آشنایی بیشتر با مزایا و معایب بلیط لحظه آخری استانبول

کد خبر: 1146028

بلیط چارتری نوعی بلیط بسیار ارزان قیمت و مقرون به صرفه است. در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب خرید بلیط لحظه آخری استانبول را با هم بررسی کنم

آشنایی بیشتر با مزایا و معایب بلیط لحظه آخری استانبول

سفر به استانبول یکی از بهترین سفرهای خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود. این شهر در فاصله کمی از ایران قرار دارد. از تهران تا استانبول با هواپیما حدود 3 ساعت راه است. در حقیقت می‌توان این فاصله را با فاصله تهران تا قشم مقایسه کرد. همچنین جالب اینجاست که حتی هزینه بلیط هواپیما تهران به استانبول تفاوت چندانی با پروازهای طولانی داخلی ندارد. به همین خاطر بسیاری از افراد به‌جای سفرهای داخلی، ترجیح می‌دهند تا به استانبول سر بزنند. استانبول مراکز خرید بسیار لوکس، مناظر زیبا و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری دارد. همه این‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا استانبول به یکی از محبوب‌ترین مقاصد خارجی برای مسافران ایرانی تبدیل شود. همان طور که گفتیم، بلیط هواپیما استانبول چندان گران نیست؛ اما می‌توان باز هم هزینه کمتری برای آن پرداخت کرد. چاره کار بلیط لحظه آخری استانبول است؛ اما این خرید چه مزایا و معایب دارد؟ با ما همراه باشید تا متوجه شوید.

بلیط لحظه آخری چیست؟

در وهله اول باید بگوییم که بلیط لحظه آخری یا همان چارتری چیست؟ شما در حالت عادی وقتی که قصد خرید بلیط هواپیما و سفر داشته باشید، به‌دنبال پرواز مدنظر خود می‌گردید و تاریخ سفرتان را انتخاب می‌کنید. این حالت، روش معمول و سیستمی خرید بلیط هواپیما است. تمام سود شرکت‌های هواپیمایی در این است که صندلی خالی در پرواز وجود نداشته باشد. وقتی که به هر دلیل تمامی بلیط‌های هواپیما فروخته نشود یا اینکه در لحظات آخر، یک مسافر بلیط خود را کنسل کند، شرکت‌های هوایی تلاش می‌کنند تا صندلی‌های هواپیما را به هر شکلی تکمیل کنند. به همین خاطر برای ترغیب مسافران، روی بلیط‌های خود تخفیف قرار می‌دهند.

هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شوند، این میزان تخفیف را بیشتر می‌کنند تا مسافران ترغیب شوند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با این کار، حداقل هزینه‌‌های جاری را از مسافر لحظه آخری دریافت کنند. یک هواپیما حتی اگر با یک مسافر هم پرواز کند، باید هزینه‌های ثابت همانند هزینه‌های سوخت، هزینه تعمیرات، هزینه پرسنل و ... را پرداخت نماید. به همین خاطر تمام تلاش خود را می‌کند تا هواپیما با حداکثر ظرفیت خود حرکت کند. پس به‌این‌ترتیب بلیط‌های لحظه آخری را عرضه می‌کند.

آیا کیفیت خدمات بلیط لحظه آخری از بلیط‌های معمولی کمتر است؟

کیفیت خدمات بلیط لحظه آخری استانبول

برخی افراد تصور می‌کنند که بلیط‌های لحظه آخری کیفیت مناسب ندارند. مثلاً اینکه غذای مناسب و خدمات مناسبی دریافت نمی‌کنند. یا حتی اینکه صندلی نامناسبی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. باید بدانید که هیچ تفاوتی بین بلیط‌های معمولی و بلیط‌های چارتر در این زمینه وجود ندارد. حتی شماره صندلی هم هنگام پذیرش مشخص می‌شود. پس نیازی نیست نگران این موضوع باشید. شما نیز همانند تمامی مسافرانی که در همان کلاس پروازی هستند، از خدمات برابر و مساوی بهره‌مند خواهید شد.

چقدر بلیط‌های چارتر ارزان‌تر هستند؟

بلیط‌های چارتری بستگی به زمان باقی‌مانده به پرواز، قیمت متفاوتی دارند. برای مثال اگر 3 روز مانده به پرواز باشد، شاید تخفیف‌های 10 الی 15درصدی شامل حال بلیط شود. در تاریخ 2 روز مانده به پرواز، این تخفیف‌ها تا 20 الی 25درصد افزایش پیدا می‌کنند. در روزپرواز این میزان به حدود 30 الی 35درصد می‌رسد. چند ساعت مانده به پرواز حتی تا 50درصد یا بیشتر هم می‌توانید تخفیف بگیرید. اگر احساس می‌کنید که آماده سفر هستید و اگر سه ساعت مانده به پرواز هم بلیط بخرید به پرواز می‌رسید، می‌توانید به‌دنبال پروازهای لحظه آخری با چند ساعت مانده به پرواز بگردید تا از حداکثر مقدار تخفیف بهره‌مند شوید.

ایراد اصلی بلیط لحظه آخری استانبول چیست؟

شاید از خودتان بپرسید که ایراد اصلی بلیط لحظه آخری استانبول چیست؟ این بلیط به‌مراتب ارزان‌تر است؛ اما چه ایرادی دارد که شاید نخواهید چنین بلیطی را خریداری کنید؟ در حقیقت مهم‌ترین ایراد خرید بلیط لحظه آخری استانبول ، عدم امکان استرداد بلیط است. به‌خاطر اینکه شما به‌صورت لحظه آخری این بلیط را خریداری کرده‌اید و عملاً ایرلاین فرصت جایگزینی این بلیط را نخواهد داشت. پس عملاً اگر شما بلیط خود را کنسل کنید، هیچ جایگزینی برای شما پیدا نمی‌شود. از‌این‌رو امکان استرداد بلیط‌های چارتری وجود ندارد. پس اگر به هر دلیلی به پرواز خود نرسید، هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده نمی‌شود و در حقیقت 100 درصد جریمه باید پرداخت کنید.

یکی دیگر از ایرادات خرید بلیط لحظه آخری استانبول برای خانواده‌های پرجمعیت است. معمولاً تعداد بلیط‌های چارتری محدود است و کسانی که 3 یا 4 بلیط هم‌زمان می‌خواهند، به‌سختی می‌توانند در یک پرواز این تعداد بلیط چارتری پیدا کنند. همچنین در زمان‌بندی برای آماده‌شدن سفر نیز دچار مشکل می‌شوند. پس می‌توان گفت که بلیط لحظه آخری استانبول برای کسانی که 1 الی 2 بلیط می‌خواهند و سبک سفر می‌کنند مناسب خواهد بود. چون باید در کمترین زمان ممکن خودشان را برای سفر آماده کنند.

روش خرید بلیط لحظه آخری استانبول

بهترین روش خرید بلیط لحظه آخری استانبول

خرید بلیط لحظه آخری استانبول اصلاً دشوار نیست. شاید تصور کنید که آن‌قدر داوطلب خرید این نوع بلیط وجود دارد که احتمال اینکه یک بلیط لحظه آخری استانبول بسیار کم است؛ اما این‌طور نیست. کافی است تا به سایت ره بال آسمان مراجعه کنید. سپس مبدأ شهری که از آن عازم هستید را انتخاب کرده و در بخش مقصد، استانبول را انتخاب نمایید. تاریخ را روی تاریخ روز یا نهایتاً یک الی دو روز بعد قرار دهید. سپس روی جستجو بزنید و منتظر بمانید تا سایت ره بال آسمان اطلاعات پروازهای هوایی را به شما نشان دهد. سپس از بخش پنل سمت راست، می‌توانید فقط انواع پروازهای چارتری را انتخاب نمایید. به‌این‌ترتیب اگر پرواز چارتری وجود داشته باشد، به شما نشان می‌دهد.

البته اگر پروازی برای نمایش وجود نداشت، اصلاً نیازی نیست که ناامید شوید. چمدان خود را آماده کنید و برای سفر آماده شوید. سپس هرچند ساعت یک‌بار، دوباره همین مراحل را پشت سر بگذارید. به یاد داشته باشید که همیشه احتمال استرداد بلیط مسافران دیگر وجود دارد. ایرلاین‌ها نیز وقتی که یک مسافر در ساعت‌های آخر مانده به پرواز بلیط خود را کنسل می‌کند، آن بلیط را به‌صورت چارتری ارائه می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن یک جایگزین پیدا کند.

بلیط لحظه آخری تهران استانبول

همه‌روزه چندین و چند پرواز ایرلاین‌های داخلی و خارجی، تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کنند. پایتخت با حدود 9میلیون نفر جمعیت، تعداد مسافران بسیاری دارد. در پیک سیزن همانند عید نوروز، ایام تعطیلات بهار، تعطیلات تابستانی و کریسمس، تعداد پروازهای تهران به استانبول حتی بیشتر هم خواهد شد. هرچه تعداد پروازها بیشتر باشد، احتمال اینکه قادر به یافتن بلیط لحظه آخری استانبول باشید نیز بیشتر خواهد شد. پس با کمی جستجو صبوری می‌توانید بلیط‌های چارتری ارزان تهران به استانبول را پیدا کنید.

بلیط لحظه آخری مشهد استانبول

بلیط لحظه اخری مشهد استانبول

 

مشهد بعد از تهران، یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران است. بر اساس آمار، سفر به استانبول بین ساکنین شهر مشهد نیز طرف‌داران بسیاری دارد. به همین خاطر روش‌های مختلفی برای خرید بلیط لحظه آخری استانبول از مشهد در اختیار ساکنین این شهر قرار می‌گیرد. خوشبختانه باید بدانید که دفتر اصلی ره بال آسمان در شهر مشهد مقدس قرار دارد. به همین خاطر اگر ساکن شهر مشهد هستید، علاوه بر خرید اینترنتی، می‌توانید به‌صورت حضوری به دفتر این آژانس مسافرتی مراجعه کنید. پرواز مشهد استانبول با تهران استانبول از نظر زمانی تفاوت چندانی ندارد. زیرا مسیر هوایی این دو متفاوت است. البته شاید حدود 20 الی 30 دقیقه این پرواز بیشتر طول بکشد. خوشبختانه ایرلاین‌های بسیاری مشهد را همه‌روزه به مقصد استانبول ترک می‌کنند. پس برای خرید بلیط لحظه آخری مشهد استانبول، انتخاب‌های متعددی خواهید داشت.  

گفتیم که بلیط لحظه آخری استانبول بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. البته یافتن بلیط چارتری شاید کمی دشوار باشد. با کمک ره بال آسمان می‌توانید با پنل جستجوی پیشرفته، به‌راحتی انواع بلیط چارتری استانبول را پیدا کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها