اقدامات ‌دولت ‌برای جلوگیری از قطع برق در تابستان

کد خبر: 1162315

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در بدو ورود دولت سیزدهم برای جلوگیری از محدودیت برق در تمامی بخش‌های مصرف گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی که صورت گرفت، سعی شد بتوانیم از تابستان با کمترین مشکل عبور کنیم.

 اقدامات ‌دولت ‌برای جلوگیری از قطع برق در تابستان

وزیر نیرو شامگاه شنبه در  پایان سفر یک روزه خود به شهرهای فیروزکوه، دماوند و بومهن  با هدف بررسی پیشرفت پروژه‌ها، مطالبات و در خواست‌های  مردم و مسئولان را احصا کرده و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ و جمع بندی آن برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

در این سفر در  پست 63 به  20 کیلو ولت در شهرک صنعتی فیروزکوه مراحل نصب انجام شد که اتصال به شبکه در طی روزهای آینده اجرایی می‌شود  و پست دوم هم در شهرک صنعتی دماوند  به طور کامل به شبکه متصل شد و در خدمت صنعتگران  شهرستان دماوند قرار گرفت.

تصفیه خانه فاضلاب یکی دیگر از طرح هایی بود که در این سفر یک روزه کلنگ زنی شد که یکی از طرح های بسیار مهم استان تهران است.

 فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن هم از نقطه نظر زیست محیطی اهمیت بسیار بالایی در شرق استان تهران دارد و جزو مطالبات قدیمی مردم است و مردم سال‌هاست انتظار اجرای طرح را دارند.

پروژه ساخت فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب متمرکز شهرهای رودهن و بومهن کلنگ‌زنی شد

محرابیان  پروژه ساخت فاز اول تصفیه‌خانه فاضلاب متمرکز شهرهای رودهن و بومهن را کلنگ‌زنی کرد. این پروژه که با هدف جمع‌آوری، انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای بالادست سد ماملو طراحی شده، شامل ساخت تصفیه‌خانه، ایجاد شش کیلومتر خط انتقال، 63.8 کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و 230.2 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فرعی است.

تاکنون 150 کیلومتر از شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و 3.5 کیلومتر از خط انتقال آن اجرا شده است.

واحد اول این تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه 25 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی حدود 154 هزار نفر طراحی شده که فرآیند این تصفیه‌خانه به صورت لجن فعال A2O و حذف ازت و فسفر درنظر گرفته شده است.

محرابیان اظهار داشت:  تصفیه خانه فاضلاب یکی دیگر از طرح هایی بود که در این سفر یک روزه کلنگ زنی شد و موضوع فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن هم از نقطه نظر زیست محیطی اهمیت بسیار بالایی در شرق استان تهران دارد و هم جزو مطالبات قدیمی مردم هست و مردم سالهاست انتظار اجرای طرح را دارند.

وزیر نیرو گفت: ساماندهی فاضلاب مساکن مهر درچارچوب قوانین و مقررات و در اسرع وقت باید اجرایی شود و اجرای ان یکی از مطالبات جدی وزارت نیرو است.

 پست سیار 63 کیلوولت شهرک صنعتی دماوند افتتاح شد

محرابیان پس از بازدید‌ طرح‌های در دست اقدام شهرستان دماوند، پست سیار 63.20 کیلوولت شهرک صنعتی دماوند را افتتاح کرد.

در حاشیه این بازدید حبیب قراگوزلو مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات پست یاد شده، هدف از اجرای آن را تامین برق مطمئن و پایدار شهرک صنعتی دماوند عنوان کرد.

وی افزود: این پست متشکل از یک دستگاه ترانسفورماتور 63.20 کیلوولت با ظرفیت 15مگاولت آمپر، یک دستگاه فیدر ورودی با جریان نامی 1250 آمپر، سه دستگاه فیدر خروجی با جریان نامی 1250 آمپر و کابل 63 کیلوولت خشک به طول 3.5 کیلومتر مدار است.

پست برق صنعتی فیروزکوه به شبکه برق کشور متصل می‌شود

محرابیان در حاشیه سفر به شرق استان تهران، ضمن بازدید از پست برق فیروزکوه، هدف از این سفر را بررسی پیشرفت پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: در اثنای این سفر از پست برق صنعتی فیروزکوه بازدید کردیم که یکی از مراکز مهم برای تامین برق صنعت شرق این استان است.

وی افزود: این پست به مرحله نصب رسیده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به شبکه برق کشور متصل شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای منطقه شرق استان تهران پروژه‌های آبی و برقی مهمی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها می‌تواند تاثیر زیادی روی منطقه داشته باشد که در آینده جزئیات آن به استحضار مردم خواهد رسید.

محرابیان تصریح کرد: شهرستان فیروزکوه در سال‌های اخیر دارای رشد مناسب بوده و کارخانجات سیمان و سرمایه‌گذاری‌های متفاوت از جمله ظرفیت‌های مهم این شهرستان است که فیروزکوه را با داشتن زیرساخت‌های مناسب از بقیه متمایز کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بدو ورود دولت سیزدهم برای جلوگیری از محدودیت برق در تمامی بخش‌های مصرف گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی که صورت گرفت، سعی شد بتوانیم از تابستان با کمترین مشکل عبور کنیم.

وزیر نیرو به اجرای برنامه‌ریزی‌های متفاوت از توسعه بخش نیروگاهی تا انجام برنامه‌های مدیریت مصرف اشاره کرد و ابراز داشت: با همکاری مردم و صنایع تاکنون توانستیم تابستانی بدون محدودیت را سپری کنیم.

محرابیان در ادامه با تاکید بر استمرار صرفه‌جویی در کشور، همراهی مردم را مهم‌ترین راه برای عبور موفق از تابستان امسال عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده عملیات اجرایی سد نمرود در این منطقه در حال اجرا است، ادامه داد: با بازدید از این منطقه طی ماه‌های گذشته، مشکلات تملک مطرح‌ و تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شده که امیدواریم بتوانیم در آینده نه چندان دور از این سد بهره‌برداری لازم را انجام دهیم.

بازدید وزیر نیرو از پست برق شهرک صنعتی فیروزکوه

محرابیان در بدو ورود به شهرستان فیروزکوه از پست فوق توزیع شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید حبیب قراگوزلو مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات پست یاد شده، این پست را در تامین برق مطمئن و پایدار شهرک صنعتی فیروزکوه موثر ارزیابی کرد.

وی افزود: این پست متشکل از یک دستگاه ترانس 63 به 20 کیلوولت با ظرفیت 30 مگاولت آمپر، یک دستگاه فیدر ورودی با جریان نامی 1600 آمپر و 4 دستگاه فیدر خروجی با جریان نامی 1250 آمپر است.

طرح آبرسانی به 10 هزار روستا در حال انجام است

محرابیان در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند که با حضور مسئولین شهرستان دماوند برگزار شد با بیان اینکه مهم ترین دلیل سفرهای استانی رئیس جمهور شناسایی اولویت‌ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام است اظهار داشت: در حوزه طرح های عمرانی و زیرساخت ها بودجه امسال افزایش و رشد بسیار خوبی نسبت به سال های گذشته داشت و بر همین اساس و در چارچوب قوانین می توانیم اعتبارات خوبی را برای برخی پروژه ها در نظر بگیریم.

وی با بیا اینکه موارد مطرح شده در  حوزه آب و فاضلاب شهرستان مورد تایید است افزود:در دماوند کار زیاد داریم و یکی از مهم ترین مشکلات عدم آبرسانی در برخی روستاهای این شهرستان است، برای رفع این موضوع طرح جهاد آبرسانی را در 10 هزار روستا در کشور شروع کردیم.

وزیر نیرو تاکید کرد: در شرق استان تهران اعتباراتی دیده نشده بود که در این سفر اعتباراتی را تخصیص دادیم؛ در یک برنامه 30 ماهه تمام روستاهای شرق استان تهران را آبرسانی می‌کنیم و در طرح جهاد آبرسانی بهترین منابع به این نوع پروژه اختصاص داده شده است.

محرابیان گفت: برخی از پروژه‌هایی که توسط مسئولین شهرستان بیان شد، در سفر رئیس جمهور به دماوند آمده که برخی از آن ها نیاز به تقویت اعتبار دارد. 

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها