خبر خوش برای ثبت نام کنندگان مسکن ملی | آغاز ساخت مسکن ملی در تهران

کد خبر: 1140726

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: در ۴ نقطه شهر تهران هم اکنون واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

خبر خوش برای ثبت نام کنندگان مسکن ملی | آغاز ساخت مسکن ملی در تهران

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

 ایرج رهبر گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله و میزان اقساط تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است که به طور قطع برای تسهیلات ۴۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی این میزان اقساط زیر ۳ میلیون تومان خواهد بود.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران هر سه ماه فهرست بهای نرخ‌های مصالح ساختمانی توسط سازمان برنامه و بودجه ارائه شده و براساس همین فهرست بهای قیمت پایه ساخت واحد‌های مسکونی تعیین می‌شود.

ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در ۴ نقطه استان تهران و شهر‌های جدید از خرداد سال ۱۴۰۰ در قالب واحد‌های مسکن ملی آغاز شده و پیشرفت‌های فیزیکی مناسبی داشته به طوری که برخی از آن‌ها به مرحله فنداسیون رسیده است.

در ۴ نقطه شهر تهران هم اکنون واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، این مناطق عبارتند از بومهن، دماوند، نصیر شهر و رباط کریم.

نرخ هر متر مربع واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن بین ۴ تا ۶ میلیون تومان اعلام شده که به گفته برخی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی این نرخ‌ها علی الحساب است و متناسب با هر شهر و تراکم واحد‌ها افزایش و یا کاهش خواهد یافت.

محمود محمود زاده گفت: ۳۳۰ هزار واحد مسکونی از یک میلیون واحد مسکن حمایتی که دولت در نظر گرفته بود در شهر‌های مختلف به مرحله اجرایی رسیده و مابقی واحد‌های مسکونی در قالب یک برنامه فشرده به زودی وارد مراحل اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از یک میلیون واحد مسکونی که دولت در سال باید بسازد، تاکنون عملیات اجرایی ۳۳۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی یک میلیون متر مربع اراضی در شهر تهران که در اختیار سایر دستگاه‌ها بود به وزارت راه وشهرسازی واگذار شده و وزارت راه و شهرسازی در داخل شهر تهران برنامه برای ساخت مسکن حمایتی ندارد.

تاکنون اراضی بیش از یک میلیون واحد مسکونی تامین شده و بیش از ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تایید نهایی شده و و پس از دریافت پیامک اقدام به واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی خود می‌کنند.

شگفتانه مدیرعامل شهرهای جدید در یک برنامه تلویزیونی، اعلام قیمت متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای واحدهای نهضت ملی مسکن بود که هزینه واحدها را به بالای یک میلیارد تومان می‌رساند.

شگفتانه مدیرعامل شهرهای جدید در یک برنامه تلویزیونی، اعلام قیمت متری ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای واحدهای نهضت ملی مسکن بود که هزینه واحدها را به بالای یک میلیارد تومان می‌رساند؛ اگرچه روابط عمومی شرکت، این عدد را اشتباه لفظی دانسته اما محاسبات سازندگان بر اساس قیمت نهاده‌های ساختمانی و هزینه های مرتبط با ساخت و ساز مربوط به سال گذشته از عددهای بالای ۸۰۰ میلیون تومان برای واحدهای ۱۰۰ متری حکایت دارد.

هر روز اعداد و ارقام متفاوتی از قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن از سوی مسئولان شنیده می‌شود که منجر به سردرگمی متقاضیان شده است. پس از آن‌که محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۰ و با اتکا به برآورد سازمان برنامه و بودجه از پروژه‌های دولتی هزینه هر متر واحدهای نهضت ملی مسکن را ۴.۵ میلیون تومان اعلام کرد، روز گذشته رییس بنیاد مسکن گفت که نرخ هر متر از واحدهای واقع در بلوک‌های بالای شش طبقه کمتر از ۶ تا ۶.۵ میلیون تومان نخواهد بود.

پیش از آن هم انبوه‌سازان و سازندگان با استناد به افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی، نرخ دستمزد و سایر هزینه‌های مرتبط با صنعت ساختمان از قیمت‌های متری ۷ تا ۱۰ میلیون تومان برای واحدهای نهضت ملی مسکن سخن گفته بودند.

اما ماجرای سردرگمی متقاضیان نهضت ملی مسکن بین اعداد و رقم‌های مختلف به این‌جا ختم نمی‌شود. دیشب علیرضا جعفری - مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هزینه هر متر مربع از واحدهای پروژه مذکور را بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرده است. البته محمد نظری - مدیر روابط عمومی شرکت عمران به ایسنا گفت که این رقم باید اصلاح شود و احتمالا اشتباه کلامی صورت گرفته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها