وام 200 میلیونی برای دامداران/ متقاضیان در سامانه «سیتا» ثبت‌نام کنند

کد خبر: 1147320

دامداران استان سمنان برای دریافت تسهیلات ویژه اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها باید در سامانه «سیتا» ثبت‌نام کنند.

وام 200 میلیونی برای دامداران/ متقاضیان در سامانه «سیتا» ثبت‌نام کنند

 وضعیت دشوار دامداران در سال‌های اخیر برای تأمین نهاده‌های دامی از یک‌سو و خشک‌سالی‌های پیاپی از سوی دیگر سبب شده است تا بهره‌برداران دامی در کشور از وضعیت موجود گلایه‌مند باشند.

با توجه به شدت خشک‌سالی‌ها در استان سمنان، نارضایتی دامداران در این استان بیشتر از دیگر استان‌ها بوده و نیاز به نهاده‌های دامی نیز در استان کویری سمنان بیش از دیگر نقاط کشور است.

یکی از دامداران مجنی با اشاره به محدودیت‌های بهره‌برداران این بخش برای استفاده از مراتع به‌منظور تعلیف دام عنوان کرد: نمی‌توانیم دام خود را به چرا بریم؛ چون جنگلبانی مانع می‌شود.

این بهره‌بردار دامی در شرق استان سمنان افزود: از طرف دیگر برای تأمین خوراک آنها هم با مشکل مواجه هستیم.

دیگر بهره‌بردار دامی در سمنان افزایش قیمت خوراک دام و دشواری فرایند خرید آن را از مشکلات در حوزه تعلیف دام در استان سمنان برشمرد و تصریح کرد: ازیک‌طرف خوراک دام به ازای هر کیلوگرم 10 هزار تومان است و از طرف دیگر نیز برای خرید ارزان‌تر باید کد یکتا داشته باشیم؛ اما بسیاری از دامداران استان سمنان کد یکتا ندارند؛ بنابراین قیمت تمام‌شده تولیدات دامی با توجه به قیمت بالای علوفه بالاست.

اخذ «یکتا» برای ردیابی دام و نهاده‌هاست؛ چگونه کد یکتا بگیریم؟

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ردیابی دام و نهاده‌ها را علت الزام اخذ کد یکتا برای دامداران عنوان و تصریح کرد: باهدف ردیابی و رصد جابه‌جایی دام و نهاده دامی به واحدهای صنعتی و سنتی کد یکتا تعلق می‌گیرد.

خدابخش عرب افزود: افرادی که واحدهای دامداری صنعتی دارند؛ باید کد یکتا را از دامپزشکی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که واحدهای دامداری سنتی دارند نیز باید به تشکل صنفی خود مانند اتحادیه صنفی گاوداران یا گوسفندداران مراجعه و کد یکتا دریافت کند.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه افراد متقاضی مشمول می‌توانند با اخذ کد یکتا از مزایای آن استفاده کند تصریح کرد: دریافت کد یکتا برای دریافت نهاده‌های دامی کمک‌حال دامداران است.

عرب با اشاره به نحوه تأمین نهاده‌های دامی در هر استان با توجه به وحدت رویه موجود در این حوزه گفت: نهاده‌های دامی نیز به‌صورت ملی و با توجه به سهم هر استان اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: 80 درصد سهمیه استان سمنان مربوط به فروردین‌ماه تأمین و در سامانه مربوطه بارگذاری شده و به‌تدریج در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

تسهیلات 2 میلیارد ریالی برای حمایت از دامداران

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی تسهیلات ویژه برای حمایت از دامداران که با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه‌ یارانه‌ها پیش‌بینی‌شده است تصریح کرد: از این محل برای حمایت از واحدهای دامداری صنعتی و سنتی تسهیلات تا سقف 2 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عرب با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ سود 11 درصد است که بسیار مناسب است پرداخت می‌شود افزود: دامداران می‌توانند به سامانه سیتا مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

پیش‌ازاین، استاندار سمنان نیز از آمادگی بانک‌های عامل این استان برای تأمین اعتبار و نقدینگی شرکت‌های دامداری و اتحادیه‌های مربوطه به‌منظور خرید نهاده دامی از طریق پرداخت تسهیلات خبر داده بود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها