رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس

کد خبر: 1141883

شاخص کل بورس امروز با رشد ۱۱ هزار واحدی در پایان معاملات امروز به عدد یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.شاخص کل هم (وزن): ۲۷۵۵ واحد مثبت/ارزش معاملات: ۵۷۹۵ میلیارد تومان

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 11 هزار و 221 واحد همراه شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی در پایان معاملات با افزایش 11 هزار و 221 واحد به رقم یک میلیون و 513 هزار و 64 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 2798 واحد به رقم 400 هزار و 574 واحد رسید. ارزش شرکت‌های حاضر در بورس به بیش از 6 میلیون و 23 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 10.4 میلیارد سهام،  حق تقدم و اوراق مالی در قالب 564 هزار فقره معامله و به ارزش 6148 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک درصد بوده به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در پایان معاملات با 75 صدم درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن فقط 7 دهم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 86 صدم درصد، افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 63 صدم درصد و شاخص بازار دوم بورس 89 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، بانک پارسیان، بانک ملت و پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز در پایان معاملات با رشد 60 واحدی به رقم 20 هزار و 765 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 162 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش شرکت‌های بازار پایه به 348 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 3.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 257 هزار فقره معامله و به ارزش 2672 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، بیمه اتکایی ایرانیان و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.

به گزارش فارس، از روز گذشته که دامنه نوسان نمادها یک درصد اضافه شد، رشد بازار هم قابل توجه بود، البته این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم نباید فراموش کرد که افزایش قیمت دلار در بازار آزاد این روزها رو به رشد است که در پیش‌بینی سودآوری شرکت‌های بورسی صادرات‌محور مؤثر است.

همچنین با توجه به اینکه اکنون فصل برگزاری مجامع شرکت‌هاست و اکثر شرکت‌های بورسی برای سهامداران خود سود شناسایی می‌کنند، بنابراین خرید و فروش سهام نیز به طور طبیعی رونق می‌گیرد.

در عین حال کارشناسان همواره تاکید می‌کنند، بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و بهتر است که افراد از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد این بازار شوند. بازار سرمایه یکی از منابع تامین مالی در اقتصاد است و با وجود آنکه سال گذشته 600 هزار میلیارد تومان از این بازار تامین شده، اما همچنان سهم بازار سرمایه از تامین مالی اقتصاد در حد 20 درصد است.

بورس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها