هر آنچه که باید از درمان تبخال در مراحل اولیه بدانید

کد خبر: 1131898
هر آنچه که باید از درمان تبخال در مراحل اولیه بدانید

هر آنچه که باید از درمان تبخال در مراحل اولیه بدانید ممکن است شیوع، چندین تکه تبخال داشته باشید. هیچ درمانی برای هر نوع ویروس هرپس سیمپلکس که عامل  زمان برای شروع درمان تبخال به محض احساس سوزن سوزن شدن یا خارش در اطراف دهان است. این علائم ممکن است چند روز قبل از ظاهر شدن تاول ها رخ دهند.

هر آنچه که باید از درمان تبخال در مراحل اولیه بدانید این ویروس هنگام تماس نزدیک با فرد مانند بوسیدن، به اشتراک گذاشتن لوازم آرایشی یا غذای مشترک به فرد دیگری منتقل می‌شود. رابطه‌ی جنسی دهانی ممکن است هر دو نوع ویروس هرپس را منتقل کند. بیش‌تر عفونت‌های تبخال دهانی و تناسلی بدون علامت هستند.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد درمان تبخال در مراحل اولیه بدانید.

1. لیزین

لیزین یک اسید آمینه است که ممکن است به جلوگیری از فعالتر شدن ویروس هرپس سیمپلکس کمک کند. بر اساس یک مطالعه قدیمی تر منبع معتبر در سال 1987، قرص های لیزین ممکن است تعداد شیوع ویروس هرپس سیمپلکس و شدت آنها را کاهش دهد. لیزین همچنین ممکن است به کاهش زمان بهبودی کمک کند. در اینجا می توانید انواع قرص لیزین را پیدا کنید. تحقیقات در مورد لیزین برای تبخال قطعی نیست، بنابراین قبل از استفاده از آن برای درمان تبخال با پزشک خود صحبت کنید.هر آنچه که باید از درمان تبخال در مراحل اولیه بدانید

2. بره موم

بره موم یک ماده رزینی است که زنبورها از مواد گیاهی جمع آوری می کنند و برای مهر و موم کردن شکاف های کندوهای خود استفاده می کنند. بره موم سرشار از آنتی اکسیدان است و تصور می شود که خواص ضد ویروسی دارد. تحقیقات نشان داده است که بره موم ممکن است از تکثیر ویروس هرپس سیمپلکس جلوگیری کند. بر اساس مطالعه‌ای در سال 2002، پماد آزمایش شده روی موش‌ها و خرگوش‌ها از 5 درصد بره موم، با کمک به پیشگیری از علائم در موش‌ها و خرگوش‌ها، علائم عفونت فعال HSV-1 را بهبود بخشید. این در غلظت 3 درصد برای استفاده انسان در دسترس است. چندین گزینه در Amazon.com موجود است.

3. ریواس و مریم گلی

طبق یک مطالعه در سال 2001، یک کرم موضعی ساخته شده از ریواس و مریم گلی ممکن است به اندازه داروی ضد ویروسی آسیکلوویر (Zovirax) به شکل کرم موضعی برای درمان تبخال موثر باشد. این مطالعه نشان داد که کرم ریواس و مریم گلی به بهبود تبخال در 6.7 روز کمک کردند. زمان بهبودی با کرم آسیکلوویر 6.5 روز و زمان بهبودی با استفاده از کرم مریم گلی به تنهایی 7.6 روز بود.هر آنچه که باید از درمان تبخال در مراحل اولیه بدانید

4. روی

کرم موضعی اکسید روی (دزیتین، دکتر اسمیت، خمیر تریپل) ممکن است طول مدت تبخال را کوتاه کند. در مطالعه‌ای در سال 2001، تبخال‌های درمان‌شده با اکسید روی به طور متوسط ​​یک روز و نیم زودتر از زخم‌های درمان شده با دارونما از بین رفتند. اکسید روی همچنین تاول، درد، خارش و سوزن سوزن شدن را کاهش می دهد.

 

5. ریشه شیرین بیان

منبع معتبر تحقیقات نشان داده است که ریشه شیرین بیان دارای توانایی های ضد ویروسی و ضد باکتریایی است. خواص ضد ویروسی آن به جلوگیری از تکثیر ویروس ها کمک می کند، در حالی که خواص ضد باکتریایی آن از عملکرد باکتری ها جلوگیری می کند. همین مطالعه نشان داد که شیرین بیان فعالیت ضد قارچی از خود نشان می دهد. کرم موضعی ریشه شیرین بیان برای درمان تبخال موجود است.

6. بادرنجبویه

بر اساس تحقیقات قدیمی تر، عصاره بادرنجبویه همچنین دارای توانایی های ضد ویروسی است. مطالعات نشان داده اند که بادرنجبویه به محافظت در برابر ویروس هرپس سیمپلکس کمک می کند. آنها همچنین دریافتند که درمان تبخال با بادرنجبویه در مراحل اولیه مؤثرتر است. نشان داده شده است که بادرنجبویه زمان بهبودی و برخی از علائم تبخال را کاهش می دهد. مجموعه ای عالی از بادرنجبویه را در اینجا پیدا کنید.

7. کمپرس خنک

استفاده از یک پارچه خنک روی تبخال تسکین دهنده است. نواحی پوسته پوسته را از بین می برد و به کاهش قرمزی و التهاب کمک می کند.

8. داروهای ضد ویروسی تجویزی

پزشک شما ممکن است یک داروی ضد ویروسی را برای درمان تبخال توصیه کند. اکثر داروهای ضد ویروسی به شکل قرص یا کرم موضعی و برخی به صورت تزریقی در دسترس هستند. آنها ممکن است برای کاهش طول شیوع حاد یا به عنوان یک پیشگیری برای جلوگیری از شیوع جدید استفاده شوند.

برای کاهش خطر شیوع شدید، مهم است که به محض اینکه احساس کردید تبخال شروع می شود، داروهای ضد ویروسی را شروع کنید، حتی اگر تاول ها هنوز تشکیل نشده باشند.

سخن پایانی

هنگامی که تبخال شروع می شود، باید مسیر خود را طی کند. بیشتر آنها در عرض چند هفته بدون درمان از بین می روند. درمان تبخال به محض شروع علائم ممکن است شدت و مدت آن را کاهش دهد. هرچه زودتر درمان را شروع کنید، شانس بیشتری برای مهار شیوع بیماری دارید.

درمان‌های خانگی اغلب تنها چیزی است که برای مدیریت تبخال لازم است. اگر اگزما یا سیستم ایمنی ضعیف دارید، یا تحت درمان سرطان یا پیوند عضو هستید، در معرض خطر عوارض ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس هستید. در اولین نشانه تبخال با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین درمان را برای شما تعیین کند.

هر آنچه که باید از درمان تبخال در مراحل اولیه بدانید

لینک فروشگاه

لینک منبع

 

موفق باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها