صفر تا صد تحصیل در آمریکا

کد خبر: 1141451
صفر تا صد تحصیل در آمریکا

ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی است که دارای بیشترین تعداد دانشگاه های معتبر در سطح  بین‌المللی می‌باشد. بنابراین با توجه به بازار کار جهانی، کیفیت زندگی و مهاجرپذیری این کشور، منطقی به نظر می‌رسد که بگوییم زمانی که پای مهاجرت تحصیلی به میان می‌آید بسیاری از متقاضیان، دانشگاه های آمریکا را انتخاب می‌کنند.

کثرت و تنوع انتخاب، مانع ایجاد رقابت سرسخت برای دریافت پذیرش نشده و همچنان پذیرش در دانشگاه های برتر این کشور در فضایی به شدت رقابتی اتفاق می‌افتد که موفقیت در آن نیازمند آگاهی کامل نسبت به جزئیات فرآیند تحصیل در آمریکا و برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده می‌باشد.

بسیاری از متقاضیان به اشتباه، ارائه درخواست برای تحصیل در یک دانشگاه خارجی را صرفا تکمیل فرم آنلاین و ارسال مدارک می‌دانند در حالی که آمادگی برای پذیرش در یک دانشگاه ممتاز بین‌المللی مراحل متعددی دارد که باید هر یک از آن‌ها به دقت و در زمان درست پشت سر گذاشته شود. در ادامه به طور خلاصه شما را در جریان چگونگی تحصیل در آمریکا می‌گذاریم.

تحصیل در آمریکا

در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های آمریکا، دانشجویان بین‌المللی هستند که ایرانیان بخش پر تعدادی از آن‌ها را شامل می‌شوند. علت این استقبال را می‌توان مزیت‌های قبل توجه تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا دانست که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • نظام آموزشی هماهنگ با استانداردهای بین‌المللی
  • تنوع و قدرت بالای انتخاب
  • ارزشمندی مدرک تحصیلی در سراسر جهان
  • امکان اشتغال سریع و آسان پس از فارغ‌التحصیلی
  • تحصیل و کار به زبان انگلیسی
  • امکان کار همزمان با تحصیل
  • مهاجرپذیری و تنوع بالای فرهنگی
  • امکان استفاده از بورسیه‌های متنوع

شرایط تحصیل کارشناسی در مدارس آمریکا

کیفیت نظام آموزشی در آمریکا تنها منحصر به سیستم آموزش عالی نبوده و مدارس این کشور نیز هر ساله پذیرای دانش آموزان بسیاری از کشورهای خارجی هستند. برای تحصیل در مدارس این کشور باید ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی، تمکن مالی و پاسپورت معتبر را ارائه دهید.

مدارس آمریکا به دو مقطع ابتدایی و متوسطه تفکیک می‌شوند که دوره ابتدایی شامل شش سال تحصیلی بوده که یک سال نخست آن دوره پیش دبستانی به شکل اجباری می‌باشد. پس از آن دانش آموزان وارد دوره متوسطه شده و 7 سال تحصیلی را پشت سر می‌گذارند. پس از دریافت دیپلم 12 ساله، شخص می‌تواند برای تحصیل در کالج یا یکی از دانشگاه های آمریکا اقدام کند.

تحصیل کارشناسی در آمریکا

اگر تصمیم دارید که با مدرک دیپلم در آمریکا تحصیل کنید باید مدرک زبان، معدل دیپلم و ریز نمرات دوره متوسطه را ارائه دهید. شخص متقاضی می‌تواند برای تحصیل در کالج‌های فنی آمریکا اقدام نموده و یا از ابتدا برای دوره لیسانس در یکی از دانشگاه های این کشور اپلای کند. علاوه بر این، گزینه دوره دو ساله فوق دیپلم در کالج‌های آمریکا نیز وجود دارد. امکان تحصیل در کالج‌های زبان نیز مربوط به این سطح می‌باشد. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی حداقل سن 17 سال بوده و بهتر است که برای پذیرش کالج کمتر از 30 سال سن داشته باشید.

تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در آمریکا

تحصیلات مقطع تکمیلی را می‌توان پرتقاضاترین و رقابتی‌ترین دوره آموزشی در آمریکا دانست. یک دانشجو بین‌المللی برای آنکه بتواند در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا پذیرش دریافت کند باید دو مدرک دیپلم 12 ساله و لیسانس را ارائه دهد. دوره کارشناسی ارشد در این کشور به طور معمول 2 سال طول کشیده و غالبا آموزشی می‌باشد.

تحصیل دکترا در آمریکا شرایطی متفاوت از دو مقطع قبلی دارد. برای دریافت پذیرش دکترا و فوق دکترا در دانشگاه های این کشور باید از یک رزومه تحصیلی و حرفه‌ای برخوردار باشید که ضامن تلاش و پیشرفت شما در دوره آموزشی پیش رو باشد. پذیرش دکترا در اکثر دانشگاه های آمریکا از طریق برقراری ارتباط میان دانشجو و یک استاد راهنما (سوپروایزر) آغاز می‌شود. البته تعدادی از دانشگاه‌های آمریکایی هر ساله تعداد مشخصی پوزیشن دکترا در رشته‌های مختلف را به دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده و از طریق سایت دانشگاه اعلام جذب می‌کند.

انواع ویزای تحصیلی در آمریکا

به عنوان یک شهروند ایرانی برای ورود به خاک آمریکا و تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. به یاد داشته باشید که دریافت پذیرش تحصیلی از مدرسه، کالج یا یک دانشگاه آمریکایی به معنای قطعی شدن اجازه ورود شما به این کشور نیست و تا پیش از صدور ویزای تحصیلی امکان رد شدن درخواست مهاجرت تحصیلی شما وجود دارد. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که مرحله دریافت ویزا را با آگاهی کامل پشت سر بگذارید.

انواع ویزای تحصیلی در آمریکا به طور خلاصه عبارت است از:

ویزای F1: این نوع، متداول‌ترین نوع ویزای دانشجویی است که برای دوره های تحصیلی طولانی مدت (بیشتر از 6 ماه) صادر می‌شود. دانشجویی که با ویزای F1 وارد آمریکا شود برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود باید ویزای F2 دریافت کند. متقاضیان تحصیل در دوره‌های کوتاه مدت باید ویزای B1 دریافت نمایند.

ویزای M1: تفاوت این نوع ویزا با ویزای F1 در رشته و دوره تحصیلی است. دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره‌های فنی و حرفه‌ای کالج و دانشگاه باید برای خود نوع M1 و برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود ویزای M2 دریافت کنند.

ویزای J1: اگر تصمیم دارید که برای شرکت در یک دوره آموزشی کوتاه مدت و خاص مانند فرصت مطالعاتی به کشور آمریکا سفر نموده و حداکثر پس از 2 سال آمریکا را ترک کنید باید ویزای J1 دریافت نمایید.

دانشجویان ایرانی پس از ثبت نام آنلاین و تکمیل فرم‌های مربوط به هر نوع ویزا و پرداخت هزینه درخواست آن در سایت مهاجرت آمریکا، پس از مدت تعیین شده به یکی از شعب سفارت این کشور در یکی از کشورهای همجوار مانند ترکیه، امارات یا ارمنستان مراجعه نموده تا مراحل انگشت نگاری بیومتریک و مصاحبه را پشت سر بگذارند.

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا به عوامل مختلفی مانند شهر و دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی و سبک زندگی فرد بستگی دارد. برای مثال تحصیل در کلانشهر گرانی مانند نیویورک و یا تحصیل در یک دانشگاه خصوص بسیار گران‌تر از تحصیل در یکی از دانشگاه‌های دولتی در ایالت‌های ارزان آمریکایی می‌باشد. امکان بهره‌مندی از بورسیه و کمک هزینه تحصیلی نیز تاثیر قابل توجهی بر هزینه تحصیل در آمریکا خواهد داشت.

به طور کلی می‌توان گفت که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا به صورت سالیانه برای دوره کارشناسی تا سقف 25000 دلار، برای مقطع کارشناسی ارشد تا 35000 دلار و در دوره دکترا تا 25000 دلار خواهد بود. هزینه تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی مانند دندانپزشکی بسیار گران‌تر از سایر رشته‌ها بوده و هزینه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی نیز در مقایسه با رشته‌های علوم انسانی بیشتر خواهد بود.

کار دانشجویی در آمریکا

امکان کار و کسب درآمد در آمریکا همزمان با دوره دانشجویی از جمله مزایای تحصیل در این کشور است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در داخل و بیرون از دانشگاه در طول ترم تحصیلی تا 20 ساعت در هفته کار کنند که این زمان در تعطیلات و تابستان به 40 ساعت در هفته افزایش می‌یابد.

تحصیل در آمریکا بدون دریافت کمک و راهنمایی از یک تیم آگاه به حوزه مهاجرت می‌تواند مسیری پر فراز و نشیب باشد که رسیدن به مقصد را دشوار کند. در صورتی که متقاضی مهاجرت تحصیلی به این کشور پرطرفدار هستید پیشنهاد می‌کنیم که دریافت مشاوره از تیم حرفه‌ای لتسگو یونی را از دست ندهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها