ریزش سنگین قیمت دلار/ دلار ۲۴ هزار تومان شد!

کد خبر: 1126845

قیمت دلار در بازار آزاد بعد از چندین روز، امروز ۱۲ بهمن ماه، کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و وارد کانال ۲۷ هزار تومان شد. اما اتفاق عجیب برای دلار صرافی ملی رخ داد و قیمت دلار در صرافی ملی وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد!

ریزش سنگین قیمت دلار/ دلار ۲۴ هزار تومان شد!
قیمت دلار امروز ۱۲ بهمن ماه در بازار آزاد به ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و قیمت دلار فردایی در برخی از کانال‌ها ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد. اما اتفاق عجیب درباره قیمت دلار صرافی ملی رخ داد.

قیمت ارز صرافی ملی امروز دوازدهم بهمن ماه به ۲۴ هزار و ۷۷۰ تومان رسید. این اولین باری است که در ماه‌های گذشته نرخ دلار صرافی ملی وارد کانال ۲۴ هزار تومان شده است. پیش از این قیمت دلار صرافی ملی در محدوده بالای ۲۵ هزار تومان بود.

شاید بتوان گفت که این کاهش قیمت، سیگنال جدید برای کاهش قیمت دلار در بازار آزاد است. همچنین قیمت دلار امروز ۱۲ بهمن در صرافی‌های بانکی به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱۳ بهمن

اما آیا قیمت دلار فردا، ۱۳ بهمن ماه کاهش پیدا می‌کند؟ بیشتر از دو هفته است که قیمت دلار در بازار آزاد در محدوده ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان در نوسان است.

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار منتظر یک خبر قطعی است که یا به سمت کانال ۲۸ هزار تومان و بالاتر برود و یا به زیر ۲۷ هزار تومان برسد. اخباری که باید از وین منتشر شود. اما هنوز نشده است.

امروز اما خبر رسید که مذاکرات وین به مرحله نهایی خود نزدیک شده است. موارد و مشکلات فنی حل شده و کشورها باید درباره برجام تصمیم بگیرند.

امروز رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد «مذاکرات غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن بر سر احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وارد مرحله نهایی شده است و همه طرف‌ها باید در این مقطع تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند.»

نکته مهمی که در این خبر وجود دارد، احیای توافق سال ۲۰۱۵ است. بخش مهمی از اختلاف میان کشورهای مذاکره‌کننده این بود که آیا قرار است برجام و توافق سال ۲۰۱۵ را احیا کنند و یا به توافق جدیدی برسند؟

حالا رویترز به نقل از این مقام کاخ سفید گفته ایران و آمریکا بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به نتیجه رسیده‌اند.

قیمت دلار می‌ریزد؟

رسیدن ایران و آمریکا به توافق همان خبری است که بازار ارز مدت‌هاست منتظر آن است. اما آیا قیمت دلار با انتشار چنین خبری می‌ریزد؟ کارشناسان می‌گویند قیمت دلار نمی‌تواند از محدوده مشخصی پایین‌تر بیاید. چون نه دولت طرفدار دلار ارزان است و نه اقتصاد ایران. کارشناسان معتقدند قیمت دلار در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای به زیر ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد.

تنها اختلافی که وجود دارد این است که در صورت توافق هسته‌ای، قیمت دلار چقدر ارزان می‌شود؟ برخی معتقدند که قیمت دلار نهایتا ۲۴ هزار تومان می‌شود و برخی دیگر معتقدند قیمت دلار در محدوده ۲۶ هزار تومان می‌ماند و کمتر نمی‌شود. به خصوص در این روزها که شاخص کل بورس تازه سبز شده است./ تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها