یارانه معیشتی| یارانه اردیبهشت ماه| زمان واریز یارانه | یارانه جدید

واریز یارانه معیشتی مناسبتی 500 هزارتومانی؛ امشب | یارانه جدید به مناسبت شهادت حضرت علی واریز شد

کد خبر: 1142528

به مناسبت شهادت ابوالایتام حضرت علی (ع) و با مساعدت بنیاد مستضعفان، مبلغ 500 هزار تومان به عنوان کمک معیشت به حساب ایتام تحت حمایت کمیته امداد واریز شد.

واریز یارانه معیشتی مناسبتی 500 هزارتومانی؛ امشب | یارانه جدید به مناسبت شهادت حضرت علی واریز شد

شب‌های لیالی قدر فرصت مغتنمی است تا خیرین و نیکوکاران از ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی حمایت کنند و این افراد می‌توانند به صورت حضوری و غیر حضوری در این امر مشارکت داشته باشند.

همزمان با شب‌های احیا ، کمیته امداد و بهزیستی با برنامه ریزی که انجام داده‌اند تلاش کرده‌اند تا این ایام به تعداد حامیان تحت پوشش خود برای حمایت از ایتام بیافزایند. بر همین اساس خیرین و نیکوکاران برای حمایت از ایتام تحت پوشش امداد می‌توانند به سایت کمیته امداد و در بخش طرح اکرام و محسنین وارد شده و در این طرح شرکت کنند.

طرح اکرام ایتام و محسنین طرح هایی هستند از سوی کمیته امداد با هدف ترویج و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام و نشر سنت‌های حسنه اسلامی ایجاد شده اند. طرح اکرام ایتام و طرح محسنین، از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

طرح «اکرام ایتام» مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده‌اند، در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و ... اقدام می‌کنند. افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت، مبالغ واریزی حامی مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می‌شود.

طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود.

همچنین بنا بر اعلام  حبیب آسوده معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد هموطنان، خیرین و نیکوکاران می‌توانند با حضور در این پایگاه‌ها و همچنین ادارات امداد در سراسر کشور نسبت به انتخاب یتیم و همچنین واریز مبلغ به حساب این افراد اقدام کنند.

بر همین اساس نیز سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد گفت: به مناسبت شهادت ابوالایتام حضرت علی (ع) و با مساعدت بنیاد مستضعفان، مبلغ 500 هزار تومان به عنوان کمک معیشت به حساب ایتام تحت حمایت کمیته امداد واریز شد.

وی با بیان اینکه 145 هزار و 357 کودک یتیم نیازمند تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: تمام این ایتام، کمک معیشت 500 هزار تومانی را دریافت کردند.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از کمک‌های بنیاد مستضعفان به مددجویان این نهاد، خاطرنشان کرد: برای پرداخت این مبلغ به ایتام کمیته امداد، با دستور رئیس بنیاد مستضعفان، بیش از 726 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

همچنین سیدمحمد جواد حسینی، مشاور رئیس در امور توسعه و نظارت بر برنامه‌های بهزیستی کشور از اجرای پویش «در محضر ولی‌نعمتان» همزمان با شب‌های قدر در مراکز تحت نظارت سراسر کشور در قالب برگزاری دورهمی و نشست‌های صمیمانه و برگزاری مراسم افطار با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی خبر داد و گفت: اولین نشست‌ صمیمانه از این پویش با حضور ریاست سازمان پنجشنبه شب 25 فروردین‌ماه در شهرستان بروجرد با هدف استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی برگزار شد.

خیرین و نیکوکاران برای حمایت از ایتام تحت پوشش بهزیستی نیز می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان و همچنین به صورت حضوری در ادارات بهزیستی اقدام به حمایت از ایتام کنند.

منبع: تسنیم

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها