یک راه عالی برای معافیت سربازی

کد خبر: 1123430

ساده ترین راه عالی برای معافیت سربازی متفاوت بوده چرا که انواع مختلفی دارد. شرایط هر یک از انواع معافیت ها، سختی های مخصوص به خود را دارد. بنابراین مشاوره سربازی بهترین و مطمئن ترین راه برای آگاهی از این موضوع می باشد.

 

همان گونه که می دانید، در امر معافیت سربازی و دریافت آن قوانین بسیار زیاد و سختی را باید در نظر گرفت در نتیجه به سربازان جوانی که قصد پست کردن دفترچه خدمت خود را دارند پیشنهاد می کنیم تا بر اساس شرایط خود پیش از ارسال دفترچه از مشاوره سربازی استفاده کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

 

مجموعه ایران تحصیل با سابقه چندین ساله خود در زمینه انواع مشاوره از جمله مشاوره سربازی، بسیاری از افراد را که مشمول معافیت بوده و از آن آگاهی ندارند، راهنمایی کرده و در نتیجه بر اساس آن نتیجه مطلوب خود را دریافت کرده اند.

 

چنانچه سوال یا ابهامی در خصوص یک راه عالی برای معافیت سربازی و مشاوره سربازی برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره و تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۲۵ با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

 

مشاوره سربازی

 

همان گونه که اشاره شد، افرادی که واجد شرایط دریافت معافیت سربازی هستند و از آن اطلاعی ندارند یا آگاهی کافی از نحوه دریافت آن را ندارند، تنها با یک مشاوره سربازی ساده و بدون هیچ اقدام اضافه ای می توانند به راحتی تمامی اطلاعات مورد نظر خود و راه حل های مورد نیاژ را دریافت نمایند.

 

 

معافیت سربازی

 

دو دسته معافیت در خدمت سربازی وجود دارد:

 

۱) معافیت موقت

۲) معافیت دائم

 

در حقیقت این امر شامل افرادی است که از خدمت معاف شده و بدون گذراندن دوره خدمت سربازی کارت پایان خدمت خود را دریافت می نمایند. این موارد می تواند به دلایل مختلفی اعم از برخی شرایط اجتماعی، برخی مصدومیت ها و نارسایی های بدنی که توانایی فرد را در انجام خدمت سربازی از بین‌ می برد، باشد.

 

 

مدت زمان خدمت سربازی

 

■ نیروهای مسلح و یگان های حفاظت در دستگاه های دولتی (کارکنان وظیفه بومی

 

▪︎عادی = 24 ماه

▪︎امنیتی غیر درگیر، عملیاتی، محروم و بد آب و هوا، مراقبت از مرز و جزایر خلیج فارس غیر از نازعات = 21 ماه

▪︎امنیتی درگیر و جزایر نازعات = 17 ماه

 

■ نیروهای مسلح و یگان های حفاظت در دستگاه های دولتی (کارکنان وظیفه غیر بومی)

 

▪︎عادی = 21 ماه

▪︎امنیتی غیر درگیر، عملیاتی، محروم و بد آب و هوا، مراقبت از مرز و جزایر خلیج فارس غیر از نازعات = 18 ماه

▪︎امنیتی درگیر و جزایر نازعات = 17 ماه

 

■ مشمولان مامور به دستگاه های دولتی (غیر نظامی)

 

▪︎کلیه مناطق = 24 ماه

 

12

 

انواع راه های عالی برای معافیت سربازی

 

● معافیت پزشکی سربازی

● معافیت تحصیلی سربازی

● معافیت موارد خاص سربازی

● معافیت کفالت سربازی

 

 

مراحل دریافت معافیت سربازی

 

■ دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی

■ ثبت درخواست در سیستم

■ ارسال برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس مشمول

■ مراجعه فرد به بیمارستان

■ ارسال جوابیه بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده

■ ارسال دعوتنامه به آدرس مشمول

■ برگزاری جلسه شورای پزشکی

 

نکته:

کارت معافیت در صورت معاف بودن شخص و برگ آماده به خدمت در صورت معاف از رزم بودن وی صادر می شود.

 

 

خرید خدمت

 

همه مشمولین شامل خرید خدمت سربازی نمی شوند. افرادی که تا سال ۱۳۹۷ بیش از ۸ سال غیبت داشتند، می توانستند برای خرید خدمت اقدام نمایند اما با توجه به اعتراضات سازمان نظام وظیفه در لایحه قانونی صرفا افرادی که در گذشته اقدام به تشکیل پرونده کرده باشند شامل می گردد و باقی افراد در حال حاضر امکان خرید سربازی را ندارند.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش برخی نمایندگان در خصوص سربازی در مورد خرید سربازی سخن می گویند گفت: خرید سربازی برای مشمولان سربازی اصلاً موضوعیت ندارد اما برای آن ها که غایب بوده و سن‌شان از یک عددی گذشته به طور مثال فرض کنید فردی ۵۵ ساله و مشمول غائب است برای آن ها احتمالاً این موضوع در طرح جدید مطرح می‌شود اما برای مشمولان جدید به هیچ عنوان بحث خرید خدمت سربازی وجود ندارد.

 

 

استعلام معافیت تحصیلی

 

یکی از معافیت های غیر دائمی، معافیت تحصیلی است که برای تمامی مشمولان در حال تحصیل صادر می شود. با داشتن معافیت تحصیلی مشمولان می توانند تا پیش از اتمام سنوات تحصیلی خود به درس خواندن ادامه دهند اما پس از اتمام سنوات تحصیلی مشمول باید نسبت به مراحل لازم جهت اعزام به خدمت سربازی اقدام کند.

 

یکی از مهم ترین مواردی است که مشمولان می بایست از آن مطلع باشند، نحوه استعلام معافیت تحصیلی می باشد. امکان استعلام زمان معافیت تحصیلی برای مشمولان به راحتی میسر می باشد. نحوه دریافت استعلام با دو روش استعلام معافیت تحصیلی از پلیس +10 و یا استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی صورت می پذیرد.

 

 

 

 

استعلام معافیت تحصیلی از طریق پلیس +10

 

استعلام معافیت تحصیلی از دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +10، با استفاده از این روش از وضعیت نظام وظیفه و معافیت تحصیلی خود آگاه می شوید.

 

۱) ابتدا به یکی از دفاتر پلیس +10 در استان محل سکونت خود مراجعه کنید.

۲) در دفاتر پلیس +10 درخواست کنید که استعلام معافیت تحصیلی شما انجام شود.

۳) برای استعلام معافیت تحصیلی از شما مدارکی مانند کارت ملی، کد ملی، کد سخا و ... خواسته می شود که باید در زمان مراجعه به دفاتر پلیس +10 آن ها را همراه خود ببرید.

۴) بعد از مدتی در دفتر پلیس +10 وضعیت معافیت تحصیلی شما داده می شود.

 

 

استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی

 

جهت استعلام معافیت تحصیلی، روش دوم بسیار آسان تر از مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 می باشد. چرا که می توانید به راحتی و بدون نیاز حضوری استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی خود را انجام دهید.

 

جهت استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی، به کد ملی و کد سخا مشمولان نیاز دارید. کد سخا یک کد 5 رقمی است که برای هر مشمول به صورت منحصر به فرد صادر می شود. شما با در دست داشتن این کد می توانید تمام مراحل و وضعیت نظام وظیفه خود را پیگیری کنید.

 

مراحل استعلام اینترنتی معافیت تحصیلی عبارتند از:

 

۱) ابتدا وارد سامانه اینترنتی نظام وظیفه عمومی ناجا epolice.ir شوید.

 

۲) در صفحه باز شده می بایست در فیلد اول کد ملی خود را وارد نمایید. در فیلد دوم نیز به عنوان رمز عبور یا همان کد سخا خود را وارد کرده و در انتها با وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

 

۳) اگر رمز عبور یا همان کد سخا خود را فراموش کرده اید، می توانید بر روی گزینه فراموشی کلمه عبور کلیک کنید.

 

پس از زدن این گزینه وارد صفحه ای می شوید که باید در فیلد اول کد ملی و در فیلد دوم شماره همراه خود را وارد نمایید. در آخر بر روی گزینه ارسال پیامک کلیک کرده تا رمز عبور شما به تلفن همراه شما ارسال گردد.

 

۴) پس از ورود به این سامانه، اطلاعات فردی شما به طور کامل نمایش داده می شود. سامانه مذکور برای تمام فعالیت های نظام وظیفه قابل استفاده است. برای مثال شما می توانید در این سامانه اطلاعاتی نظیر معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی، وضعیت نظام وظیفه و ... را دریافت کنید.

 

۵) جهت آگاهی از آخرین وضعیت درخواست و وضعیت معافیت تحصیلی خود می توانید بر روی گزینه وظیفه عمومی در سمت راست صفحه کلیک کنید و وارد قسمت درخواست ها شوید.

 

در این صفحه درخواست های ارسالی شما به نظام وظیفه قابل مشاهده می باشد. با کلیک کردن بر روی عبارت وضعیت، از وضعیت درخواست معافیت تحصیلی خود با خبر شوید.

 

 

استعلام معافیت تحصیلی با کدملی

 

این روش برای مشمولانی است که کد سخا یا همان رمز عبور خود را فراموش کرده اند و امکان مراجعه حضوری به مراکز پلیس + 10 را ندارند در نتیجه جهت استعلام معافیت تحصیلی خود و وضعیت سربازی می توانید به وسیله کدملی اقدام نمایید.

۱) برای اینکار ابتدا باید به سایت سخای نظام وظیفه مراجعه کنید و گزینه فراموشی کد سخا را انتخاب کنید.

 

۲) در صفحه مقابل خود می توانید در کادر اول کدملی خود را وارد کرده و در کادر دوم شماره موبایل همراه خود را ثبت نمایید و سپس بر روی گزینه ارسال پیامک کلیک کنید.

 

۳) کد سخای نظام وظیفه از طریق پیامک برای مشمولان ارسال شده و می توانید وارد سیستم شده و پیگیری های لازم را انجام دهید.

 

 

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص یک راه عالی برای معافیت سربازی و مشاوره سربازی برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره و تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۲۹۲۵ با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها