یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی اسفند ماه | یارانه جدید

خبر مهم رئیسی برای یارانه بگیران | یارانه نقدی 180 هزارتومان شد

کد خبر: 1135538

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به جوانگرایی در انتصابات اهمیت دارد، گفت: جوانگرایی مهم است اما باید توجه داشته باشیم که به بهانه جوانگرایی، مناصب مهم و پست‌های کلیدی را به افراد بی‌تجربه نسپاریم.

خبر مهم رئیسی برای یارانه بگیران | یارانه نقدی 180 هزارتومان شد

جعفر قادری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره انتصابات استان اظهار داشت: ما معتقدیم که در استان باید افراد توانمند به کار گرفته شوند و ما متعهد هستیم که راندمان و کارایی دستگاه‌های دولتی را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه مخالف جوان‌گرایی نیستم، گفت: اما نباید به بهانه جوان‌گرایی افراد بی تجربه را صرفا به دلیل جوان بودن در جایگاه‌های کلیدی و مهم به‌کار گیریم.

قادری با انتقاد نسبت به انتصاب برخی معاونین پیش از انتصاب مدیرکل اظهار داشت: ما باید به مدیران اختیار و قدرت مانور بدهیم و در عین حال مسئولیت نیز بخواهیم.

وی افزود: درست است که نمایندگان نباید در موضوعات اجرایی دخالت کنند، اما نمی‌توانیم چشم‌مان را هم ببندیم و نسبت به برخی عزل و نصب‌ها بی‌تفاوت باشیم لذا ایراد و اشکالات را تند و صریح و با شفافیت کامل مطرح می‌کنیم حتی اگر مورد تخریب قرار گیریم.

مردم مقصر سیاست‌های غلط گذشته نیستند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تخریب باغ‌شهرها را سیاستی غلط دانست که مردم نباید تاوان آن را بدهند.

توجه دادستان مرکز فارس بر بحث باغ‌شهرها و اعلام غیر مجاز بودن ۹۰ درصد از باغ‌شهرهای استان فارس و برخورد با خاطیان، سوالی بود که نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در پاسخ به خبرگزاری فارس پیرامون اعلام موضع خود درباره تخریب باغ‌شهرها گفت: اختصاص باغ‌شهرها به مردم در سال‌های گذشته سیاست معقولی نبود.

جعفر قادری در این باره اظهار داشت: قطعه قطعه کردن زمین‌های زراعی و باغی و قرار دادن انها در اختیار افراد سیاست غلط سال‌های گذشته بود و فضای حاکم بر جامعه آن روز به نحوی بود که اگر کسی با این موضوع مخالفت می‌کرد متهم می‌شد، لذا آن زمان این سیاست نادرست سبب شد باغ‌ها و زمین‌های زراعی در اختیار افراد قرار گیرد، اما این‌که امروز مردم را مقصر آن تصمیمات بدانیم سیاستی نادرست است.

وی تاکید کرد: مردمی که با هزار امید این باغ‌ها را خریداری کرده‌اند امروز نباید تاوان تصمیمات اشتباه ان روز را پس بدهند و لذا باید از این به بعد با جدیت نسبت به اعطای مجوز ممانعت شود.

قادری با اشاره به اینکه چنین برخوردی با مردم نهایت بی‌انصافی است، گفت: باید کارگروهی به جهت رسیدگی به این مشکل تشکیل شده و موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

قهرمان‌بازی درنیاوریم

وی با اشاره به اینکه نباید درباره این موضوع قهرمان‌بازی دربیاوریم، تاکید کرد: این مواضع به این مفهوم نیست که در ارتباط با تعرض به حریم رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی نباید برخورد کرد بلکه با متعرضین به منابع ملی باید برخورد جدی و قانونی شود.

فرصت پیش رو را از دست ندهیم

محقق شدن رشد ۸ درصدی اقتصاد استان، سوال دیگر خبرگزاری فارس بود که جعفر قادری در پاسخ، با تاکید بر اینکه اگر همه مجموعه‌ها در استان هماهنگ با یکدیگر پیش روند این مهم، محقق خواهد شد، اظهار داشت: استان فارس استانی متنوع و دارای توانمندی‌های بسیار است و شاید دیگر چنین فرصتی پیش نیاید که بتوان اقدامات بزرگی انجام داد بنابراین باید بجای پرداختن به اقدامات ریز و جزیی از ظرفیت ایجاد شده غفلت نکرده و بتوانیم با سرمایه‌گذاری نسبت به تحقق رشد ۸ درصدی اقدام کنیم‌که قطعا با تلاش و هماهنگی دور از انتظار نخواهد بود.

وی درباره احیای واحدهای تولیدی نیز گفت: کارخانه کاغذ زاگرس نیازمند تامین تسهیلات است، کارخانه ای‌تی‌آی را باید مجموعه‌های دیگری که ظرفیت دارند خریداری کنند و در بحث کارخانه آزمایش نیز صحبت‌هایی شده، کمپرسورسازی انجام شده و نیازمند انجام پیگیری است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در ادامه با اشاره به پروژه‌های آبرسانی به مرکز استان گفت: ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب با تکمیل خط انتقال آب از سد تنگ سرخ و بشار به شیراز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و پیگیری‌ها منوط به مرکز استان نیست و تلاش شده است که در کل استان عدالت رعایت شود درباره اقداماتی که در استان انجام شده است، اظهار داشت: درباره پالایشگاه دوم فارس به زودی به جمع‌بندی می‌رسیم تا خوراک آن تبدیل به نفت خام شود. در این زمینه وزارت نفت و دفاع موافقت خود را اعلام کرده تا این پروژه بزرگ به سرانجام برسد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به پتروشیمی‌ها و خط اتیلن مرکز بیان کرد: پتروشیمی شهرستان فسا و جهرم در مرز این دو شهرستان احداث می‌شود، در داراب نیز پتروشیمی به جای خود باقی می‌ماند و در فیروزآباد هم به صنایع پایین‌دستی اختصاص می‌یابد.

وی درباره کارخانه‌های ITMC و ITI نیز گفت: سهم کارخانجات مخابراتی ایران آی. تی. ام.سی از ایران خودرو خارج و منابع این کارخانه آزاد شده و در حوزه کاری خودش کار خواهد کرد.

قادری درباره افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده و خط انتقال مواد نفتی نیز گفت: قرارداد این خط انتقال منعقد شده است که فشار را روی جاده‌ها کم می‌کند تا پالایشگاه دوم ساخته شود.

محدودیت آب صنایع با انتقال اب از خلیج برطرف می‌شود

وی درباره انتقال آب از خلیج فارس‌ به استان نیز بیان کرد: قبل از اینکه خط انتقال به شیراز کامل اجرا شود، طبق طراحی صورت گرفته، خط انتقال از شیراز به سمت جنوب تکمیل می‌شود تا محدودیت آب صنایع برطرف شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان درباره مشکل آب شهرستان شیراز نیز گفت: در راستای خط دوم انتقال از سد درودزن به شیراز اگر شش کیلومتر لوله تامین شود آب به معالی‌آباد می‌رسد و مشکل آب شیراز نیز حل می‌شود، خط انتقال دیگر آب  از سد تنگ سرخ‌بشار است که قرار است به وسیله آن 100 میلیون مترمکعب آب را به شیراز برسانیم.

وی درباره آزادراه شیراز _ اصفهان نیز گفت: آزادراه شیراز _ اصفهان در  قطعات یک تا شش آماده شده و تا سه چهار ماه اینده آماده بهره‌برداری است، همچنین قطعه هفت در حال انجام بوده و هشت هم مصوبه دولت را گرفته است، برای آزادراه شیراز به سمت بوشهر هم تدابیری برای خرید سهام از سوی مردم اندیشیده شده و سود آن از سوی وزارت راه تامین خواهد شد، تا این طرح آغاز شود.

قادری درباره شهرک‌های صنعتی استان نیز گفت: تلاش شده تا موانع واگذاری زمین در شهرک صنعتی بیضا و سروستان و منطقه ویژه سلامت برطرف شود، همچنین شهرک صنعتی‌های دیگری را نیز در نقاط مختلف استان به ویژه در نزدیکی شیراز دنبال می‌کنیم تا محدودیت‌ها و مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه در گردشگری با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شده از ظرفیت بافت تاریخی و فرسوده استفاده می‌کنیم، گفت: سه قانون احیای بافت تاریخی، احیای بافت فرسوده و طرح رسیدگی به امور هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی با طراحی بنده در حال پیگیری است و یک طرح دیگر هم برای بافت‌های اطراف حرم‌های مطهر است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

سال اتی، سال جهش اقتصاد خواهد بود

قادری با ابراز امیدواری نسبت به جهش اقتصاد در سال اتی گفت: با پیگیری‌های انجام شده امید داریم سال آینده اقدامات خوبی در استان فارس انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نکات برجسته لایحه بودجه اظهار داشت: توجه به حمل‌ونقل عمومی، تکلیف به دولت برای گازهای مشعل، ساماندهی ارز ترجیحی، رد دیون به صندوق بازنشستگی برای همسان‌سازی، اخذ مالیات از سپردگان حقوقی برای حرکت به سمت سرمایه‌گذاری  و شفافیت مالیات به همراه مکلف شدن آنان به ارائه گزارش در مجموعه‌هایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند بخشی  از نکات برجسته بودجه است.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از تولید گوشی و تبلت داخلی با اخذ عوارض از گوشی‌های وارداتی، معافیت سربازی برای متاهلین دو فرزند به بالا، مشخص شدن تکالیف برای قوه قضائیه، افزایش دریافتی سربازان، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، الزام به اجبار بیمه‌ای سه دهک پایینی جامعه، شکل‌گیری صندوق بیماران صعب‌العلاج و سرطانی، تهاتر، کمک به نوسازی خودروهای فرسوده، کمک به مدارس خیرساز، نوسازی ماشین‌آلات راه و شهرسازی، تامین زیرساخت‌های مسکن ملی و مهر تا 30 هزار میلیارد، الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌ها، شفافیت حقوق نمایندگان، معافیت مالیاتی بخشی از واحدهای بورسی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، الزام پزشکان به استفاده از کارتخوان از مهم‌ترین شاخص‌های بودجه سال 1401 است.

قادری با بیان اینکه 250 هزار میلیارد تومان در حوزه یارانه‌ها اختصاص داده شده است، گفت: از این پس تسهیلات بر اساس کد ملی ارائه خواهد شد تا تسهیلات قابل کنترل باشد.

افزایش سه تا چهار برابری یارانه در سال اتی

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه در سال آینده چه برجام به سرانجام برسد یا نرسد، سال جهش اقتصادی است تصریح کرد: باید اقداماتی در این حوزه انجام شود که افزایش یارانه‌ها یکی از اقدامات برای افزایش قدرت خرید مردم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره حذف ارز ترجیحی و گرانی محصولاتی مانند گوشت مرغ و تخم‌مرغ بیان کرد: با برآورد امسال 18 میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز بود که سال آینده 22 میلیارد ارز ترجیحی نیاز می‌شود اگر دولت مسیر گذشته را دنبال کند چراکه مجبور است از بازار، ارز بخرد تا بتواند کالای اساسی را با همین قیمت نگه دارد و آثار و پیامدهای تورمی درشت می‌شود.

قادری با بیان اینکه راه حل دیگر این است که قیمت ارز را برای گندم و دارو 4200 نگه دارد و برای بقیه حذف کند، بیان کرد: بنای دولت همین راه حل است که 250 هزار میلیارد تومان در بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده 60 هزار میلیارد تومان نیز به شرکت‌های دارویی داده می‌شود تا با همان قیمت دارو در خدمت مردم قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه برای گوشت مرغ و غیره یارانه به مردم پرداخت می‌شود، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از منابع افزایش قیمت ارز به شکل یارانه به مردم ارائه می‌شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه در بحث مالیات نیز بنا نیست نرخ تغییر کند اما مجموعه‌هایی که مالیات پرداخت نمی‌کنند باید مشمول مالیات شوند، تاکید کرد: راه بهبود معیشت مردم رونق تولید و رفع موانع تولید است و باید موانع را پیش پای سرمایه‌گذار برداریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش برای آوردن سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذار برای رسیدن به رونق تولید تنها راه نجات اقتصاد استان است تا موانع برطرف شود چون اگر سرمایه‌گذاری باشد درآمد بالا رفته و اشتغال ایجاد می‌شود و قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا خواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها