راهنمای خرید دوربین عکاسی برای مبتدی‌ها

کد خبر: 1123903

انتخاب دوربین عکاسی شاید در سالهای پیش کار ساده ای بود اما با گذشت زمان و روی کار آمدن مدل های مختلف دوربین های دیجیتال مانند بدون آینه ها، دوربین های حرفه ای DSLR و انواع مدل های دیگر موجود در بازار نیز، انتخاب یک دوربین مناسب هم سخت تر شد. با راهنمای خرید دوربین عکاسی ما برای مبتدی ها همراه باشید تا با هم تمام عواملی که میتوانید روی خرید شما تاثیر داشته باشد را بررسی کنیم.

برای افرادی که در حال یادگیری عکاسی هستند باید از دوربین‌های خاصی استفاده شود که دارای ویژگی‌هایی مانند لنزهای قابل تعویض و قیمت مناسب باشند. اگر در ابتدای کار عکاسی هستید، نیاز نیست که پول زیادی برای خرید دوربین عکاسی خرج کنید و یک دوربین DSLR ارزان قیمت نیز برای شما مناسب خواهد بود.

بهترین دوربین‌های عکاسی برای مبتدیان در سال 2022

  1. دوربین عکاسی نیکون D3500

 

اگر نگران پیچیده بودن دوربین‌های DSLR هستید، دوربین عکاسی نیکون D3500 برای شما بسیار مناسب است. دوربین Nikon D3500 دارای یک حالت «راهنما» است که برای عملکرد هر چه بهتر آن به کمک افراد مبتدی و تازه کار می‌آید و از طریق صفحه نمایش LCD پشتی ارائه می‌شود. کنترل‌های دوربین D3500 ساده هستند و به راحتی می‌توان با آن‌ها کار کرد. با توجه به قیمت پایین آن می‌توان انتظار داشت که برخی از ویژگی‌های پیشرفته را نداشته باشد. برای مثال، همان‌طور که در هر سری دیگر از دوربین‌های DSLR نیکون وجود دارد، هیچ منوی تنظیمات سفارشی برای تنظیم عملکردهای دوربین بر اساس تنظیمات برگزیده شما در این محصول وجود ندارد. فوکوس خودکار در حالت‌های Live View و ضبط فیلم تا حدودی کند است؛ اگرچه لنز Nikon AF-P DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR سرعت آن را افزایش می‌دهد. به طور کلی، کیفیت تصویر و عملکرد نیکون D3500 نسبت به قیمت آن برای افراد مبتدی که قصد خرید دوربین عکاسی را دارند، بسیار خوب است.

  1. دوربین عکاسی Olympus OM-D E-M10 Mark IV

 

این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های عکاسی برای افراد مبتدی است و با سنسور 20 مگاپیکسلی، تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه و یک مانیتور جدید کج‌شونده و قابل چرخش، آماده رقابت با سایر دوربین‌های هم‌رده خود است. این دوربین عکاسی یک انتخاب عالی برای هر شخصی محسوب می‌شود که به دنبال یک دوربین سطح ابتدایی است که تقریباً همه کارها را نیز انجام دهد.

  1. دوربین عکاسی کانن EOS Rebel SL3 / EOS 250D / EOS 200D Mark II

 

این دوربین نسبت به سایر دوربین‌های هم‌رده دارای قیمت بالاتری است؛ اما ویژگی‌هایی دارد که ارزش خرید آن را بالا می‌برد. این دوربین عکاسی دارای سنسور APS-C Canon با وضوح 24.1 مگاپیکسل و تصویربرداری زنده است که به لطف صفحه نمایش لمسی، کار با آن بسیار راحت است. همچنین این دوربین عکاسی قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K را نیز دارا است.

  1. دوربین عکاسی Fujifilm X-T200

 

Fujifilm X-T200 سبک و جمع و جور است؛ اما ظاهر و طراحی آن شبیه یک دوربین فیلمبرداری 35 میلی متری SLR قدیمی است. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی با زاویه قابل تغییر با وضوح دو برابر بیشتر نسبت رقبا و نسبت تصویر 1:6 کاملاً مناسب برای ویدیو اشاره کرد. این دوربین همچنین دارای منظره یاب الکترونیکی است و می‌تواند ویدئوهای 4k ضبط و عکس‌های 24 مگاپیکسلی را ثبت کند. لنز کیت 15-45 میلی‌متری آن دارای انرژی الکتریکی است و زاویه دید بسیار وسیع‌تری را نسبت به اکثر لنزهای کیت ارائه می‌دهد و آن را برای عکس‌های داخلی و مکان‌های دیدنی بزرگ ایده‌آل می‌کند. پس اگر به دنبال خرید دوربین عکاسی مناسب برای افراد مبتدی هستید، یکی از پیشنهادهای ما به شما این دوربین است.

  1. دوربین عکاسی Sony ZV-E10

 

اگر تازه به فیلمبرداری و عکاسی علاقه‌مند شده‌اید، یک دوربین اختصاصی ولاگ مانند Sony ZV-E10 برای شما عالی است. این دوربین دارای لنزی کم‌کیفیت و فاقد منظره‌یاب الکترونیکی است؛ اما با ویژگی‌هایی از جمله فیلم‌برداری 4k و صفحه‌نمایش با زاویه کامل می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. این دوربین همچنین دارای یک میکروفون داخلی بزرگ و با عملکرد خوب، فوکوس خودکار و قیمت مناسب است.

  1. دوربین عکاسی Panasonic Lumix G100

 

اگر به وبلاگ نویسی و انتشار عکاس‌های خود علاقه‌مند هستید، دوربین Panasonic Lumix G100 یک جایگزین عالی برای Sony ZV-E10 محسوب می‌شود. این دوربین یک سنسور Micro Four Thirds کوچک‌تر دارد، اما یک منظره‌یاب الکترونیکی دارد که دوربین عکاسی سونی ندارد. درواقع، هم عکاسان و هم بلاگرها از سادگی Lumix G100 لذت خواهند برد. چیدمان دکمه‌های قابل دسترسی ضبط فیلم و ثبت عکس‌های با کیفیت بالا را آسان می‌کند. حتی افرادی که علاقه‌ای به نکات فنی ضبط فیلم‌هایی با کیفیت بالا ندارند نیز می‌توانند با این دوربین به نتیجه مطلوبی برسند.

  1. دوربین عکاسی نیکون Z fc

 

دوربین عکاسی نیکون Z fc بدون شک جذاب‌ترین دوربین برای کسانی است که قصد خرید دوربین عکاسی مناسب افراد مبتدی را دارند. از لحاظ داخلی، اساساً مشابه نیکون Z50 است، با همان سنسور و پردازنده APS-C و بسیاری از مشخصات مشابه. چند ویژگی اضافی مانند فلاش داخلی حذف شده‌اند و از Z50 گران‌تر است؛ بنابراین اگر به زیبایی‌شناسی اهمیت نمی‌دهید، دوربین دیگر نیکون با پیشوند DX انتخاب هوشمندانه‌تری است. این دوربین ارزان‌ترین دوربین برای مبتدیان نیست، اما شما در ازای پولی که پرداخت می‌کنید از ویژگی‌های زیادی برخوردار می‌شوید و ظاهر آن به تنهایی می‌تواند شما را به عکاسی جدی و حرفه‌ای ترغیب کند.

چند نکته مهم برای خرید دوربین عکاسی

قیمت: قیمت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در هنگام خرید هر وسیله‌ای محسوب می‌شود و در تصمیم نهایی خریدار بسیار تاثیرگذار است. خوشبختانه، تعداد زیادی دوربین مناسب برای افراد مبتدی وجود دارند که این موضوع می‌تواند انتخاب‌های بیشتری را پیش روی شما قرار دهد.

لنزهای قابل تعویض: یکی از هزینه‌های عکاسی، تعویض لنز است. بنابراین همیشه قبل از خرید دوربین عکاسی در مورد انواع لنزهایی که تولیدکنندگان ارائه می‌دهند و قیمت آن‌ها تحقیق کنید. دوربین‌های عکاسی کانن و نیکون هر دو به دلیل طیف وسیعی از لنزهای DSLR شناخته شده‌اند که بسیاری از آن‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند.

کنترل‌های ساده: هیچ چیز بدتر از این نیست که ابزاری با تعداد دکمه‌های زیاد به شما تحویل داده شود که بخواهید با آن کار کنید. پس بهتر است که به دنبال دوربینی با حالت‌های خودکار ساده باشید که در کار کردن با آن‌ها با مشکل مواجه نشوید. 

ویدئو: در چند سال گذشته، ویدئو اهمیت زیادی پیدا کرده است، به طوری که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک و غیره، تصاویر متحرک و ویدیوها را بر عکس ثابت ترجیح می‌دهند. خوشبختانه، بسیاری از بهترین دوربین‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، کیفیت ویدیوی 4K (یا حداقل Full HD 1080p) را ارائه می‌دهند.

مگاپیکسل: در حالی که مگاپیکسل همه چیز نیست، اما بر کیفیت تصویر بسیار تأثیر دارد. بسیاری از دوربین‌های مناسب مبتدیان از سنسورهای APS-C استفاده می‌کنند که بین 16 تا 24 مگاپیکسل متغیر است.

لنز کیت: قبل از اینکه دوربینی را انتخاب کنید، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک لنز کیت با آن همراه باشد یا خیر؟ در حالی که بیشتر دوربین‌ها فقط به دلیل بدنه ارزان‌تر هستند، تفاوت قیمت با لنز کیت اضافه شده در اغلب آن‌ها کم است. لنزهای کیت در گذشته عملکرد ضعیفی داشته‌اند، اما بسیاری از لنزهای موجود در حال حاضر درواقع به طرز شگفت‌آوری مناسب هستند.

خرید دوربین عکاسی از دیجی سنتر

فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر در سال 1388 با هدف ایجاد مرکز فروش آنلاین کالاهای دیجیتال مانند دوربین عکاسی و لوازم جانبی آن تأسیس شد. فروش اینترنتی در آن سال‌ها چندان مورد استقبال مردم نبود و تیم دیجی سنتر متشکل از کارشناسان متخصص، صبور و مشتری‌مدار راه درازی را در جلب اعتماد مشتریان عزیز پیمودند. یکی از برجسته‌ترین مزایای دیجی سنتر قیمت به‌روز و مناسب است که از شما می‌خواهیم قبل از خرید حتماً سایت‌های رقیب را نیز بررسی کنید تا به صحت حرف ما برسید. یکی دیگر از ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر اصالت کالا و لوازم جانبی است که امروزه در بین کاربران بسیار مهم است. اصالت کالا و تحویل به موقع دغدغه اصلی کاربران است که به جرات می‌توان گفت مرکز دیجی سنتر در این مورد نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند. پس اگر قصد خرید دوربین عکاسی را دارید، حتما ابتدا به وب سایت فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر سر بزنید؛ قطعا پشیمان نخواهید شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها