رشد 14 هزار واحدی شاخص بورس/بیشترین تراکنش‌ها در فرابورس برای کدام نمادها بود؟

کد خبر: 1137616

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 14 هزار و 993 واحد دیگر همراه شد.

رشد 14 هزار واحدی شاخص بورس/بیشترین تراکنش‌ها در فرابورس برای کدام نمادها بود؟

 بورس تهران در سال جدید روند رو به رشد به خود گرفته، امروز هم در یک روند کاملا افزایشی با رشد 14 هزار و 991 واحد در شاخص کل به رقم یک میلیون و 418 هزار و 609 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بازار با معیار هموزن با افزایش 6857 واحد به رقم 360 هزار و 435 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 648 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 11.3  میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 488 هزار فقره معامله و به ارزش 5096 میلیارد تومان داد و ستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ سبز درآمدند به طوری که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی یک درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.9 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 91 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس با یک درصد افزایش همراه شد.

امروز نمادهای شستا، پتروشیمی نوری، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات، فولاد خوزستان و صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد ملی مس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت.

در فرابورس هم شاخص کل با افزایش 205 واحد به رقم 18 هزار و 759 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 45 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس هم به 323 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 2.1 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 193 هزار فقره معامله و به ارزش 2073 میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز در بورس و فرابورس به بیش از 7100 میلیارد تومان رسیده است.

امروز بیشترین تراکنش‌ها در فرابورس در نمادهای تجلی، پویازرکان آق دره، فرابورس ایران، توسعه و عمران استان کرمان، توسعه نرم افزاری نگین، پلیمر آریاساسول و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری بودند.

به گزارش فارس، با توجه حضور حدود 58 میلیون ایرانی در بورس لازم است تمام سیاست‌ها در جهت حمایت از سهامداران خرد و برای مشارکت آنها در تامین مالی اقتصاد صورت گیرد و از جمله باید سود سهامداران حقیقی و خرد به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های غیرمتمرکز مانند سجام واریز شود./ منبع: فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها