پرداخت وام فوری 200 میلیونی از اول تیر ماه/ وام بدون ضامن با نرخ سود 5 درصد بگیرید +شرایط

کد خبر: 1156480

جودی، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه ضمانت نامه مابه‌التفاوت سود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی امروز توسط رئیس دفتر رئیس جمهور ابلاغ می شود، گفت: مردم از وام ۱۰۰ میلیونی استقبالی نکردند.

پرداخت وام فوری 200 میلیونی از اول تیر ماه/ وام بدون ضامن با نرخ سود 5 درصد بگیرید +شرایط

وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال افزایش پیدا کرده است. ابلاغیه جدید بانک مرکزی به بانک‌های مهر و رسالت نشان می‌دهد، وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی نسبت به پارسال پنج برابر شده و سقف تسهیلات قرض الحسنه رشد چهار برابری خواهد داشت. برای دریافت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه به جز بانک‌های رسالت و مهر نباید روی بانک‌های دیگر حساب باز کنیم. مدت بازپرداخت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی درقیاس با پارسال از ۶۰ به ۸۶ ماه رسیده است و دریافت کنندگان وام فوری قرض الحسنه هم به‌جای ۳۶ ماه حالا ۶۰ ماه برای تسویه حساب مهلت دارند.

به گزارش بانک اول طبق برنامه باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی شود که سال گذشته با افزایش وام از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون در مهرماه سال قبل بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر به بانک معرفی شدند و ۷۵ هزار نفر عقد قرارداد و کار ساخت واحدهای مسکونی خود را با تسهیلات جدید آغاز کردند. از دی‌ ماه سال پیش تاکنون اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی بنا به دلایلی متوقف ماند.

این توقف دلیل مشخصی داشت و آن هم این بود که سقف وام مسکن روستایی به یکباره و در جلسه شورای عالی مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سودپنج درصد افزایش یافت. ولی همین تصمیم چالش عجیبی میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه ایجاد کرد. سازمان برنامه و بودجه معتقد بود که این افزایش سقف نیازمند تضمین نامه مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات از ۵ درصد تا ۱۸ درصد (۱۳ درصد) از سوی دولت است اما هر روز که از این تصمیم و دستورات چند باره رئیس جمهور گذشت کلاف سردرگم وام مسکن روستایی بیشتر و بیشتر شد.

حال با گذشت چند ماه از مصوبه دولت، افزایش سقف وام مسکن روستایی در دست انداز صدور ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود گیر کرده است. هر چند میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنان معتقد است که وام مسکن روستایی تورم زا است.

در جلسه ای که ۲۳ خرداد ماه جاری با حضور رئیس‌جمهور، مسوولان سازمان برنامه‌ و بودجه و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد رئیسی دستور دادند تا تسهیلات ۲۰۰ میلیون‌ تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد از ابتدای تیر با ابلاغ به بانک ها پرداخت شود.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی طبق دستور رئیس جمهور از اول تیر ماه قطعی است. امروز نیز قرار است تا اسماعیلی مسئول دفتر رئیس جمهور ضمانتنامه مابه التفاوت نرخ سود (۱۳ درصد) را صادر و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ خواهد کرد

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که طبق دستور رئیس جمهور آیا پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد از اول تیر ماه با ابلاغ به بانک ها آغاز می شود؟ گفت: پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی طبق دستور رئیس جمهور از اول تیر ماه قطعی است. امروز نیز قرار است تا اسماعیلی مسئول دفتر رئیس جمهور ضمانتنامه مابه التفاوت نرخ سود (۱۳ درصد) را صادر و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه جلسه ای در این خصوص میان مسئول دفتر رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن برگزار شد، ادامه داد: خروجی این جلسه در نهایت به این ختم شد که ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود وام مسکن روستایی ابلاغ شود تا از اول تیر ماه این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت شود.

همانطور که رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم اعلام کرده بود تاخیر هر روز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی باعث تاخیر و توقف ساخت و نوسازی روزانه ۵۵۰ واحد مسکونی خواهد شد

جودی در پاسخ به این پرسش که قبول دارید که این تاخیر پرداخت وام مسکن روستایی در نهایت به ضرر کشور و روستاها به لحاظ ایمن سازی شد؟ گفت: همانطور که رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم اعلام کرده بود تاخیر هر روز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی باعث تاخیر و توقف ساخت و نوسازی روزانه ۵۵۰ واحد مسکونی خواهد شد.

در سال ۸۴ که طرح بازسازی و نوسازی مسکن روستایی با پرداخت ۵ میلیون تومان وام آغاز شد سهم این وام تا ۷۵ درصد قیمت تمام شده ساخت را پوشش می داد اما حالا با رسیدن سقف وام تا ۲۰۰ میلیون تومان این سهم تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. به هر حال افزایش قیمت نهاده های تولید این سهم را روز به روز کاهش داده است

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که قبول دارید تاخیر در پرداخت تسهیلات سهم این وام در قیمت تمام شده ساخت مسکن را کاهش می دهد؟ تاکید کرد: در سال ۸۴ که طرح بازسازی و نوسازی مسکن روستایی با پرداخت ۵ میلیون تومان وام آغاز شد سهم این وام تا ۷۵ درصد قیمت تمام شده ساخت را پوشش می داد اما حالا با رسیدن سقف وام تا ۲۰۰ میلیون تومان این سهم تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. به هر حال افزایش قیمت نهاده های تولید این سهم را روز به روز کاهش داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی می بینیم که مردم و متقاضیان وام مسکن روستایی از وام ۱۰۰ میلیون تومانی سال قبل همچنان استقبال آن چنانی نمی کنند. امیدواریم این تسهیلات با ابلاغ و آغاز پرداخت از سوی بانک های عامل روند نوسازی مسکن روستایی سرعت خوبی بگیرد.

 بانک مهر ایران به افراد واجد شرایطی که برای خرید کالا به تسهیلات احتیاج دارند، وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد.. این وام قرض الحسنه بوده و تنها به آن ۴ درصد کارمزد سالیانه تعلق می‌گیرد.

به گزارش بانک اول بانک مهر ایران به افراد واجد شرایطی که برای خرید کالا به تسهیلات احتیاج دارند، وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد. این وام در قالب طرح «کالا کارت» پرداخت می‌شود.افرادی که خواهان وام ۱۰۰ میلیون تومانی از بانک مهر ایران هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این وام قرض الحسنه بوده و تنها به آن ۴ درصد کارمزد سالیانه تعلق می‌گیرد. مدت زمان بازپرداخت وام به انتخاب دریافت کننده آن تعیین خواهد شد و حداکثر هم به ۲۴ ماه می‌رسد. مشتریانی که این تسهیلات بانک مهر ایران را دریافت می‌کنند فقط امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد این مجموعه را خواهند داشت.

اقساط این مبلغ وام قرض الحسنه ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۹۲ هزار تومان است. کل سود این تسهیلات هم ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱۳ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۰۵ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۱۳ تومان خواهد بود.

ثبت نام سومین مرحله وام ودیعه مسکن از صبح امروز آغاز شد، اما این مرحله از ثبت نام چه تفاوتی با دو سال پیش دارد؟

ثبت نام سومین مرحله وام ودیعه مسکن از صبح امروز آغاز شد، اما امسال بر خلاف دو سال گذشته، تفاوت‌هایی را داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها