وام فوری | وام فوری بدون ضامن | وام ازدواج |وام فوری بانک ملت | وام فوری با سفته

الان بخر، بعدا پرداخت کن/ سه روزه وام ۱۰ میلیونی بگیرید!

کد خبر: 1165204

شرایط دریافت وام 10 میلیونی ویژه اعلام شد.

الان بخر، بعدا پرداخت کن/ سه روزه وام ۱۰ میلیونی بگیرید!

وام / وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود

وام اعتباری یا سرویس «الان بخر، بعدا پرداخت کن» در شرایط اقتصادی امروز می‌تواند در پرداخت هزینه‌ها، کمک بسیاری به افراد کند. به‌همین دلیل شرکت‌های استارتاپی جدیدی در کشور در این حوزه خدمات‌رسانی می‌کنند. اما وضعیت این سرویس در کشور چگونه است؟

در دنیای امروزی، وام اعتباری و خرد به تدریج در حال نشستن به جای وام‌های بانکی با روندهای طولانی مدت‌ هستند. چرا که این سرویس، خدمت جدیدی محسوب می‌شود که وام گرفتن و خرید آنلاین را برای بسیاری از مشتریان راحت‌تر و سریع‌تر کرده‌است.

الان بخر بعدا پرداخت کن چگونه کار می‌کند؟

طرح «Buy Now Pay Later» به معنای «الان بخر بعدا پرداخت کن» که به اختصار «BNPL» معرفی می‌شود، راهی سریع برای پرداخت هزینه‌های یک خرید یا خدمات، بدون داشتن موجودی است. با به وجود آمدن حوزه لندتک، افراد یا وام‌گیرندگان و حتی شرکت‌های کوچک می‌توانند درخواست وام خود را در بستری آنلاین ثبت کنند. بدون اینکه درگیر فرایند سخت و زمان‌بر سنتی درخواست وام شوند.

اغلب سرویس‌‌های «الان بخر، بعدا پرداخت کن» را شرکت‌های خدمات مالی ارائه می‌دهند. این سرویس به این صورت عمل می‌کند که در این طرح، هزینه خرید مشتری را ابتدا شرکت پرداخت می‌کند.

این درحالی است که مشتری متعهد می‌شود تا در مدت‌زمانی مشخص، کوتاه(معمولا یک ماه) و اغلب بدون سود، مبلغ پرداختی از سوی شرکت را بازگرداند. البته برخی از شرکت‌ها در صورت تمایل مشتری، مدت‌زمان بیشتری را برای بازگرداندن مبلغ در اختیار او قرار می‌دهند که البته به آن سود نیز تعلق می‌گیرد.

به بیان ساده‌تر «الان بخر بعدا پرداخت کن» نوعی تامین مالی کوتاه مدت است. این طرح به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که خرید کنند و هزینه آن را در پایان ماه و یا در چند قسط در ماه‌های بعد پرداخت کنند.

وضعیت سرویس BNPL  در کشور

طبق گزارش‌های موجود به نظر می‌رسد که ۸۳ درصد مردم از شرایط وام و اعتبار از بانک‌ها ذهنیت خوبی ندارند. چرا که با پروسه‌های سختگیرانه در رابطه با دریافت وام، تامین وثیقه سنگین، ضامن معتبر، مبالغ پایین با کارمزد بالا روبه رو هستند. به‌همین دلیل سرویس BNPL که هیچکدام از دردسرهای وام‌های سنتی را ندارد، می‌تواند به مردم کمک کند.

همچنین، مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وضعیت وام اعتباری در کشور می‌گوید:«داده‌ها می‌گوید جریان الان بخر بعدا پرداخت کن در کشور ما روبه رشد است و با توجه به خلا سرویس‌های اعتباری، جای خود را بخوبی پیدا می‌کند. ‌هر اتفاقی که درفضای فین‌تک می‌افتد به افزایش رفاه مردم کمک می‌کند.»

کدام شرکت‌ها در حوزه وام اعتباری خرد فعال‌اند؟

لندو، یکی از شرکت‌هایی است که در حوزه اعتباردهی دیجیتال و وام اعتباری فعالیت می‌کند. متقاضیان وام‌‌های خرد می‌توانند با ثبت درخواست در وب‌سایت لندو، از تمامی فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، از ۲۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان، به صورت اعتباری خرید کنند و هزینه آن را در اول ماه آینده بپردازند.

همچنین، این استارتاپ می‌خواهد میانگین سرعت دریافت وام از لحظه ثبت درخواست تا دریافت را که در تیر ۱۴۰۱ به چهار روز و هفت ساعت رسیده است و را به سه روز برساند.

استارتاپ قسطا از سال ۱۳۹۸ در حال فعالیت در این حوزه است. این استارتاپ خرید اقساطی به‌وسیله کارت اعتباری از همه فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی سراسر کشور برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

با استفاده از اسنپ‌پی روش پرداخت پراخت بسیار آسان‌تر می‌شود. کاربران اسنپ می‌توانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از اسنپ بلافاصله خرید یا دریافت کنند و مبلغ آن را در پایان ماه بازگردانند.

به تازگی نیز ازکی‌وام با ازکی‌پی و بودجه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان وارد حوزه اعتباردهی خرد شد. ازکی‌پی این امکان را به افراد و سازمان‌ها می‌دهد که با حذف فرایندهای پیچیده تا سقف معینی اعتبار بگیرند و هزینه آن را در مدت معینی پرداخت کنند.

با وجود این، شرکت‌های دیگری در کشور وجود دارند که این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. همچنین؛ با اینکه با شیوع کرونا در جهان، حوزه لندتک (BNPL) در میان کاربران بسیار جا افتاد. اما سرویس پرداخت قسطی در برخی نقاط دنیا سابقه‌ چندین‌دهه‌ای دارد.

در ایران نیز توسعه شرکت‌های اعتباردهی آنلاین و خرد با استقبال بسیاری از مستریان روبه رو شده‌است. چراکه به‌نظر می‌رسد این نوع اعتباردهی به‌دلیل سرعت، سهولت و به‌صرفه‌بودن می‌تواند نیارهای بسیاری را برطرف کند.

منبع: تجارت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها