های وکلای مجرب پارسیس استفاده کنید تا هرچه زودتر به هدف و نتیجه دلخواهتان برسید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها