هدیه 4 میلیونی دولت به همه سرپرستان خانوار | شرایط وام 100 میلیونی بدون ضامن و سپرده ؛ پرداخت آنی

کد خبر: 1174037

بانک رفاه کارگران با هدف حمایت از اقشار کم‌درآمد و شرکت‌های فعال در حوزه تولید و توزیع داخلی و کمک به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، جامعه هدف طرح تسهیلاتی "رفاه کالا و خدمات" را افزایش داد.

هدیه 4 میلیونی دولت به همه سرپرستان خانوار | شرایط وام 100 میلیونی بدون ضامن و سپرده ؛ پرداخت آنی

وام / وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود

"تمامی اشخاص حقیقی (حقوق‌بگیران) که از بانک رفاه کارگران حقوق دریافت می‌کنند"، "مشتریان اختصاصی بانک و کارکنان و اقوام درجه یک آنان"، "کارکنان مشتریان مشمول بانکداری شرکتی"، "مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی که به دلیل نبود شعبه بانک رفاه کارگران در شهرستان محل اقامت آنان حقوق خود را از سایر بانک‌ها دریافت می‌کنند"، "دارندگان حساب سپرده بلندمدت یا افتتاح‌کنندگان حساب سپرده بلندمدت جدید و اقوام درجه یک آنها"، جامعه هدف طرح رفاه کالا و خدمات بانک رفاه کارگران را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، بانک رفاه کارگران با هدف تسهیل در بهره‌برداری از ظرفیت‌های این طرح، امکان اعطای تسهیلات به متقاضیان با ضمانت همکار شاغل در این بانک را نیز فراهم کرده است.

تسهیلات طرح "رفاه کالا و خدمات" بانک رفاه کارگران بدون نیاز به سپرده‌گذاری و ایجاد میانگین حساب و به منظور خرید کالای ایرانی از شرکت‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی داخلی مانند: لوازم خانگی، اداری، مبلمان، اثاثیه، حوزه درمانی، گردشگری و ... یا تعمیرات اساسی منزل پرداخت می‌شود.  

تسهیلات این طرح حداکثر به میزان 100 میلیون تومان با مدت بازپرداخت 36 ماه و نرخ سود 18درصد پرداخت می‌شود.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز ارتباط با مشتریان(فراد) بانک رفاه کارگران با شماره 8525-021 تماس و یا به سایت بانک به نشانی https://www.refah-bank.ir مراجعه کنند./ منبع: تسنیم

آغاز پرداخت وام بازنشستگان با سود 4 درصد

صندوق بازنشستگی کشوری برای حضور بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق در مراسم اربعین حسینی، تسهیلات ۴ میلیون تومانی ارائه می‌کند.

در ادامه خدمات زیارتی صندوق بازنشستگی کشوری برای حضور بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق در مراسم اربعین حسینی، «ارائه تسهیلات ۴ میلیون تومانی ویژه اربعین» به سایر خدمات این صندوق شامل برپایی موکب، اسکان بازنشستگان و خانواده آنان و برنامه‌های فرهنگی اضافه شد.

این اعتبار با بازپرداخت یک ساله و کارمزد ۴ درصد، در دو شکل به متقاضیان ارائه شده و بازپرداخت این تسهیلات یک ماه پس از پرداخت از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

بر این اساس، در حالت نخست، بازنشستگان می‌توانند از طریق تور تعریف شده در سامانه خاتم تور شرکت پرشین گلف به نشانی www.khatamtour.com در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند؛ که در این صورت ابتدا مبلغ ۴ میلیون تومان از کل هزینه تور کسر شده و مبلغ باقیمانده باید به صورت نقدی توسط متقاضی به شرکت پرداخت شود.

در حالت دوم نیز بازنشستگان پس از انجام سفر و حضور در مراسم اربعین حسینی، با بارگذاری مدارک و مستندات از جمله مستندات ثبت نام در سامانه سماح و همچنین تصویر گذرنامه ممهور به مهر خروج از مرز‌های تعیین شده در سامانه‌ای که متعاقبا اعلام خواهد شد، نسبت به دریافت تسهیلات مالی اقدام کنند.

بازنشستگان می‌توانند در صورت تمایل تا روز چهارشنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۱ برای ثبت درخواست امکان استفاده از سایر خدمات ایام اربعین صندوق بازنشستگی کشوری نیز از طریق سامانه مربوطه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir اقدام کنند.

تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی که قصد سفر عتبات عالیات را دارند، پرداخت می‌شود.

رفاه کارگران از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی برای سفر‌های عتبات عالیات خبر داد.

بنابر اعلام بانک رفاه این تسهیلات در قالب همکاری مشترک بانک رفاه کارگران، سازمان تأمین‌اجتماعی، کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی و سازمان حج و زیارت، به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، این تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و در مرحله اول به تعداد ۲۰ هزار فقره به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی که قصد سفر عتبات عالیات را داشته باشند، پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات، پس از ثبت‌نام در سامانه‌های سازمان حج و زیارت، به کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور مراجعه کنند.

 مراحل وام کربلای بازنشستگان به صورت زیر است:

۱. مراجعه بازنشسته متقاضی به کافی‌نت و ثبت‌نام در سامانه های حج و زیارت و دریافت رسید ثبت تام

۲. مراجعه به کانون بازنشستگی و دریافت معرفی نامه به بانک

۳. مراجعه به بانک

سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام ۱۵ میلیون تومان است.

براساس اعتباراتی که جداگانه هرکدام از این دو صندوق برای مستمری بگیران خود کنار گذاشته‌اند، پیش بینی می‌شود که در ماه‌های باقیمانده از سال جاری به ترتیب حدود ۳۰۰ هزار کارمند بازنشسته و نیز حدود ۴۰۰ هزار کارگر بازنشسته این تسهیلات را دریافت کنند.

اما در این میان شروطی وجود دارد که امکان دسترسی به این تسهیلات را برای متقاضیان متفاوت می‌کند.

به طور مثال در سازمان تامین اجتماعی، مستمری بگیران بالای ۷۰ سال سن یا کسانی که حساب واریزی حقوق بازنشستگی آن‌ها در بانکی غیر از بانک رفاه است، نمی‌توانند مانند سایر کارگران بازنشسته برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

در این خصوص، اما راهکار‌هایی هست که می‌تواند مشکل این دو گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی را برای دریافت وام ضروری حل کند.

۳

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها