خبر خوش دولت برای دارندگان خودروهای اسقاطی / در قرعه‌کشی شهریور صاحب خودرو شوید

کد خبر: 1168441

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 10 درصد از خودروهایی که قرعه‌کشی می‌شوند به کسانی تعلق می‌گیرد که ماشین فرسوده و اسقاطی دارند.

خبر خوش دولت برای دارندگان خودروهای اسقاطی /  در قرعه‌کشی  شهریور صاحب خودرو شوید

سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز با کمیسیون اصل 90 مجلس درباره چرایی عدم اجرای قانون اسقاط خودروهای فرسوده و همچنین برنامه وزارت صمت در این حوزه اظهار داشت: در تبصره 7 قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده که 10 درصد از خودروهایی که قرعه‌کشی می‌شوند به کسانی تعلق بگیرد که خودروی فرسوده و اسقاطی دارد.

وی افزود: ما در این رابطه یک سری مسائل اجرایی داشتیم که زیرساخت‌های آن آماده شده و از شهریور آغاز می‌کنیم اما آن سهمیه محفوظ است، یعنی 10 درصد از تعداد خودرویی که قبلاً در قالب قرعه کشی عرضه شده است، در قرعه‌کشی‌های بعدی اعمال خواهد شد.

فاطمی‌امین در مورد دریافت مابه‌التفاوت برخی از کالاها که تحت تاثیر طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها قرار گرفتند، توضیح داد: این مسئله در بخشی انجام شده است. به عنوان مثال ذرت‌هایی که به واحدهای صنعتی داده شده، مابه‌التفاوت آن محاسبه و دریافت شده و به خزانه دولت برگشته است و در بخش‌های دیگر هم در حال محاسبه است و ان‌شاءالله تا هفته آینده گزارش کاملی را در این زمینه ارائه خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد انتخابات اصناف نیز گفت: از اول سال تا کنون قریب به هزار انتخابات در اتحادیه‌ها برگزار شده و اکنون نیز نزدیک به 300 الی 400 انتخابات هم در شرف برگزاری است. انتخابات اصلی اتاق اصناف ایران 28 شهریور است که به موقع برگزار خواهد شد. در سال‌های قبل به دلیل بیماری کورونا مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا داشتیم که انتخابات به تعویق بیفتد اما از ابتدای امسال با توجه به شرایط کرونا که عادی شده است، این موضوع را به نوعی فعال کردیم و انتخابات عقب افتاده انجام و انتخابات اصلی هم برگزار خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها