ریزش ۳ هزار واحدی شاخص بورس

کد خبر: 1132468

شاخص کل بورس امروز با ریزش ۳ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۱۲۷۲ واحد مثبت/ارزش معاملات: ۴۸۷۲ میلیارد تومان

ریزش ۳ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی 3572 واحد همراه شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند رو به کاهش به خود گرفت و با کاهش 3572 به رقم یک میلیون و 279 هزار و 297 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با رشد 1271 واحد به رقم 330 هزار و 788 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به رقم 5 میلیون و 115 هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز بیش از 3.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 277 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 682 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.28 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.39 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 0.42 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.52درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط 0.2 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی فناوران و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌مس، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس و بانک تجارت بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با 7 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 641 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به 983 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه 310 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 205 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 981 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ذغال‌سنگ پروده طبس، تجلی توسعه معادن و فلزات و فرابورس ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای اعتباری ملل، پلیمر آریاساسول، صبا تأمین و پخش البرز بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

بر اساس اعلام مدیرعامل فرابورس 5 شرط برای درج نماد معاملاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد که باید این شروط تأمین شود اما در عین حال مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد عمده این شروط تأمین شده و مدارک در اختیار فرابورس قرار داده شده است و امیدواریم تا 15 اسفند ماه مصادف با میلاد اما حسین (ع) سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق بازار پایه فرابورس ایران برای عرضه به مردم ارائه شود.

‌همچنین قرار بر این است که سود سهام عدالت مردم از شرکت‌های سرمایه‌پذیر جمع‌آوری و تجمیع شود و در هفته سوم اسفند ماه به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام به حساب ذی‌نفعان واریز شود.

شاخص بورس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها