بهترین دستگاه برای بسته بندی مواد غذایی

کد خبر: 1126724

دستگاه بسته بندی

مواد غذایی مهمترین و ضروری ترین موضوع در زندگی بشر می باشد و حفظ سلامت و کیفیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هیچ یک از ما علاقه ای به استفاده از مواد خوراکی بی کیفیت نداریم چرا که می دانیم به صورت کامل سلامت و ادامه حیات ما را به خطر می اندازد. از این رو حوزه صنعت بنا بر نیاز ضروری جامعه به فکر بسته بندی کردن محصولات افتاد و در این راستا از روش های مختلف و متنوعی استفاده می کند.

در گذشته بسته بندی محصولات و مواد غذایی به صورت کاملا سنتی صورت می گرفت تا محصولات را در کیفیت اولیه خود نگه دارند و عمر آن را طولانی کنند اما حفظ کیفیت و سلامت کالا باز به صورت کاملا تامین نشد و مرغوبیت با گذشت زمان کاهش می یافت. این رویه تا زمانی که صنعتگران ماشین آلات اختصاصی بسته بندی مواد غذایی را ابداع کنند ادامه داشت.

با روی کار آمدن دستگاه های بسته بندی، طول عمر محصولات به شدت افزایش یافت و انتقال بیماری از طریق مواد غذایی بشدت کاهش یافت. دستگاه بسته بندی با انجام روش های کاملا نوین و بهداشتی، محصولات را با حفظ کامل کیفیت پک می کند و در اختیار مشتری قرار می دهد.

با گذشت زمان روش های سنتی نگهداری از محصولات به صورت کاملا حذف شدند و دستگاه های بسته بندی جایگزین آنها شدند. دستگاه های فراوانی در زمینه بسته بندی محصولات فعالیت می کنند که هریک از آنها به صورت کاملا متفاوتی کار خود را انجام می دهند.

در زمینه بسته بندی مواد غذایی ماشین آلات متنوعی پای در عرصه گذاشتند و نیاز بازار را با تولیدات خود برطرف می کردند. هریک از این دسته از ماشین آلات به صورت منحصر به فردی مواد غذایی و خوراکی ها را بسته بندی می کردند تا تنوع بالایی در تولیدات صورت پذیرد.

بررسی بهترین دستگاه بسته بندی برای مواد خوراکی

تنوع بالای محصولات خوراکی اصلی ترین دلیل برای ایجاد دستگاه های مختلف می باشد چرا که تمامی محصولات ماهیت یکسانی ندارند و نمی توان با یک دستگاه مشخص انواع مواد غذایی را بسته بندی کرد. در بین دستگاه های ایجاد شده برخی از آنها از قابلیت های بسیار خاصی برای بسته بندی می باشند که سبب متفاوت بودن کامل آنها با دیگر انواع موجود می شود.

دستگاه وکیوم بسته بندی از جهات مختلفی می تواند بهترین دستگاه بسته بندی برای مواد غذایی باشد چرا که هرآنچه برای مواد قابل فساد خطرناک است را به صورت کامل رفع و از طرف دیگر تاثیرات بسیار مثبتی بر روی رویه سلامت آن دارد.

دستگاه وکیوم بسته بندی

دستگاه وکیوم بسته بندی چیست؟

دستگاه وکیوم بسته بندی، دستگاهی است که کار خلاء (عملیات مکش یا همان فشار منفی) را انجام می دهد. دستگاه های وکیوم صنعتی (تک کابین، رومیزی و …) یا خانگی می توانند در بازه های زمانی مختلف، حجم قابل توجهی از مقدار مایع یا گاز را از فضایی بردارند و محیط مورد نظر را به خلاء نسبی برسانند. به کمک دستگاه وکیوم بسته بندی، هوای داخل بسته خارج می شود و ماندگاری محصول و مواد خوراکی افزایش می یابد.

با وجود چنین قابلیتی در این دستگاه دیگر نگرانی های ایجاد شده برای فاسد شدن محصولات و بی کیفیت شدن آنها به صورت کامل از بین می رود. محصولات زیادی وجود دارند که فقط سلامت و کیفیت آنها بسیار ضروری است و از بین رفتن این عوامل موجب از بین رفتن تمامی محصول می شود و دیگر ارزش غذایی ندارند.

ماهیت این دستگاه موجب می شود تا بتوان تمامی انواع مواد غذایی را با آن بسته بندی کرد و جهت مصارف خانگی و یا عرضه در بازار استفاده کرد. تنوع بالای دستگاه های بسته بندی وکیوم به تولید کنندگان این فرصت را می دهده نمونه های مختلفی از مواد را بسته بندی کنند و در اختیار مشتریان قرار دهند.

با وجود تعاریف گفته شده به راحتی می توان به این موضوع پی برد که چرا ما دستگاه وکیوم بسته بندی را به عنوان بهتری دستگاه برای بسته بندی مواد غذایی معرفی کردیم.

مزیت بسته بندی محصولات با دستگاه بسته بندی وکیوم

به طور معمول وکیوم کردن به کمک دستگاه وکیوم بسته بندی طول عمر محصول را 2 برابر و عمل تزریق گاز طول عمر را 3 برابر می‌کند.

لازم به ذکر است چیزی که باعث خرابی و فساد در مواد غذایی می‌شود، باکتری های موجود در هوا می‌باشد. مواد غذایی در مجاورت این باکتری ها فاسد می‌شوند. با تخلیه هوای داخل بسته به کمک دستگاه بسته بندی وکیوم، این باکتری ها نیز به همراه هوا خارج می‌شوند و بسته خالی از باکتری می‌شود.

در بعضی از مواد غذایی که حالت گرانولی دارند، پس از تخلیه هوای داخل بسته هنوز مقداری هوا در فاصله بین دانه ها وجود دارد. با تزریق گاز خنثی، این فاصله ها از باکتری خالی شده و طول عمر مواد غذایی بیشتر می‌شود.

گاز تزریقی در دستگاه بسته بندی وکیوم با توجه به نوع مواد غذایی مشخص می‌شود. این گاز ها می تواند نیتروژن ،CO2 و سایر گازها با توجه به نوع مواد غذایی باشند.

کاروپک

جذابیت دستگاه بسته بندی وکیوم مواد خوراکی این است که شما می توانید از برای کسب کار در منزل و با رفع نیاز های خانگی از آن استفاده کنید. در منزل مواد خوراکی زیادی وجود دارند که شما می توانید تمامی آنها را با این دستگاه بسته بندی کنید و محیط مناسب نگهداری نمایید.

انواع مختلفی از این دستگاه در سایز های متنوعی وجود دارد که می توانید از آن استفاده نمایید. برای مصارف در منزل می توانید از نوع خانگی استفاده کنید و برای مصارف صنعتی از انواع صنعتی ان استفاده نمایید. برای خرید هر یک از انواع می توانید به سایت کاروپک مراجعه کنید و نمونه های مختلف دستگاه وکیوم بسته بندی را در آنجا مشاهده نمایید.

کاروپک ارزش بسیار بالایی برای مشتریان خود قائل می شود و بهترین نمونه های دستگاه را در اختیار آنها قرار می دهد. با خیال راحت انواع دستگاه بسته بندی و وکیوم را از این سایت خریداری نمایید و از کیفیت و کارایی آن نهایت لذت را ببرید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها