سورپرایز آخر سالی مجلس برای بازنشستگان | واریز مبلغ عقب افتاده دولت بحساب بازنشسته ها ؟

کد خبر: 1126963

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با نمایندگان کانون‌های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شامل دستگاه‌های اجرایی تامین اجتماعی، بنیاد شهید، کمیته امداد، هلال احمر، وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان، مجلس و جهاد کشاورزی خبر داد.

سورپرایز آخر سالی مجلس برای بازنشستگان | واریز مبلغ عقب افتاده دولت بحساب بازنشسته ها ؟

محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ به استناد مصوبات مجلس و قانون برنامه ششم مقرر شد حداقل ها در خصوص افزایش حقوق این گروه اجرایی شود که به دلایل مختلف انجام نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم اجرای کامل مصوبات مجلس در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کشور مطرح و در این نشست به طور مفصل بحث و قرار شد گزارش کاملی در قالب یک نامه به کمیسیون اقتصادی ارائه و تصمیم گیری شود.

وی به نگرانی در خصوص نگرفتن منابع کافی در بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: تعهدات افزایش میزان حقوق متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلان در سال ۱۴۰۱ منابع در نظر گرفته نشده است.

 وی ادامه داد: این امر یکی از موضوعات مهم است که در این جلسه نمایندگان کانون های بازنشستگان حضور داشتند و موارد مورد نظر این قشر را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است نشست مشترک نمایندگان کانون های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور با حضور وزیر رفاه و تامین اجتماعی و رییس سازمان برنامه و بودجه بزودی در کمیسیون اقتصادی تشکیل شود و آخرین وضعیت اجرای ناقص پرداخت های تعهدات دولت در بخش بازنشستگی در سال ۱۴۰۰ برای تامین اجتماعی پیگیری شود و موضوع پیش بینی های لازم در بودجه ۱۴۰۱ برای حل مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گیرد./ایسنا

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها