یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی مرداد ماه | یارانه جدید

سورپرایز رئیسی برای یارانه نقدی مرداد / نحوه واریز یارانه مرداد عوض شد /مبلغ یارانه نقدی تغییر کرد؟

کد خبر: 1164170

در سه ماه گذشته یارانه نقدی جدید دولت ۲۰ یا ۲۱ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. تکلیف یارانه مرداد ماه چیست و یارانه مرداد چه زمان واریز می‌شود؟

سورپرایز رئیسی برای یارانه نقدی مرداد / نحوه واریز یارانه مرداد عوض شد /مبلغ یارانه نقدی تغییر کرد؟

چندی پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا تیرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

 در سه ماه گذشته یارانه نقدی جدید دولت ۲۰ یا ۲۱ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است. تکلیف یارانه مرداد ماه چیست و یارانه مرداد چه زمان واریز می‌شود؟

به نظر می‌رسد که زمان واریز یارانه نقدی جدید متغیر است اما چندی پیش رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که زمان واریز ماهانه یارانه‌ها بیستم هر ماه است. اگرچه یارانه ماه گذشته ۲۱ تیر ماه واریز شد. هنوز نه دولت و نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان دقیق واریز یارانه مرداد را اعلام نکرده‌اند اما انتظار می‌رود که این یارانه مانند سه ماه گذشته روز بیستم یا بیست و یکم مرداد ماه واریز شود.

احتمالا تفاوتی که یارانه مرداد ماه با دفعات قبل دارد، واریز همزمان یارانه دهک‌های یک تا ۹ و یارانه جاماندگان است. چون این ماه تکلیف جاماندگان مشخص شد و انتظار می‌رود که یارانه این گروه بعد از این در تاریخ معین واریز شود.

این در حالی است که با گذشته بیش از ۱۰ روز از واریز یارانه تیر ماه، هنوز یارانه برخی از جاماندگان واریز نشده و یا هنوز قابل برداشت نیست. عدم واریز این یارانه در حالی است که رئیسی دستور داده بود یارانه جاماندگان قبل از ۲۰ تیر ماه واریز و قابل برداشت شود. او گفته بود خوشایند نیست که عده‌ای سومین مرحله یارانه را دریافت کنند، اما عده‌ای هنوز در انتظار بررسی اطلاعات خانوار خود باشند.

تفاوت یارانه این‌ماه با ماه قبل

سازمان هدفمندی یارانه‌ها دو زمان مختلف برای واریز و قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان اعلام کرد اما هیچ کدام از این دو وعده محقق نشد و هنوز تکلیف این کمک معیشتی دولت معین نشده است.

اما انتظار می‌رود که در چهارمین مرحله واریزی‌ها، این گروه هم مانند دیگر افراد کمک معیشتی خود را در تاریخ معین شده دریافت کنند.

-۲۰ مرداد ماه روز پنج شنبه است و برای همین ممکن است یارانه‌ها ساعت ۲۴ روز ۲۱ مرداد واریز و قابل برداشت شود./تجارت نیوز

مبلغ یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۱ چقدر است؟

فرارو نوشت :واریز یارانه مرحله ۱۳۷ از غروب روز دوشنبه بیستم تیرماه آغاز شد و طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار است تا روز جمعه ۲۴ تیر ماه ادامه پیدا کند.

در این مرحله برای افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان واریز شد.

برای مرحله ۱۳۸ یا مرداد ماه ۱۴۰۱ نیز احتمالا میزان واریزی‌ها تغییری خاصی نخواهد داشت. اما در این میان برخی از یارانه بگیران گفته اند که مرحله ۱۳۷ مبالغی کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت کرده اند.

در پاسخ نیز سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که مبالغ کسر شده به دلیل بازپرداخت وام کرونای سال ۱۳۹۹ بوده است. در واقع مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا ۳۵ هزار تومان است که از دو سال قبل تاکنون از حساب یارانه بگیران کسر می‌شود.

در مورد زمان یارانه مرداد ۱۴۰۱ هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی مشخص نکرده است، اما همچون تیر ماه باید انتظار داشته باشیم که آغاز واریز یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه باشد. پایان واریزها نیز هنوز به شکل کامل مشخص نشده، اما احتمالا بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز مدعی‌اند که در مرحله ۱۳۸، زمان واریز یارانه‌ها طولانی نخواهد شد و در یک روز خاص سرپرستان خانوار یارانه این مرحله را دریافت می‌کنند.

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۱ کی واریز می‌شود؟

در مورد زمان یارانه مرداد ۱۴۰۱ هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی مشخص نکرده است، اما همچون تیر ماه باید انتظار داشته باشیم که آغاز واریز یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه باشد. پایان واریزها نیز هنوز به شکل کامل مشخص نشده، اما احتمالا بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز مدعی اند که در مرحله ۱۳۸، زمان واریز یارانه‌ها طولانی نخواهد شد و در یک روز خاص سرپرستان خانوار یارانه این مرحله را دریافت می‌کنند.

طرح کالابرگ کی اجرایی می شود؟

نایب رئیس مجلس درباره استفاده از کالابرگ الکترونیکی، گفت: مجلس و دولت معتقدند که تزریق پول، تورم ایجاد می‌کند بنابراین موضوع کالابرگ، یعنی رساندن کالا به دست مصرف‌کننده، بهترین رویه است.

عبدالرضا مصری درباره ضرورت استفاده از کالابرگ الکترونیکی، گفت: مجلس و دولت معتقدند که تزریق پول، تورم ایجاد می‌کند بنابراین سازوکار ارائه کالا با کالابرگ یعنی رساندن کالا به قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده، بهترین رویه است اما در این زمینه دولت به دنبال سیستمی است که برای مردم مشکلی ایجاد نشود. خوشبختانه برای نان این موضوع در چند استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است که به نظر می‌رسد پس از اجرای مرحله آزمایشی، فضا برای به موضوع کالابرگ آماده‌تر خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه در ماه‌های اخیر با مشکل جدیدی در دنیا یعنی تورم جهانی روبه‌رو شده‌ایم و معادلات خریداران و فروشندگان به هم ریخته است. پیش از این به ویژه برای نهاده‌های کشاورزی بازار سنتی وجود داشت و حجم تقاضای خریدار و حجم عرضه فروشنده مشخص بود اما در حال حاضر فروشندگان در عرضه کالا حداقل برای منطقه ما دچار مشکل شدند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تمام موضوعات مذکور، شرایط اقتصادی سخت است و مردم بیشتر از همه این سختی را تحمل می‌کنند دولت باید تمهیداتی برای این موضوع داشته باشد. کار هم برای دولت و هم برای ملت از لحاظ اقتصادی سخت شده که امیدواریم شرایطی ایجاد شود از این مرحله عبور کنیم.

مصری با تاکید بر اینکه ما ۱۰۰ درصد با کالابرگ موافق هستیم، تصریح کرد: با تزریق پول موافق نیستم اما باید به این نکته نیز توجه کرد که دولت فعلاً هیچ راهی نداشته چرا که سیستم اجرای این موضوع آزمایش نشده بود. هرچند زیرساخت‌ها در تئوری خوب بود اما آزمایش نشده بود تا زمانی هم سیستم آزمایش نشود، نمی‌توان آن را دفعتی اجرایی کرد، امیدواریم مراحل آزمایش سریع‌تر سپری شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها