پرداخت کارت یارانه 20 میلیونی به این سرپرستان خانوار | سورپرایز جدید رئیسی برای یارانه بگیران

کد خبر: 1160073

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک از پرداخت کارت یارانه ای جدید خبر داد.

پرداخت کارت یارانه 20 میلیونی به این سرپرستان خانوار | سورپرایز جدید رئیسی برای یارانه بگیران

یارانه / یارانه جدید رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. یارانه جدید در ابتدای به اقشار خاصی پرداخت شد اما با اعتراض دیگر یارانه بگیران قرار بر بررسی و پرداخت یارانه به دهک های دیگر هم شد. رقم یارانه جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک گفت: با مردمی سازی یارانه به هر خانوار عشایر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب دامدار کارت پرداخت می شود.

آقای فضل خرم گفت: با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت نهاده های دامی، دامدار کارت با نرخ ۱۰ درصد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در اختیار جامعه عشایر قرار می گیرد.

به گفته او، به هر خانوار عشایر به طور متوسط ۲۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب دامدار کارت پرداخت می شود که حداکثر جوابگوی ۱۵ روز خوراک دام است.

آقای خرم می‌گوید: قیمت کنونی خرید هر کیلو دام از عشایر ۶۷ تا ۷۵ هزار تومان است که به دلیل عرضه کمتر از هزینه تمام شده تولید، عشایر قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک گفت: گرچه افزایش ۲۰ درصدی سالانه تولید گوشت یکی از برنامه های عشایر بوده، اما در شرایط کنونی به دلیل افزایش هزینه های تولید و عرضه کمتر از نرخ مصوب نمی‌توان برآوردی در این خصوص داشت.

با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید و نبود بازار مصرف، تولیدکنندگان با زیان هنگفتی رو به رو هستند که صادرات دام جهت کاهش زیان تولید باید در دستور کار قرار گیرد.

با مردمی سازی یارانه دیگر شاهد قاچاق دام به آن سوی مرزها نیستیم، در حالی که قبل از حذف ارز به سبب اختلاف معنادار با کشورهای همسایه شاهد خروج غیرقانونی دام بودیم که با اصلاح نظام یارانه از ۲۲ اردیبهشت، دولت برای حمایت از تولید و مصرف سیاست هایی در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

واریز یارانه ۱ میلیون و ۵۰۰هزار تومانی برای این دهک ها

یارانه جدید دولت رئیسی بحساب این خانوارها واریز خواهد شد.

دولت در ماه های اخیر بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که حدود سه هفته دیگر دولت برای واریز یارانه مرحله ۱۳۷ دست به کار خواهد شد.

یارانه مرحله ۱۳۷ که قرار است در تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود، تفاوتی با مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ ندارد؛ بنابراین منتظر افزایش یا کاهش میزان یارانه نقدی‌تان نباشید. به زبان ساده‌تر، اگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستید و در اردیبهشت و خرداد ۴۰۰هزار تومان دریافت کرده‌اید، در تیرماه نیز به همین میزان دریافت خواهید کر

در واقع افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دهک اول تا سوم قرار دارند و یارانه ۴۰۰هزار تومانی دریافت می‌کنند؛ بنابراین اگر به فرض مثال خانواده شما ۵ نفره باشد و در این دهک قرار بگیرید، مبلغ ۲میلیون تومان در این ماه به حساب سرپرست خانوارتان واریز می‌شود.

به نقل از فرارو، برای دهک چهارم تا نهم نیز مطابق معمول یارانه ۳۰۰هزار تومانی واریز می‌شود. یعنی اگر خانواده‌ای ۵ نفره در این دهک‌ها قرار بگیرند، مبلغ ۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان به حساب سرپرست خانوارشان واریز خواهد شد.

در مورد دهک دهم نیز دولت گفته که یارانه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، چرا که در گروه درامدی بالا قرار دارند.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها