اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

کد خبر: 1156689

روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت اروپا وجود دارد. بعضی از روش‌ها محدودیت‌هایی دارند؛ مثلا متقاضیان نمی‌توانند بعد از مدتی اقامت دائم بگیرند یا افرادی که فقط افرادی که مدرک تحصیلی و شرایط سنی داشته باشند، می‌توانند اقدام کنند. اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری جزو روش‌هایی با کم‌ترین میزان محدودیت برای مهاجرت به این قاره است. با استفاده از این روش، می‌توان اقامت اکثر کشورهای اروپایی را به دست آورد. در این مقاله توضیحاتی درباره روش دریافت اقامت با سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی توضیح می‌دهیم.

سرمایه گذاری در فرانسه

اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

فرانسه یکی از کشورهایی است که اقتصادی قدرتمندی دارد و بسیاری از برندهای بزرگ بین‌المللی را پرورش داده است. مهاجران برای دریافت اقامت این کشور هم می‌توانند کسب و کاری راه‌اندازی کنند و هم می‌توانند از طریق خرید ملک یا عضویت در طرح‌های خودحمایتی در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

افراد با خرید ملک در فرانسه می‌توانند اقامت یک ساله دریافت کنند. در طول این یک سال باید مدتی در فرانسه اقامت داشته باشند تا بتوانند بعد از پایان اعتبار ویزا برای تمدید آن اقدام کنند. ویزای اقامت فرانسه برای صاحب ملک و خانواده او تا ۵ سال باید هرسال تمدید شود؛ بعد از آن، افراد می‌توانند برای ویزای ۱۰ ساله درخواست بدهند.

روش دیگری که برای اقامت در فرانسه وجود دارد، اقامت از طریق تمکن مالی است. دولت فرانسه به افرادی که درآمد ماهانه کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی در فرانسه برای خود و خانواده‌شان را داشته باشند، اجازه اقامت می‌دهد. این روش نیز به نوعی اقامت در فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

کشور پرتغال هم از دیگر کشورهای اروپایی است که سطح رفاه خوبی دارد و برای جذب سرمایه از خارج از کشور، به سرمایه‌گذاران امکان اقامت در این کشور را می‌دهد. برای سرمایه‌گذاری در این کشور ابتدا باید ثابت کنید منبع تأمین سرمایه شما در خارج از پرتغال قرار دارد. شما همچنین باید متعهد شوید که سرمایه خود را حداقل برای ۵ سال در این کشور نگه می‌دارید. همچنین بعد از دریافت ویزا، باید مدتی در این کشور اقامت داشته باشید تا بتوانید ویزا را برای سال‌های بعدی هم تمدید کنید.

روش‌های مختلف دریافت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری عبارت است از:

  • خرید ملک
  • خرید سهام (با شرایط ویژه)
  • سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های پژوهشی
  • سرمایه‌گذاری در بازسازی اماکن تاریخی و فرهنگی
  • راه‌اندازی کسب و کار یا سرمایه‌گذاری در سهام یک شرکت پرتغالی

اقامت انگلیس از طریق سرمایه گذاری

افراد غیر اروپایی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انگلیس، امکان اقامت در این کشور را به دست آورند. افرادی که با سرمایه‌گذاری مجوز ورود به انگلیس و اقامت در این کشور را به دست می‌آورند، می‌توانند کار کنند و درآمد داشته باشند، اما امکان استفاده از بورسیه‌های دولتی یا فعالیت در برخی مشاغل مثل ورزشکار حرفه‌ای را ندارند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مسئولان کشور انگلیس ترجیح می‌دهند سرمایه‌‌هایی جذب شده در صنعت و تجارت مورد استفاده قرار بگیرد، نه در املاک و مستغلات. به همین دلیل خرید اوراق قرضه دولتی و سهام یا سرمایه‌گذاری فردی و گروهی در یک کسب و کار روش‌هایی است که احتمال دریافت اقامت انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

سریع ترین راه مهاجرت به انگلیس

اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

 یونان جزو کشورهایی است که به سرمایه‌گذاران خارجی گلدن ویزای پنج ساله می‌دهد. سرمایه‌گذاران در این کشور می‌توانند روی املاک مسکونی و تجاری سرمایه‌گذاری کنند یا سهام یک شرکت یونانی را بخرند یا روی کسب و کاری در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

در صورتی که فردی حداقل مبلغ مشخص‌شده از سوی دولت یونان را به این کشور وارد کند، می‌تواند اقامت ۵ ساله یونان را برای خود و اعضای درجه یک خانواده‌اش بگیرد. در این مدت فرد باید تمکن لازم برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را هم داشته باشد، زیرا در ۵ سال اول اقامت، اجازه کار برای مهاجران وجود ندارد. این افراد بعد از تمدید اقامت ۵ ساله می‌توانند فعالیت تجاری خود را در یونان آغاز کنند.

اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

اسپانیا هم از دیگر کشورهایی است که به سرمایه‌گذارانی که در این کشور ملکی می‌خرند، ویزای طلایی می‌دهد. مهاجران با ویزای طلایی می‌توانند ۵ سال در اسپانیا اقامت داشته باشند. این ویزا مسیر دریافت اقامت دائم و شهروندی اسپانیا را هم هموار می‌کند.

روش‌های سرمایه‌گذاری در اسپانیا عبارت است از:

  • خرید ملک
  • خرید اوراق قرضه دولتی
  • سپرده‌گذاری در یکی از بانک‌های دولتی اسپانیا
  • سرمایه‌گذاری روی سهام یک شرکت یا راه‌اندازی کسب و کار

کلام آخر

همانطور که خواندید، هرکدام از کشورها برای ارائه اقامت به سرمایه‌گذاران، شرایط خاصی دارند. در بعضی کشورها روش‌های سرمایه‌گذاری به خرید ملک محدود می‌شود و بعضی دیگر امکان سرمایه‌گذاری در بورس و تجارت را نیز برای مهاجران فراهم می‌کنند. مجموعه پارسیس به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت ایرانیان به کشورهای اروپایی فعالیت می‌کند. کارشناسان پارسیس به خوبی به قوانین کشورهای مختلف آشنایی دارند. بنابراین آن‌ها با توجه به شرایط افراد و مطابقت دادن آن با قوانین مهاجرتی، بهترین و ساده‌ترین روش برای مهاجرت را به ایرانیان معرفی می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به وب‌سایت گروه مهاجرتی پارسیس مراجعه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها