افزایش وام سهام عدالت

کد خبر: 1124843

دی ماه سال جاری، رییس کل بانک مرکزی از به ضمانت گذاشتن سیم‌کارت، سهام عدالت و یارانه برای دریافت وام خبر داد.

افزایش وام سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت به پشتوانه سهام خود، قادر به دریافت وام سهام عدالت  هستند. اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران وام سهام عدالت اختصاص می‌یابد؟دریافت وام  سهام عدالت و اعطای کارت اعتباری به مشمولان، از جمله طرح‌های زیرمجموعه آزادسازی سهام عدالت است. با وجود اینکه در حال حاضر، مشکلاتی برای ارائه کارت اعتباری سهام عدالت وجود دارد، اما در این گزارش به مشروحی از نحوه دریافت وام سهام  عدالت پرداخته می‌شود.

  با این حال، بسیاری از دارندگان سهام عدالت، تاکنون موفق به دریافت وام نشده‌اند و با اینکه پنج بانک مکلف به ارائه کارت اعتباری سهام عدالت هستند، تنها دو بانک ملی و تجارت اقدام به ارائه این کارت کرده‌اند.

موضوع استفاده از یارانه، سیم‌کارت و سهام عدالت به عنوان وثیقه، در دولت قبل مطرح شد. اما این طرح به صورت کامل اجرایی نشد و یکی از دلایل آن، نظر بانک‌ها مبنی بر کم بودن اعتبار این وثیقه‌ها برای استفاده به عنوان پشتوانه وام بود.

لازم به ذکر است که ارزش سهام عدالت، همچنان رو به کاهش است و ارائه ۵۰درصد از ارزش آن در قالب تسهیلات، مبلغی ناچیز برای سهامداران خواهد بود. در چنین شرایطی، ضمانتی که از قدرت نقدشوندگی بسیار پایینی برخوردار است، نگرانی‌هایی را برای بانک‌ها نیز ایجاد خواهد کرد.

با این حال، به گفته علی صالح‌آبادی، رییس کل بانک مرکزی، در حال فراهم‌‌سازی زیرساختی هستیم که مردم بتوانند با سیم‌کارت، سهام عدالت یا کارت یارانه خود، وام خرد به ویژه وام ازدواج بگیرند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها