نرم افزار انبار؛ موتور پیشرانه کسب و کار شما

کد خبر: 1147905

اهمیت نرم افزار انبار و کالا در هر کسب و کاری، تنها با درک جایگاه و اهمیت واحد انبار و فرآیند انبارداری قابل درک است. این جایگاه در کسب و کارهای تولیدی و بازرگانی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار می‌شود. بی دلیل نیست که واحد انبار و شیوه‌های انبارداری کسب و کارهای بزرگ دنیا برای مثال شرکت آمازون به یکی از سوژه‌های فیلم های مستند در حوزه کسب و کار  تبدیل شده است.

 

در این مقاله برای درک بهتر  جایگاه واحد انبار در فرایند تولید کالا در یک کسب و کار تولیدی به بررسی نقش واحد انبارداری در بخش‌های مختلف خط تولید و بازرگانی پرداخته‌ایم.  گفتنی است که در خلال این بررسی میتوان به تاثیرات یکپارچگی نرم افزار انبار و نرم افزار حسابداری در بهبود و بهینه سازی تولید نیز پی برد. 

نرم افزار انبار و تامین مواد اولیه

تامین مواد اولیه در فرایند تولید اولین نیاز خط تولید است. باید در نظر داشت که مدیریت تامین مواد اولیه و دسترسی به موقع، منظم و مدیریت شده به این مواد، ضامن تداوم خط کار خط تولید است. این اتفاق با ارتباط دقیق و یکپارچه واحد انبار با واحد تولید و بازرگانی محقق می‌شود.

 

در یک شرکت تولیدی، واحد بازرگانی برای تامین مواد اولیه به گزارش دقیق انبار از موجودی نیاز دارد. این گزارش باید شامل میزان یا تعداد مواد اولیه به همراه اطلاعات شناور آن، تاریخ مصرف (در صورتی که مواد فاسد شدنی است)، و برنامه ارسال این مواد به واحد تولید باشد. در صورت بروز هرگونه اشتباه در گزارشات واحد انبار، احتمال بروز خطا در سفارشات واحد بازرگانی و در پی آن بروز مشکل در روند تولید اجتناب ناپذیر است.

در این میان اهمیت یکپارچگی نرم افزار انبارداری و نرم افزار بازرگانی و تولید بار دیگر به چشم می‌آید. در توضیحی کاملتر باید بیان کرد که یکپارچگی کل سیستم از نرم افزار حسابداری و انبار تا واحد ارتباط با مشتریان و روابط عمومی در کسب و کارها است که نقش کلیدی در افزایش بهره وری را داراست.

نرم افزار انبار و مدیریت خط تولید

خط تولید پویا و با بهره‌وری بالا، نقشی بارز در بهره‌وری کل شرکت را داراست. تصور کنید که کالای تولید شده شما دارای مواد فاسد شدنی است. در این شرایط خسارات ناشی از مدیریت نادرست انبار بسیار بیشتر خواهد بود؛ زیرا که در صورت توقف خط تولید به دلیل عدم دسترسی به موقع به مواد اولیه، احتمال فساد تولید ناقص و تحمیل هزینه‌های جانبی بیشتر در تولید کالا افزایش می‌یابد. زیرا واحد تولید مجبور به حذف کالای ناقص و یا انبار کردن مجدد آن می‌شود که این برابر با افزایش هزینه تولید است. افزایش هزینه تولید نیز مستقیما باعث کاهش حاشیه سود و یا از دست دادن بازار تثبیت شده واحد تولیدی است.

 

به همین دلیل است که استفاده از نرم افزار انبار برای هر واحد تولیدی حیاتی است. نرم افزار انبار امکانات لازم برای مدیریت کالا و ارسال آن به خط تولید را در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه انبار جزئی از نرم افزار های حسابداری می باشند که همراه با زیرسیستم های حسابداری، خزانه و عموما بازرگانی و زیر سیستم های مرتبط دیگر ارائه می شوند. ضمن اینکه استفاده از راهکارهای مالی و مدیریتی یکپارچه و اتصال نرم افزارهای مختلف به نرم افزار حسابداری به واحد‌های تولیدی در افزایش بهره وری و توسعه کسب و کار نیز کمک بیشتری می‌کند.

 

نرم افزار انبار و بازرگانی

واحد بازرگانی هر شرکت علاوه بر تامین مواد اولیه، وظیفه فروش تولیدات کارخانه را نیز بر عهده دارد. کالای تولید شده در واحد تولیدی تا زمان تحویل و یا فروش باید در انبار ذخیره شود. مدیریت فضای انبار و تحویل به موقع سفارشات وظیفه‌ای سنگین است که مستقیما بر میزان فروش کسب و کارها تاثیر گذار است. نگهداری از تولیدات در شرایط محیطی نامناسب و یا تحویل با تاخیر کالا به علت مشکلات موجود در واحد انبار می‌تواند بر رضایتمندی مشتریان تاثیرگذار باشد.

 

رضایت و یا عدم رضایت مشتریان با میزان فروش واحد تولیدی و در نهایت موفقیت کسب و کار رابطه مستقیم دارد. واحد انبار ناکارآمد علی رغم موفقیت واحد طراحی و تولید در خلق کالای با کیفیت، پاشنه آشیل هر کسب و کاری است. به همین دلیل است که نیاز به نرم افزار انبار برای موفقیت کسب و کار به یک ضرورت تبدیل شده است.

نرم افزار انبار و مدیریت

مدیریت کسب و کار بدون دسترسی به اطلاعات و آمارهای دقیق از کسب و کار، قدم گذاشتن در میدان مین با چشمان بسته است. زیرا شالوده و پایه اصلی هر تصمیم مدیریتی در کسب و کار، اطلاعاتی است که به مدیران قدرت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری واقع گرایانه را می‌دهد. اما سوال اصلی اینجاست که دسترسی به اطلاعات دقیق، به روز و البته دسترسی سریع به این اطلاعات از چه طریقی اماکن پذیر است.

 

در کسب و کار امروزی زمان و سرعت عمل از ملزومات اصلی مدیریت کسب و کار است. استفاده از نرم افزارهای انبار، به خصوص نرم افزارهای یکپارچه به مدیران این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن به اطلاعات دقیق و به روز واحد انبار اعم از میزان کالای و مواد اولیه موجود، میزان تولید و زمان تحویل سفارشات و بسیاری از اطلاعات دیگر دسترسی داشته باشند تا با آگاهی نسبت به اتخاذ تصمیمات جسورانه خود با هدف رسد کسب و کار اقدام کنند.

نرم افزار انبار پارمیس استار

 نرم افزار انبار راهکار مالی و مدیریتی یکپارچه پارمیس، یکی از محصولات کارآمد و قدرتمند بازار است که کلیه نیازهای کسب و کارهای مختلف را برای مدیریت انبار و کالا برآورده می سازد. شما در نرم افزار انبار پارمیس استار به امکاناتی همچون معرفی کالا از طریق فایل اکسل، اتصال به بارکدخوان، ایجاد سریال برای هر کالا، مشخصه‌های شناور، امکان تعریف پکیج، کدینگ کالا، بانک کالا، تولید خودکار کد کالا، تعریف محل فیزیکی کالا در انبار، انبارهای نامحدود، انتقال کالا بین انبارها، امکان تعریف راننده و خودرو جهت تحویل و یا ارسال کالا، قیمت گزاری بر اساس LIFO و FIFO و ... دسترسی دارید.

علاوه بر این امکانات، یکپارچگی نرم افزار انبارداری حرفه ای پارمیس استار با دیگر زیر سیستم‌های این راهکار یکپارچه مالی و مدیریتی، به شما امکان می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن و به صورت خودکار اسناد حسابداری را برای فرایندهای مختلف انبارداری ایجاد کنید و ارتباطی یکپارچه را با واحد تولید، بازرگانی، حسابداری و فروشگاه اینترنتی و ... را تجربه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها