زنگنه: میزان تورم ۲۰ درصد افزایش یافته است

کد خبر: 1164344

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر لزوم افزایش حقوق بازنشستگان و پرداخت حداقلی از طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد.

زنگنه: میزان تورم ۲۰ درصد افزایش یافته است

محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری گفت: طبق بند هـ تبصره ۱۲ دولت اجازه یافته تا از محل اعتبارات جدول ۷ به افراد فاقد درآمد به میزان حداقل حقوق کارکنان پرداخت کند اما آئین نامه و شیوه نامه اجرایی، شأن این افراد را رعایت نکرده، ضرورت دارد بنیاد شهید در این امر تجدیدنظر کند و خدمات بیمه ای آنان نیز باید موردتوجه قرار گیرد زیرا وضعیت مناسبی ندارد.

وی در تذکری به تیم اقتصادی دولت بیان کرد: سیاست انقباضی یا تلاش برای پیشگیری از رشد بی رویه پایه پولی و عدم استقراض از بانک مرکزی سیاست خوبی است اما علت ابرمسئله امروز یعنی تورم چیزی غیر از این مسائل است و آن تورم انتظاری است. براساس افکارسنجی مرکز پژوهش های مجلس نسبت به ۳ ماه گذشته میزان افرادی که تورم ۳ ماه گذشته را بدتر پیش بینی می کنند ۲۰ درصد افزایش یافته است.  اولین اقدام دولت باید بازگشت اعتماد عمومی و ایجاد ثبات روانی در جامعه باشد و دولت باید مراقبت کند مشاوران آدرس غلط ندهند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان یا پرداخت حداقلی از طرح رتبه بندی معلمان یا پرداخت مطالبات معلمین خارج از کشور و یا ارائه تسهیلات به دامداران می تواند هزینه باشد اما در برابر کاهش تورم و بهبود انتظارات تورمی جامعه در عوض بخش زیادی از هزینه های دولت را در حوزه تملک سرمایه ای و هزینه های جاری کاهش می دهد.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها