خبر خوش عصر امروز برای بازنشسته ها | واریز ۷ میلیون تومان به حساب این بازنشستگان

کد خبر: 1170332

سرپرست معاونت اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نوبت‌های پنجم و ششم وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به حساب حدود ۵۰ هزار نفر از واجدین شرایط واریز شد.

خبر خوش عصر امروز برای بازنشسته ها | واریز ۷ میلیون تومان به حساب این بازنشستگان

سرپرست معاونت اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: نوبت‌های پنجم و ششم وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق به حساب حدود ۵۰ هزار نفر از واجدین شرایط واریز شد.

فتح الله شعبانی با بیان اینکه نوبت چهارم وام ضروری 7 میلیون تومانی ماه گذشته به حساب بازنشستگان و وظیفه بگیران واجد شرایط واریز شده بود، گفت: براساس نوبت بندی انجام شده و با همکاری بانک صادرات ایران، وام نوبت‌های  پنجم و ششم شب گذشته واریز و قابل برداشت است.

وی گفت: این تسهیلات با کارمزد سالانه 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه است که از حساب حقوقی دریافت کنندگان وام کسر می‌شود./ جماران

معوقات حقوق بازنشستگان کی پرداخت می شود؟

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، دو خبر خوش را به نقل از سرپرست وزارت رفاه برای بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرد.

علی دهقان‌کیا، روز سه شنبه در نشست خبری، به روند افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، اشاره کرد و گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی کار، جلسه‌ای را تشکیل داد و بر اساس آن افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان به تأمین اجتماعی مشخص شد و بر اساس آن حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۵۷ درصد و بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد و این مصوبه به تصویب رسید.

وی افزود: در ادامه اما دولت از اجرای این قانون سر باز زده و اعلام کرد که افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در تضاد است و نمی‌توانند افزایش ۳۸ درصدی را اجرا کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: در نهایت امسال کانون عالی بازنشستگان جلسه‌ای را با مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان مجلس و …برگزار کرد.

دهقان کیا گفت: پیرو جلسات متعدد، در نهایت کانون عالی بازنشستگان بر اجرای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مُصر بوده و در نهایت مصوبه به هیئت دولت ارجاع داده شد. در هیئت دولت نیز تیم اقتصادی با افزایش ۳۸ درصدی سازمان تأمین اجتماعی مخالفت کرده و عنوان کردند که این بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری و لشکری بایستی افزایش ۱۰ درصدی را در حقوقشان در سال ۱۴۰۱ داشته باشند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ادامه داد: کانون عالی بازنشستگان به رغم موانع و مشکلاتی که وجود داشت جلسات خود را با رؤسای کمیسیون اجتماعی و اقتصادی مجلس برگزار کرد.

دهقان کیا با بیان این جمله که رئیس جمهور صدای بازنشستگان را شنید، گفت: در همین ارتباط رئیس جمهور به معاون اول خود دستور داد که هرچه سریع‌تر جلسه‌ای را با کمیسیون مربوطه در مجلس برگزار و موضوع افزایش حقوق بازنشستگان را به صورت ویژه پیگیری کند.

وی افزود: در همین خصوص کمیسیون تنقیح قوانین برای نخستین بار به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد و در نهایت رئیس مجلس نامه‌ای را به دولت ارسال و بر اجرای ماده ۹۶ تاکید داشته و قرار شد افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح عملیاتی شود.

دهقان کیا افزود: در نهایت در هفته گذشته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه خبر خوشی را مبنی بر موافقت و افزایش ۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان برای بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد.

وی گفت: همچنین در این جلسه دو خبر دیگر از سوی سرپرست وزارت رفاه اعلام شد که یکی از آنها واگذاری سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بازنشستگان بود و دیگری برنامه‌ریزی جهت خانه‌دار شدن بازنشستگان تأمین اجتماعی بود که امیدواریم این موارد نیز به صورت ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: البته امیدواریم سود شرکت‌هایی در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد که از شرکت‌های سودآور باشند نه از شرکت‌های زیان‌آور که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی، اظهار کرد: قرار است احکام جدید بازنشستگان در شهریور ماه صادر و حقوق آنها بر اساس آن پرداخت شود. همچنین عقب‌افتادگی ۵ ماه گذشته (از فروردین تا مرداد) قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران، در ادامه افزود: در بندهای سیاست کلی تأمین اجتماعی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انفلال در بند ۳ این سیاست‌های کلی اعلام شده که پای بندی به حقوق بازنشستگان مهم است، در واقع یک کارگر انتطار دارد که در آینده حقوق او به میزان تورم افزایش یابد.

وی گفت: یکی از بحث‌های مهم دیگر تأمین منابع پایدار است به طوری که ما باید بتوانیم هم حقوق، درمان و ۱۸ خدمت دیگر بازنشستگان را تأمین کنیم و منابع آن باید موجود باشدو پرداخت بدهی‌های دولت سهم بسزایی در کمک‌های ما ایفا می‌کند.

دهقان کیا، درمان را یکی از معضلات بازنشستگان خواند و افزود: درمان یکی از معضلات تأمین اجتماعی است و کمر بازنشستگان را خم کرده است. همه قیمت داورها افزایش یافته و تمام بازنشستگان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نسخه‌ها برای دریافت داروها سقف تعیین کرده اند و اضافه‌های دارو را باید باید به صورت آزاد حساب کنند. این مشکل جدی است و باید بیشتر توجه کنند.

منبع: مهر

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها