معرفی انواع دوربین صدا دار هایک ویژن و کاربرد آن

کد خبر: 1123707

یکی از متداول‌ترین پرسش‌هایی که در حوزه دوربین‌های مداربسته وجود دارد، این است که آیا این دوربین‌ها می‌توانند صدا را نیز ضبط کنند یا خیر. پاسخ ما به این پرسش بله است. درواقع، دوربین‌های مداربسته این قابلیت را دارند تا علاوه‌بر تصاویر، صداهای محیط را نیز ضبط کنند و در اختیار کاربران قرار دهند. اینکه این سیستم‌های امنیتی چگونه صدا را ضبط می‌کنند و بهترین انواع دوربین دوربین صدا دار هایک ویژن کدام است، موضوعاتی هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با دوربین‌ صدادار و قابلیت‌های آن

دوربین مداربسته یک سیستم حفاظتی است که امنیت محیط را تضمین می‌کند. این سیستم تصاویر را ضبط خواهد کرد و با نمایش آن‌ها، نظارت بر اماکن را آسان می‌کنند. در بعضی از دوربین‌های مداربسته تنها تصاویر و در برخی دیگر، تصاویر و صداها باهم ضبط می‌شوند. به دوربین‌های نوع دوم، دوربین مداربسته صدادار می‌گویند. دوربین‌های صدادار از میکروفونی برخوردار هستند تا تمام اصوات محیط را ثبت کنند.

 

دوربین‌های مداربسته به‌عنوان مهم‌ترین سیستم نظارتی دارای دو نوع هستند: دوربین‌های آنالوگ و دوربین‌های تحت شبکه یا IP . هرکدام از این مدل دوربین‌ها می‌توانند در کنار تصویر، به ضبط صدا نیز بپردازند. نکته مهم درباره آن‌ها این است که نوع ثبت صدا در آن‌ها تفاوت دارد. برخی از این دوربین‌ها با استفاده از میکروفون خارجی و برخی دیگر از طریق میکروفون‌های تعبیه‌شده در داخل کیس به ضبط صدا می‌پردازند.

 

نحوه ضبط صدا در دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه

همانطور که گفتیم، دوربین‌هایی که قابلیت ریکورد صدا را دارند، مانند دوربین صدا دار هایک ویژن، ممکن است از طریق میکروفون داخلی و یا میکروفون خارجی به‌وسیله کابل صداهای محیط را ضبط کنند. در دوربین‌های تحت شبکه (internet protect) میکروفون در داخل بدنه فلزی دوربین نصب می‌شود و سوراخ کوچکی از آن بر روی کیس نمایان است. از طرف دیگر، هنگامی که بخش پارت نمابر دوربین‌های آی‌پی را چک کنید، امکان دارد با حرف s روبه‌رو شوید. این حرف نشان‌دهنده عبارت sound support است؛ بدین معنا که این دوربین‌ها مجهز به سیستم ضبط صدا نیز هستند.

معرفی انواع دوربین صدا دار هایک ویژن و کاربرد آن

هنگامی که دوربین مداربسته تحت شبکه از چنین عبارتی برخوردار باشد، میکروفون به‌طور خارجی بر روی دوربین نصب خواهد شد. بنابراین این نوع سیستم‌ها در آن واحد امکان نصب ریکوردر صدا به‌صورت خارجی را نیز دارند.

در کنار دوربین‌های تحت شبکه، دوربین‌ها آنالوگ نیز می‌توانند صدا را ضبط کنند. نحوه ضبط صوت در این نوع سیستم‌ها بسته به کابلی است که در برخی از آن‌ها وجود دارد. اگر سیستم‌های نظارتی آنالوگ در کنار کابل برق و کابل تصویر از رابط دیگری نیز برخوردار باشند، بدین معناست که می‌توانند از طریق میکروفون خارجی صدا را نیز به کاربر ارائه دهند.

اگر دوربین آنالوگ بتواند صدا را ریکورد کند، در کنار آن باید به دستگاه DVR نیز توجه داشته باشید؛ زیرا دستگاه پشتیبانی علاوه‌بر تصاویر باید بتواند صدا را نیز ساپورت کند. درواقع از پورت ورودی صدا برخوردار باشد.

 

انواع دوربین صدادار هایک ویژن

هایک ویژن به‌عنوان یک کمپانی معتبر جهانی در زمینه انواع دوربین مداربسته فعالیت می‌کند. این برند دوربین‌هایی را طراحی و تولید کرده که علاوه‌بر ضبط تصویر، به ریکورد صداها نیز می‌پردازند. ضبط صداهای محیط یکی از قابلیت‌های مهمی است که وجود آن در هر سیستم امنیتی و نظارتی می‌تواند کیفیت و خروجی کار را کاربردی‌تر کند. دوربین صدا دار هایک ویژن از انواع مختلفی برخوردار است. سیستم‌های تحت شبکه و آنالوگ این برند بسته به امکانات آن‌ها می‌توانند میکروفون نیز داشته باشد.

این دوربین‌ها به‌طور کلی در دو دسته جای می‌گیرند:

  • دوربین‌هایی با میکروفون داخلی
  • دوربین‌هایی با میکروفون خارجی

کیفیت ضبط صدا در هرکدام از مدل‌های این دوربین‌ها بستگی به قابلیت‌ها و امکانات دوربین دارد. اگر درجه کیفی سیستم ممتاز باشد، صدا واضح‌تر خواهد بود. در بخش پارت نامبر هر یک از این دوربین‌های صدادار به حرف s برمی‌خورید و این نشان می‌دهد که بدون اطلاع قبلی نیز می‌توان دریافت که دوربین صدا را ضبط خواهد کرد یا خیر.

میکروفون این دوربین‌ها از سه نوع سوزنی، گلفی و باکسی است. میکروفون‌های سوزنی یا مخفی به‌دلیل ساختار ظریفی و کوچکی که دارند، درون داکت جای می‌گیرند. در مقابل، میکروفون‌های گلفی با شکل دایره‌ای که دارند، همانند توپ گلف جلوه می‌کنند. از طرف دیگر، میکروفون‌های باکسی از ساختاری مستطیلی برخوردار هستند. در سری باکسی میکروفون‌ها امکان تنظیم صدا از طریق پیچ بالانس وجود دارد. برای آنکه با مشخصات این دوربین‌ها آشنا شویم، به بررسی برخی از بهترین مدل‌های دوربین هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا می‌پردازیم.

 

بهترین دوربین‌های ضبط صدای هایک ویژن

دوربین صدا دار هایک ویژن علاوه‌بر تقسیم‌بندی که در فوق گفتیم، براساس پوشش و قاب، نوع سیگنال و شکل ظاهری به انواعی دیگر دسته‌بندی می شود:

  • مطابق نوع پوشش و قاب دوربین: دوربین‌های مخفی و دوربین‌های پمپ بنزینی
  • مطابق نوع سیگنال دوربین: دوربین‌های تحت شبکه، آنالوگ یا هر دوجانبه
  • مطابق شکل ظاهری و کارایی دوربین: سیستم‌های دام، اسپیددام و مینیاتوری

با توجه به ویژگی‌های متفاوتی که در هرکدام از این دوربین‌ها یافت می‌شود، به بررسی انواعی از سیستم‌های امنیتی و دوربین مداربسته هایک ویژن می‌پردازیم.

 

معرفی بهترین دوربین‌های ضبط صدای هایک ویژن

 

  1. دوربین میکروفن‌دار هایک ویژن مدل DS-2CD2522FWD-IS

این مدل یکی از بهترین سری‌های دوربین هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا به شمار می‌رود. دوربین فوق از نوع دام و با دوربین ۲ مگاپیکسلی است. نوع میکروفون این دوربین داخلی کار می‌شود و به همین علت، دیگر لازم نیست تا میکروفون خارجی به آن نصب شود. از مهم‌ترین خصوصیات این نوع دوربین می‌توان به امکان اتصال به وای‌فای، برخورداری از استاندارد IP67 و IK و همچنین قابلیت WDR  اشاره کرد.

کیفیت صدای ضبط‌شده در این مدل دوربین بسیار شفاف واضح است و تمام صدای محیط را ریکورد می‌کند. از طرفی، امکان نصب آن در محیط‌های باز و خارجی وجود دارد و تصاویر باکیفیتی را به‌خصوص در مواقع پرنور ارائه می‌دهد.

 

  1. دوربین میکروفن‌دار هایک ویژن مدل DS-2CD2543G0-IS

از دیگر مدل‌های باکیفیت دوربین صدا دار هایک ویژن می‌توان به سری DS-2CD2543G0-IS اشاره داشت. دوربین این دوربین ۴ مگاپیکسلی است. ساختار این نوع دوربین بسبار کوچک و مخفی طراحی می‌شود و به همین علت، استفاده از آن در محیط‌های کوچک بهترین گزینه است.

این سیستم نه‌تنها تصاویر، بلکه صداهای ضبط‌شده را نیز در بهترین کیفیت پخش می‌کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین فوق می‌توان به برخورداری از استانداردهای IP67 و IK (ضدخرابکاری) و همچنین امکان ارسال تصاویر به‌وسیله وای‌فای اشاره داشت.

 

  1. دوربین میکروفون‌دار هایک ویژن مدل DS-2CE76H0T-ITMFS

یکی از ممتازترین تولیدات هایک ویژن در زمینه دوربین صدادار، مدل DS-2CE76H0T-ITMFS است. این دوربین از رزولوشنی ۲۵۶۰×۱۹۲۰ برخوردار بوده و کیفیتی ۵ مگاپیکسلی دارد. بدنه این سیستم فلزی و بسیار مقاوم ساخته می‌شود و در برابر شرایط آب‌و‌هوایی متفاوت، پایداری خود را حفظ می‌کند.

از دیگر خصوصیات این سری دوربین می‌توان میکروفون ضبط صدا، قابلیت دید در شب تا ۲۰ متر، امکان تجمع نور زیاد یا همان DWDR، مقاومت در برابر گردوخاک و بارندگی و ضربه یا همان برخورداری از استاندارد IP67 و همچنین کاهش نویز در هنگام شب را نام برد. مجموع این عوامل، دوربین فوق را در زمره بهترین دوربین هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا قرار داده است.

معرفی بهترین دوربین ضبط صدای هایک ویژن

 

  1. دوربین میکروفون‌دار هایک ویژن مدل DS-2CE76D0T-ITPF

از دیگر انواع دوربین صدا دار هایک ویژن باید به سراغ مدل DS-2CE76D0T-ITPF برویم. مدلی کاربردی، با کیفیت عالی ضبط صدا و تصویر که از قابلیت‌های بی‌نظیری برخوردار است. این سیستم دوربینی ۲ مگاپیکسلی دارد و از سری‌های توربو اچ‌دی هایک ویژن به شمار می‌رود. رزولوشن این دوربین ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است و از قابلیت BLC پشتیبانی می‌کند‌. این دوربین با امکان دید در شب تا ۲۰ متر از پیشرفته‌ترین دوربین‌های موجود به شمار می‌رود.

همچنین می‌توان به امکاناتی همانند تنظیم نور در شب و روز، تجمع نور به‌طور دیجیتال، قابلیت اتصال به دستگاه ضبط‌کننده (DVR) از طریق کابل کواکسیال، بدنه پلاستیک، مقاومت در برابر ضربات و فشار و برخورداری از استاندارد IP67، زاویه دید ۱۰۶ درجه و همچنین ولتاژ ورودی بین ۱۰ تا ۱۴ ولت اشاره کرد.

 

  1. دوربین میکروفون‌دار هایک ویژن مدل DS-2CD2183G0-IU

حسن ختام معرفی خود را با یکی از پیشرفته‌ترین و برترین سری‌های دوربین صدا دار هایک ویژن انجام می‌دهیم. مدل DS-2CD2183G0-IU از بی‌نظیرترین دوربین‌های این کمپانی به شمار می‌رود که از کیفیتی ۸ مگاپیکسلی برخوردار است. این دوربین مجهز به میکروفون داخلی بوده و رزولوشنی برابر با ۲۱۶۰×۳۸۴۰ دارد. کیفیت منحصربه‌فرد تصاویر و صداهای ضبط‌شده این دوربین آن را در زمره پرفروش‌های هایک ویژن قرار داده است.

 

دید در شب این دوربین تا ۳۰ متر نیز می‌رسد، حافظه دوربین تا ۲۶۵ گیگ را پشتیبانی می‌کند و از بدنه تمام فلز ساخته می‌شود‌. از دیگر نکات متمایز درباره این دوربین می‌توان به پشتیبانی از ONVIF و امکان مقاومت در برابر سرما و گرما و ضربه اشاره کرد.

 

انتخاب با شماست خواننده عزیز!

در این یادداشت تلاش کردیم تا درباره انواع دوربین میکروفون‌دار به‌خصوص دوربین صدا دار هایک ویژن صحبت کنیم. دوربین‌هایی که از میکروفون برخوردار هستند، تصاویر و صداهای محیط را با کیفیتی فوق‌العاده ریکورد خواهند کرد. پشتیبانی این سیستم‌های امنیتی از صداهای اماکن سبب کاربری متعدد آن‌ها شده است. به همین علت، پیشنهاد می‌کنیم بسته به نوع کاربردی که از دوربین مداربسته انتظار دارید و میزان حساسیت محیط، بهترین دوربین هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا را انتخاب کنید.

برگرفته از وبسایت هایک ویژن (hikvision-cctv.com)

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها