یارانه جدید | زمان واریز یارانه | یارانه نقدی | کارت اعتباری معیشتی

واریز یارانه جدید مجلس به خانوارها / کارت‌های الکترونیکی در راه است

کد خبر: 1124402

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از رونمایی شدن سامانه زیرساختی نحوه جبران معیشت مردم با اصلاح ارز 4200 تومانی خبر داد و گفت: بر همین اساس قیمت 25 کالای اساسی ثابت شده و با اعطای کارت‌های الکترونیکی از مردم حمایت می‌شود.

واریز یارانه جدید مجلس به خانوارها / کارت‌های الکترونیکی در راه است

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم دولت برای حذف و یا اصلاح ارز ترجیحی 4200 تومانی گفت:‌ قوای مقننه و مجریه بنا دارند با همراهی یکدیگر به تفاهم مشترکی در مورد چگونگی حذف و یا اصلاح این ارز باشند. این در حالی است که بر اساس فروش نفت و سایر درآمدها 18.5 میلیارد دلار ارز در سال آینده برای کشور باقی می‌ماند که نزدیک 460 تا 500 هزار میلیارد تومان می‌شود؛ یکی از مباحث  جدی مجلس و دولت در اینباره آن است که وصول این موضوع بسیار سخت است اما چاره‌ای جزء اصلاح ارز 4200 تومانی نداریم چرا که اتفاقات بسیار ناگواری در این حوزه رخ داده است.

نجم‌آبادی

نجم‌آبادی گفت:‌بر اساس برآوردها سه میلیون تن گندم وارداتی با ارز 4200 تومانی در مسیر توزیع در کشور در مسیر انحرافی خرج می‌شود که نشان می‌دهد مدل تخصیص یارانه به گندم در این بخش نیازمند اصلاح است و به نظر می‌رسد که اجرای قانون حذف و یا اصلاح ارز ترجیحی 4200 تومانی حتی آثار و تبعاتی را در برخی کشورهای همسایه داشته و تورم را در آنجا افزایش می‌دهد چرا که خیلی از اجناس و کالاهای یارانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها وجود دارد و خرید و فروش می‌شود.

وی تأکید کرد:‌مجلس به شدت مصر است با حذف و یا اصلاح ارز ترجیحی 4200 تومانی به هیچ وجه نباید به مردم کشورمان آسیبی وارد شود و به همین دلیل بنا داریم 25 قلم کالای اساسی را مشخص کرده و با قیمت فعلی به افراد فروخته شوند تا با استفاده از ظرفیت بن‌های الکترونیکی و یا کوپن‌ها اگر قیمت‌ها با حذف و یا اصلاح ارز 4200 تومانی گران‌تر شد تخفیفات لازم در آن کارت‌های الکترونیکی اعمال شود و افراد بتوانند با آن خرید کرده و اجناس را با همان قیمت قبلی تهیه کنند البته این موضوع روشی است که کمیسیون تلفیق دارد.

وی اضافه کرد: برای مثال اگر قیمت مرغ کیلویی 30 هزار تومان است و بعد از حذف یا اصلاح ارز 4200 تومانی به کیلویی 60 هزار تومان برسد دولت کارت‌های الکترونیکی که به مردم می‌دهد دارای سهمیه خاص مرغ است و عملاً مردم مرغ را با تخفیف خاصی خریداری کرده و اگر هم قیمت‌ها نوسانی داشته باشند باز هم این تخفیف‌ها دارای نوسان خواهند بود البته این موضوع درباره سایر کالاهای اساسی یارانه‌ای هم چنین وضعیت را دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دولت و مجلس آمادگی لازم را برای این موضوع دارند خاطرنشان کرد: به زودی از سامانه زیرساختی مخصوص این موضوع هم رونمایی خواهد شد./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها