نکاتی از ال سی دی گوشی و خرید قطعات موبایل که بهتر است بدانیم

کد خبر: 1124461

گوشی موبایل و یا تبلت که در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین وسیله برای همه ما تبدیل شده است، با کوچک‌ترین ضربه و یا بی توجهی می‌تواند دچار مشکل شود.

با توجه به استفاده از گوشی موبایل در طول شبانه روز و وابستگی همیشگی ما هرگونه اشتباه  و سهل انگاری در نگهداری آن می‌تواند ضربه بزرگی به تحصیل، کار و روابط اجتماعی ما وارد کند.

ما در این مقاله به مشکلات خرید قطعات موبایل و نکات تعمیر گوشی می‌پردازیم تا شما را در تعمیر و خرید این قطعات راهنمایی کنیم.

این‌که چه مشکلاتی بعد از تعویض هر قطعه ای در گوشی برای ما درهنگام تعمیر موبایل یا تبلت رخ دهد و بهتر است به چه نکاتی در هنگام خرید دقت کنیم.

شکستگی و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ

یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین بخش های هر گوشی نمایشگر ال سی دی آن است. به جرات می‌توان گفت که این بخش از گوشی همیشه در معرض شکستگی و آسیب دیدگی قرار دارد.

صفحه گوشی یکی از معیار های خرید برای کاربران است و سازندگان گوشی، همواره سعی بر ارتقای آن با به روز ترین تکنولوژی ها هستند. در صورت شکستگی نمایشگر و عدم دقت در انتخاب و خرید ال سی دی گوشی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای کاربران شود.

با توجه به اهمیت این بخش، ما سعی می‌کنیم درباره آن به صورت کامل با شما صحبت کنیم. در ابتدا باید بگویم که کیفیت های متفاوتی از ال سی دی در بازار فروش قطعات موبایل وجود دارد.

اگر گوشی شما سامسونگ باشد باید بگویم که شانس این را دارید تا با استفاده از ال سی دی شرکتی سامسونگ، آن را به روز اول بازگردانید و مشکلی را بعد از تعویض ال سی دی احساس نکنید.

اما در صورت خرید قطعه غیر اصل از این نمایشگر ها انتظار رنگ های جذاب یا کیفیت روز اول ال سی دی را از آن نداشته باشید.

ال سی دی سامسونگ جزو آن قطعاتی است که بیشترین تنوع را در بازار دارد و در برخی موارد اختلاف قیمت کمترین و پایین ترین کیفیت آن با بهترین نوع نمایشگر (شرکتی) به بیش از 10 برابر قیمت هم می‌رسد.

اما این کیفیت ها با چه نام هایی نامیده می‌شود؟ ما در ادامه شما را با انواع ال سی دی گوشی سامسونگ آشنا خواهیم کرد.

کیفیت ال سی دی گوشی

در این لیست ما به ترتیب کیفیت آنها را به شما معرفی می‌کنیم

ال سی دی شرکتی یا سرویس پک سامسونگ

همان‌طور که از نام آن هم مشخص است این ال سی دی ها تولید شرکت سامسونگ در ویتنام و هنگ کنگ چین است.

تعویض ال سی دی شکسته گوشی شما با این کیفیت هیچ تفاوتی را با روز نخست آن ایجاد نخواهد کرد. اگرچه چسباندن آن که معمولا با چسب T8000 در هنگام تعمیرات موبایل انجام می‌شود در صورت عدم مهارت کافی تعمیرکار در هنگام تعویض آن (برای نمونه در پاکسازی آثار شکستگی قبلی و ریختن ناهماهنگ چسب در دور فریم) می‌تواند تا حدودی در مقایسه با حالت اولیه آن را آسیب پذیر تر کند.

ال سی دی سامسونگدر این عکس تفاوت انواع ال سی دی ها در کیفیت های مختلف از جمله فلت آنها قابل مشاهده است.

ال سی دی چنج گلس و اورج نیو سامسونگ

این کیفیت از ال سی دی ها بعد از سرویس پک در مقام بعدی بهترین نوع ال سی دی ها قرار دارد. اگرچه ما آنها را پیشنهاد نمی‌کنیم.

چنج گلس عموما به ال سی دی های گلس تعویض ها گفته می‌شود و اوج نیو ها هم توسط سازندگان متفرقه در چین انجام می‌شود که سعی می‌کنند تا نزدیک‌ترین کیفیت را به نسبت ال سی دی اورجینال انجام دهند.

اختلاف قیمت این ال سی دی های اوج نیو و گلس تعویض سامسونگ انقدر ها هم زیاد نیست که بخواهید از قطعات غیر اصل در تعمیر نمایشگر گوشی استفاده کنید و بهتر است این گزینه ها را فراموش کنید.

در مورد قیمت این کیفیت در مقایسه با ال سی دی اورجینال و اصلی شاید مبلغی در حدود 5 تا 10 درصد اختلاف باشد.

همچین با توجه به سوء استفاده برخی فروشندگان و افراد شاغل در  شغل تعمیرات گوشی حتما توجه کنید تا این اجناس را به جای سرویس پک برای شما تعویض نکنند.

ال سی دی آی سی (اولد) گوشی سامسونگ

نوع دیگر کیفیت ها که در ردیف سوم قرار می‌گیرد در بین تعمیر کنندها و فروشنده های قطعات گوشی به نام اولد یا آی سی شناخته می‌شود. دلیل این نام گذاری استفاده از تراشه آی سی در فلت تصویر این نمایشگر ها است که به نسبت نمونه های ال سی دی کپی تصویر قابل قبول تری را به شما ارائه می‌دهد.

قیمت این نمایشگرها هم در حدود 40 تا 50 درصد نمونه اصلی است. و اختلاف تصویر آن هم بین 30 درصد کمتر از مشابه ال شی دی اورجینال گوشی است. اگر بودجه زیادی برای تعویض ندارید این ال سی دی ها ممکن است برای شما مناسب تر از سایر نمونه ها باشد.

ال سی دی اینسل و تی اف تی سامسونگ

این ال سی دی ها ها در کنار قیمت پایین تر (در حدود 20 تا 30 درصد نمونه اصلی) فاقد کیفیت تصویر و فریم ریت استاندارد هستند. اگرچه نوع ایسنل، کمی بهتر از تی اف تی هست، اما ما خرید ال سی دی کپی را هرگز به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

مقایسه ضخامت ال سی دی ها

عدم استفاده از شیشه گوریلاگلس در ساخت این ال سی دی ها و کیفیت بد پنل تصویر و همچنین ضخامت بیشتر این ال سی دی ها که ناشی از تکنولوژی ضعیف در ساخت آنها می‌باشد موجب می‌شود تا صفحه گوشی3 شما با کوچک‌ترین ضربه دوباره بشکند.

آسیب پذیری این ال سی دی ها به گونه ای است که در برخی موارد در هنگام نصب و یا در جیب کاربران بدون ضربه ای دچار شکستگی می‌شود!

نکته منفی دیگر در این کیفیت مصرف باتری بیشتر است. در بین همکاران صنف تعمیرات از این ال سی دی ها فقط برای استفاده و تخلیه اطلاعات گوشی یاد می‌شود.

جمع بندی نکات منفی ال سی دی های غیر اصل سامسونگ

  1. در آنها انتظار کیفیت (فریم ریت) و نور مناسب را نداشته باشید.
  2. به راحتی و با کوچک‌ترین ضربه آسیب پذیر هستند.
  3. کیفیت رنگ پایین و مصرف باتری بیشتری دارند.

باتری گوشی و مشکلات مربوط به تعویض و خرید باتری موبایل

باتری گوشی جزو آن دسته از قطعات موبایل است که جنبه مصرفی دارند. در بهترین حالت و با رعایت تمام نکات نگهداری و مراقبت از باتری عمر آن بین 3 تا 4 سال بیشتر نیست.

باتری های گوشی هم جزو آن دسته از قطعات هستند که دارای بیشترین تنوع کیفیتی در بازار به شمار می‌روند. تشخیص باتری اصل گوشی امری تقریبا غیر ممکن است. به این دلیل که در بازار باتری اصل وجود خارجی ندارد.

بدترین سل های باتری می‌تواند در بهترین پوسته های باتری قرار بگیرید و شما یا هر فرد دیگری را دچار اشتباه در تشخیص کیفیت باتری کند.

در مقاله ای از سایت فروش قطعات موبایل ماکروسل راهنمای خرید باتری گوشی و روش های مراقبت و تشخیص کیفیت آن وجود دارد که توصیه می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

برد شارژ

یکی دیگر از قطعات موبایل که می‌تواند بر اثر رطوبت یا خرابی سوکت شارژ آن نیاز به تعیمر یا تعویض داشته باشد.

برد شارژ

معمولا بسیاری از این برد شارژها با تعویض سوکت قابلیت استفاده دوباره را دارند. اما در صورتی که مشکل آنها جدی باشد شما مجبور به تعویض خواهید بود.

نکات خرید برد شارژ هم توجه به داشتن آی سی در آنهاست که محولا به اورج نیو در بازار شناخته می‌شوند.

در صورت خرید برد شارژ های ارزان قیمت بدون آی سی نباید انتظار فست شارژ، دیتا و... را داشته باشید. همچنین با توجه به وجود میکروفن برخی گوشی ها برروی این قطعه ممکن است کیفیت مکالمه شما نیز کاهش یابد.

آی سی شارژ گوشی

این قطعه ریز بر روی مادربرد قرار دارد. یک تراشه ریز که در صورت مشکل در آن، گوشی شما دیگر روشن نخواهد شد.

اگرچه قیمت خرید آسی سی خیلی گران نیست اما پیدا کردن تعمیرکار موبایل که بتواند با دقت و مهارت آن را تعویض کند بسیار سخت و دردسرساز هست.

باتوجه به این‌که در تعمیرات موبایل در هنگام تحویل گوشی خاموش، مسولیتی خاصی هم بر عهده تعمیرکاران نیست.

برای اطلاع از هزینه تعویض آسی شارژ در ماکروسل بر روی آن کلیک کنید.

قطعات دیگر گوشی

قطعات موبایل

درب پشت، دوربین سلفی و اصلی، شیشه لنز، انواع فلت های داخلی گوشی همانند فلت پاور و فلت مین، سوکت یا کانکتور شارژ، سیم آنتن  گوشی سامسونگ و ... هم از سایر قطعات موبایل هستند که در صورت مشکل در آنها و با جستجوی نام به راحتی از فروشگاههای اینترنتی قابل خریداری هستند. و مهم‌ترین نکته در خرید آنها توجه به ایمناد و اعتبار فروشگاه و مهلت تست در آنها می‌باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها