ورود خودروی 150 میلیونی در بازار ایران

کد خبر: 1136380

فاطمی امین درباره تولید خودروی اقتصادی گفت: باید در دو مسیر کار را پیش ببریم. از یک سو برای کاهش هزینه‌های تولید خودرو تلاش کنیم و از سوی دیگر پلتفرم ‌هایی جدید و خودروهای اقتصادی ۵ یا ۶ هزار دلار حداقل به میزان ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شود.

ورود خودروی 150 میلیونی در بازار ایران

روز گذشته دو مقام دولتی وعده های جدید درباره خودرو مطرح کردند. وزیر صمت از کاهش 15 درصدی قیمت تمام شده خودرو با فروش سهام خودسهامداری خودروسازان و اصلاح رابطه مالی آن ها با قطعه سازان خبر داد.

فاطمی امین این را هم گفت که برنامه تولید خودروی اقتصادی با قیمت 5  تا 6 هزار دلار (125 تا 150 میلیون تومان) در وزارت صمت وجود دارد. از سوی دیگر مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز ایده قطب سوم خودروسازی را مطرح  کرد و از خودروسازان خواست تا با هماهنگی وزارت صمت، این قطب را ایجاد کنند.به گزارش ایرنا، مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای با تعدادی از خودروسازان داخلی با اشاره به ضرورت ایجاد رقابت در صنعت خودروسازی، از تولیدکنندگان داخلی خودرو خواست تا با هماهنگی وزارت صمت و با شراکت با یکدیگر، مجموعه های بزرگ تری بسازند که دولت بتواند با حمایت از آن ها قطب های دیگری در صنعت خودروسازی ایجاد کند. به گزارش خراسان، قطب سوم خودروسازی، ایده ای است که در سال های گذشته نیز مرحوم اکبر ترکان دبیر وقت شورای عالی مناطق آزاد   مطرح کرده بود. 

 وعده وزیر صمت برای کاهش قیمت تمام شده خودرو در سال آینده

دیروز وزیر صمت، جزئیات جدیدی از برنامه های این وزارتخانه برای صنعت خودرو را تشریح کرد که مهم ترین آن را می توان کاهش 15 درصدی قیمت تمام شده خودرو در سال آینده و تولید خودروی اقتصادی زیر 6 هزار دلار در سال 1402 مطرح کرد. به گزارش خراسان، فاطمی امین از عرضه بلوکی سهام ایران خودرو و سایپا در بورس خبر داد و افزود: ما به دنبال آن هستیم تا ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا که در حقیقت خودسهامداری است واگذار شود. وی افزود: امروز ۴۰ درصد سهام سایپا در دست خود این شرکت است و اگر پول آن آزاد شود بین ۶ تا 7 هزار میلیارد تومان کمتر به تسهیلات نیاز خواهد داشت و قیمت تمام شده تولید خودرو کاهش خواهد یافت.اظهارات وی همچنین حاکی از آن است که قیمت قطعات خودرو با اصلاحاتی در روابط قطعه ساز و خودروساز، امکان کاهش تا 15 درصد را دارد. موضوعی که بر قیمت تمام شده خودرو نیز اثرگذار است. فاطمی امین با بیان این که به زودی از خودروسازان خواهیم خواست تا قیمت تمام شده خودرو را اعلام کنند، وعده داد که سال آینده قیمت تمام شده خودرو دست‌کم ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت.

برنامه تولید خودروی 150 میلیونی در سال 1402

به گزارش صدا و سیما، فاطمی امین درباره تولید خودروی اقتصادی گفت: باید در دو مسیر کار را پیش ببریم. از یک سو برای کاهش هزینه‌های تولید خودرو تلاش کنیم و از سوی دیگر پلتفرم ‌هایی جدید و خودروهای اقتصادی ۵ یا ۶ هزار دلار حداقل به میزان ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شود. وی افزود: برنامه‌ای برای تولید خودروی اقتصادی داخلی در شهریور ۱۴۰۲ وجود دارد. به گزارش خراسان، با فرض نرخ 25 هزار تومان برای هر دلار می توان گفت که خودروی اقتصادی مد نظر وزارت صمت به نرخ های کنونی، 125 تا 150 میلیون تومان آب می خورد./خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها