خبر جدید یارانه ای در سال جدید/یارانه نقدی جایگزین ارز ترجیحی چقدر است؟

کد خبر: 1138038

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: جایگزینی طرح حمایت ریالی به جای حمایت ارزی از خردادماه تا پایان ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

خبر جدید یارانه ای در سال جدید/یارانه نقدی جایگزین ارز ترجیحی چقدر است؟

علیرضا نظری ظهر امروز در نشست دهیاران و شوراهای شهرستان خمین با اشاره به اقدامات اقتصادی در کشور اظهار داشت: تا پایان سال 1401 حمایت ارزی جایگزین ارز ترجیحی و حمایت ارزی می‌شود که پیش‌بینی برآن است که این جراحی بزرگ اقتصادی از خردادماه و در سه مرحله آغاز و اجرایی شود هرچند ممکن است این اقدام ابتدا سبب شوک به جامعه گردد اما برای انجام این حمایت ریالی نیاز داریم تا بخش‌های مختلف مانند استانداران، فرمانداران و سازمان‌های دخیل مانند صمت و جهادکشاورزی باید افکار عمومی را در خصوص این موضوع اقناع کنند.

وی افزود: براین اساس ارز حمایتی 4200 تومانی از شش قلم کالا حذف خواهد شد و حمایت به مصرف کننده از ابتدای زنجیره انتقال می‌یابد، با این حال بانک مرکزی درخصوص تامین ارز نیمایی، تامین سرمایه در گردش و ملاحظه درباره قدرت خرید مصرف کننده اطمینان داده که این موارد به دقت مورد توجه خواهد بود.

نظری تصریح کرد: در کمیسیون کشاورزی مجلس کار اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به عنوان یکی از اقدامات مهم به نتیجه رسید که باتوجه به این تصمیم، 4 ماه پیش از موعد برداشت محصول کشاورزی باید قیمت آن محصول تعیین شود که مشخص کردن قیمت 11 هزار و 500 تومان برای خرید تضمینی گندم در سال 1401 سبب جلوگیری از قاچاق و استفاده این محصول کشاورزی استراتژیک به‌ عنوان خوراک دام می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: یکی از موارد در دست اقدام مجلس مسئله حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، دامی و باغی است زیرا اختلال و مشکل در تولید این محصولات سبب خسارت به کشور می‌شود بنابراین مجلس با نگاهی دقیق و کارشناسی به دنبال این موضوع است.

نظری بیان کرد: در بودجه سال 1401 اعتبارات خوبی برای محورهای اصلاح شبکه آبرسانی، اینترنت و محورهای مواصلاتی دیده شده که امیدواریم با اختصاص درست و اقدام به موقع شاهد حل مشکلات مردم در مناطق مختلف کشور و استان و شهرستان باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس با اشاره به ضرورت فعالیت به موقع دهیاران و شوراها گفت: قطعا شناخت جایگاه و وظایف دهیار و شورا عاملی برای فعالیت درست و مطلوب آنها خواهد بود چراکه عوارض عدم این درک و آشنایی درست با مجموعه قوانین و مقررات، منجر به تشکیل پرونده در محاکم قضایی و عزل دهیار و شورای روستا خواهد شد.

وی افزود: اجرای طرح‌های هادی روستایی نباید سبب تعریض بیش از اندازه و تغییر بافت و ساختار مناطق روستایی شود که در این راستا توجه به ساخت مسجد، خانه عالم، کتابخانه و گرامیداشت روزهای ملی و مذهبی در مناطق روستایی باید مورد توجه باشد هرجند دهیاران و شوراها باید از ظرفیت‌های ارزشمند و مهم مردم و گروه‌های مردمی غافل نشوند./تسنیم

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها