نماینده مجلس: ربط دادن همه چیز به نتیجه مذاکرات کار اشتباهی است

کد خبر: 1132097

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شرطی کردن اقتصاد دور از شأن کشور است، گفت: اینکه با یک نه یا آره گفتن اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها قیمت دلار در ایران جابجا شود، زیبنده اقتصاد کشور ما نیست.

نماینده مجلس: ربط دادن همه چیز به نتیجه مذاکرات کار اشتباهی است

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ، گفت: شرطی کردن اقتصاد کشور و ربط دادن همه چیز به نتیجه مذاکرات کار اشتباهی است و دور از شأن کشور و نظام است.

وی افزود: اینکه با یک نه یا آره گفتن مقامات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها قیمت دلار در ایران بالا و پایین رود زیبنده اقتصاد ما نیست و ما باید اقتصاد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تقویت کنیم و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این حوزه به پیش ببریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اینکه ما بخواهیم اقتصاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ به نتیجه مذاکرات گره بزنیم، به فرض اگر توافقی هم صورت گیرد، آمریکا و غرب به آن پایبند نخواهند بود و در نتیجه توافق برای ما ثمری نخواهد داشت.

ارکانی خاطرنشان کرد: در بحث مذاکرات و توافق مشکل ما نیستیم، بلکه مشکل طرف مقابل است که به توافقات و امضاهایش پایبند نیست و همان طور که گفتم اگر توافقی هم صورت پذیرد آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

وی افزود: همان طور که گفتم باید مسئولین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه داخلی، زمینه را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین نیازهای کشور فراهم سازند و این پتانسیل‌ها زمینه‌ساز رشد کشور در حوزه‌های مختلف باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ارز ترجیحی که امروز به یکی از بحث‌های مهم روز کشور تبدیل شده، برای واردات تکنولوژی و قطعات و ماشین‌آلات هزینه نمی‌شود، ما با این ارز 4200 تومانی ذرت و سویا و دانه‌های خوراکی وارد می‌کنیم، آیا زمینه و امکان تولید چنین محصولاتی در داخل کشور ما وجود ندارد؟ آیا ما نمی‌توانیم حداقل برای تامین نیاز خودمان در داخل جو و ذرت تولید کنیم؟

ارکانی خاطرنشان کرد: لازم و ضروری است تا وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تامین نیاز کشور از مسیر استفاده ظرفیت‌های داخلی را‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم آورند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها