پرفروش­ترین کتاب­های بهار 1401

کد خبر: 1154466
پرفروش­ترین کتاب­های بهار 1401

احتمالا در صفحات مجازی کتابفروشی­ها، نشرها و یا سایت­های فروش کتاب مختلف دیده باشید که به صورت هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالیانه کتاب­های پرفروش­های خود را معرفی می­کنند. چنین گزارش­هایی چندین و چند خوبی دارد و مقیاسی به دست می­دهد برای آشنایی و بررسی بازار کتاب و نشر ایران. اگر بخواهیم سلیقه­ی کتابخوان­ها را بشناسیم، اگر بخواهیم با پرفروش­ها و کم­فروش­ها آشنا شویم و جویای علل رو کردن و یا نکردن بخت و اقبال به کتاب­های مختلف باشیم بهتر است به چنین داده­هایی مراجعه کنیم.

میان این گزارش­ها در بازه زمانی­های یکسان به وفور کتاب مشترک دیده می­شود. اما دور از انتظار نیست که یک یا چند کتابی میانشان متفاوت باشد. چرا که فارغ از بازه زمانی یکسان، نوع و تعداد کتاب­های موجود در آن کتابفروشی ( و یا نشر یا سایت) و حتی موقعیت جغرافیایی آن در لیست پرفروش­ها و یا کم­فروش­ها تاثیر به سزایی دارد.

در این میان بوک­لند نیز همچون سایر فضاهای مربوط به کتاب و کتابفروشی به صورت فصل به فصل گزارشی از کتاب­های پرفروش خود ارائه می­دهد. البته که در سایت خرید کتاب آنلاین بوک­لند نیز بخشی به کتاب­های پرفروش مجموعه اختصاص یافته است.

در میان لیست مربوط به کتاب­های پرفروش بهار 1401 بوک­لند چندین عنوان آشنا به چشم می­خورد که در ادامه خواهیم خواند.

«بیداری»

عنوان اول را کتاب «بیداری» نشر مون در اختیار دارد. این کتاب با عنوان فرعی «دنیای درون و بیرون خود را تغییر دهید» و در قالب یک ژورنال روزنگار به چاپ رسیده است و در مدت زمان کوتاهی در لیست کتب پرفروش بسیاری از سایت­های خرید آنلاین و کتابفروشی­ها قرار گرفته است. این کتاب در حال حاضر با تیراژ ده هزار جلد به چاپ 10 رسیده است.

«کیمیا دختر مولانا»

کتاب کیمیا دختر مولانا اثر ولید علا الدین است که نشر مروارید آن را به چاپ رسانده است. این کتاب در سال 2019 میلادی به چاپ رسیده است. شخصیت­های این کتاب از داستان زندگی جلال­­الدین محمد بلخی یا همان مولانا گرفته شده­اند اما جزئیات کتاب جنبه­ی مستند ندارند و می­شود گفت که داستان کتاب کاملا قصه پردازی شده است. این کتاب داستان گیرایی دارد و اگر اهل خواندن رمان­های تاریخی هستید می­توانید برای خرید رمان فوق به سایت خرید کتاب آنلاین بوک­لند سری بزنید.

«مغازه­ی خودکشی»

کتاب «مغازه­ی خودکشی»اثر ژان تولی است که نشر چشمه آن را چاپ کرده است. این کتاب به زودی به چاپ 60ام می­رسد که نشان دهنده­ی این است که در مدت زمان بسیار کمی مخاطب خود را پیدا کرده و با آن ارتباط گرفته است. ژان تولی، نویسنده­ی این کتاب اصالتا اهل فرانسه است که برای کتاب دیگرش «آدم خواران» از واقعه­ای تاریخی که در دل تاریخ فرانسه جای گرفته است بهره برده. خرید رمان مناسبی که خوش­خوان باشد کار ساده­ای نیست و درباره­ی این کتاب باید گفت اگر به فضاهای کمدی سیاه علاقه دارید می­توانید از خواندنش لذت ببرید.

«21 قانون مولانا» و «هیچ ملاقاتی تصادفی نیست»

کتاب «21 قانون مولانا» و همچنین «هیچ ملاقاتی تصادفی نیست» اثر هاکان منگوچ که توسط نشر گویا و انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده­اند. بر روی جلد کتاب «هیچ ملاقاتی تصادفی نیست» عنوان فرعی «تقدیر انسان را رها نمی­کند، لحظه به لحظه از نو نوشته می­شود» به چشم می­خورد که گویای محتوای کتاب نیز هست.

«مدیریت به سبک شیخ محمد»

کتاب «مدیریت به سبک شیخ محمد» با عنوان فرعی «درس­های رهبری حاکم دوبی» که نویسنده­ی آن یاسر جرار بوده و نشر بهار سبز آن را به چاپ رسانده است. در این کتاب با چگونگی جهانی شدن دوبی آشنا می­شوید و این مسیر پر فراز و نشیب را از زاویه دید جدیدی بررسی می­کنید.

«هرچه باداباد»

کتاب هر چه بادا باد که جدیدترین رمان استیو تولتز است و پیمان خاکسار آن را ترجمه و نشر چشمه آن را چاپ کرده است. این کتاب همزمان با انتشار جهانی­ش در ایران نیز به زبان فارسی به جاپ رسیده است. کتابخوان­های عزیز پیشتر از این نویسنده دو کتاب دیگر به نام­های «جز از کل» و «ریگ روان» را خوانده­اند. برای خرید رمان فوق می­توانید به سایت خرید آنلاین کتاب بوک­لند سر بزنید.

«صدر اعظم»

کتاب «صدر اعظم» به قلم کاتی مارتون که به همت نشر ثالث به چاپ رسیده است. این کتاب همانطور که از اسمش بر می­آید درباره­ی زندگی و فعالیت­های سیاسی و کاری آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، است که پیشتر کتاب­های دیگری نیز درباره­ی او به فارسی ترجمه شده است. از جمله کتاب «آنگلا مرکل» که نوشته­ی استفن کورنلیوس بوده و توسط انتشارات روشنگران زنان به چاپ رسیده است.

«کتابخانه­ی نیمه شب»

کتاب «کتابخانه­ی نیمه شب» از آن دست رمان­هایی است که در بازار کتاب ایران با بخت و اقبال خوبی همراه بوده است و طرفداران خاص خود را به همراه داشته است. از این کتاب ترجمه­های زیادی موجود است که از میان آن­ها می­توان به نسخه­های انتشارات کوله­پشتی، میلکان، ثالث، روشنگران و مطالعات زنان و پارسه اشاره کرد. قلم و انتخاب موضوع مت هیگ، نویسنده­ی این کتاب،  بعد از آشنایی مخاطبان فارسی­زبان با کتاب­های اودر ایران مورد استقبال قرار گرفته است. اگر قصد خرید رمان «کتابخانه­ی نیمه شب» را دارید می­توانید به سایت خرید کتاب آنلاین بوک­لند سر بزنید.

«هنر مذاکره»

کتاب «هنر مذاکره» که نویسنده­ی آن هاروی مک کی است و توسط انتشارات پارسه به چاپ رسیده است. اگر به کتاب­هایی که مربوط به هنر مذاکره و بازاریابی هستند علاقه دارید این کتاب برای شما مناسب است. کتاب «هنر مذاکره» با عنوان «شنا با کوسه­ها بدون آن که زنده بلعیده شوید» توسط نشر هامون به چاپ رسیده است.

«بهترین خودمان باشیم»

در آخر این گزارش می­رسیم به کتاب «بهترین خودمان باشیم» که همان طور که از اسمش پیداست از آن دست کتاب­هایی است که در لیست دیگر کتابفروشی­ها نیز در میان پرفروش­ها قرار می­گیرد. ترجمه و تالیف این کتاب توسط گروه سلامتپاد انجام شده است.

سخن پایانی

در متن بالا چند کتاب پرفروش بهار مجموعه­ی بوک­لند را بررسی کردیم و در مورد هر یک چند خطی خواندیم. همان طور که قبل­تر گفتیم چند کتاب از این لیست با لیست دیگر سایت­ها و کتابفروشی­ها مشابه و یک یا دو عنوان هم غیر مشابه هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها