ریزش شدید قیمت نفت در بازار جهانی

کد خبر: 1146207

پس از آنکه اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشنهادی خود علیه صادرات نفت روسیه را افزایش دادقیمت نفت خام برنت با ۳ دلار کاهش به ۱۰۲.۹۱ دلار در هر بشکه رسید.

ریزش شدید قیمت نفت در بازار جهانی

 پس از آنکه اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشنهادی خود علیه صادرات نفت روسیه را افزایش داد و از طرف دیگر پیش بینی‌ها بر کاهش رشد اقتصادی در جهان همچنان بالا است این دو عامل موجب شده است تا قیمت نفت به کاهش خود ادامه داده و بزرگترین افت خود را در پنج هفته گذشته ثبت کند.

قیمت نفت خام برنت با ۳ دلار کاهش به ۱۰۲.۹۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۸ درصد کاهش به نزدیک ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش بلومبرگ اتحادیه اروپا قرار است پس از مخالفت اعضا از جمله یونان، ممنوعیت پیشنهادی کشتی‌های متعلق به اتحادیه اروپا برای حمل نفت خام روسیه را لغو کند، در حالی که مذاکرات درباره بسته ششم تحریم‌ها ادامه دارد. بانک‌های مرکزی برای مهار تورم ناشی از جنگ روسیه در اوکراین، سیاست‌های پولی خود را سخت‌تر کرده‌اند.

در همین حال، شاخص کالاهای بلومبرگ - که ۲۳ قرارداد آتی انرژی، فلزات و محصولات کشاورزی را دنبال می‌کند - ۴.۳ درصد کاهش یافت که بزرگترین افت از اوایل ماه مارس است.

بازار نفت از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در اواخر فوریه شاهد یک دوره نوسان تجاری بوده است، به طوری که ایالات متحده و بریتانیا در حال حرکت به سمت ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند، در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال غلبه بر مخالفت مجارستان با اقدامات مشابه است.

ظهور مجدد ویروس کرونا در چین نیز نوسانات را افزایش داد، زیرا تعطیلی‌ها اقتصاد را تحت فشار قرار دادند، در حالی که نخست وزیر چین، لی کچیانگ، نسبت به "وضعیت شغلی پیچیده و خطرناک هشدار داد، زیرا پکن و شانگهای محدودیت‌ها را در تلاش برای مهار شیوع این بیماری تشدید کردند." "منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها