فروش ایران خودرو در بورس کمتر از یک ساعت / خریداران هایما چقدر سود کردند؟

کد خبر: 1182839

در معاملات امروز بازارفیزیکی بورس کالا، ۲۵۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و مشکی (سفارشی) در کم‌تر از یک ساعت فروخته شد.

فروش ایران خودرو در بورس کمتر از یک ساعت / خریداران هایما چقدر سود کردند؟

 در جریان معاملات امروز بازار فیزیکی (بازارخودرو) بورس کالای ایران تعداد 250 دستگاه هایما S7 در دو نوبت مشکی و مشکی (سفارشی) در کم‌تر از یک ساعت فروخته شد.

نکته معاملات امروز هایما، استقبال از عرضه‌ها بود که تقاضاهای شکل گرفته با هم به رقابت پرداختند؛ این در حالی است که قیمت دیروز هایما S7 با مشخصات 1.8 لیتر توربو پلاس در بازار آزاد 990 میلیون تومان است.

بر این اساس میانگین قیمت کشف شده هایما S7 مشکی سفارشی در معاملات امروز در بازار فیزیکی (بازار خودرو) بورس کالا 849 میلیون تومان بود و این خودرو با احتساب هزینه‌های مالیات ارزش افزوده، عوارض، بیمه، پلاک و سایر هزینه‌های جانبی، نزدیک 950 میلیون تومان به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

شایان ذکر است، عرضه امروز هایما S7 مشکی و مشکی (سفارشی) در دو نوبت انجام شد که جزییات آن به شرح زیر است:

هایما S7 مشکی (سفارشی): تقاضا برای هایما اوج گرفت

عرضه هایما در دو بخش عرضه هایما S7 مشکی و هایما S7 مشکی (سفارشی) از ساعت 9 امروز صبح آغاز شد.

در ردیف نخست عرضه، پس از نیم ساعت با رقابت 11.5 درصدی، 50 دستگاه هایما S7 مشکی (سفارشی) با میانگین قیمت کشف شده 849 میلیون تومان فروخته شد.

قیمت پایه هایما S7 مشکی (سفارشی) 756.5 میلیون تومان و تقاضا برای آن نیز 269 دستگاه بود.

به این هزینه ها 13 درصد بهای نهایی خودرو بابت مالیات ارزش افزوده و عوارض قانونی به علاوه هزینه های بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ 42 میلیون و 34 هزار و 500 ریال اضافه می شود.

این گزارش می‌افزاید: در عرضه دوم امروز هایما در بازار فیزیکی (تالار خودرو)، 200 دستگاه هایما S7 مشکی با میانگین قیمت کشف شده 810.5 میلیون تومان با 9.16 درصد رقابت فروخته شد و قیمت پایه هایما S7 مشکی 742.5 میلیون تومان و تقاضا برای آن نیز 771 دستگاه بود.

به این هزینه ها 13 درصد بهای نهایی خودرو بابت مالیات ارزش افزوده و عوارض قانونی به علاوه هزینه های بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ 42 میلیون و 34 هزار و 500 ریال اضافه می شود./ تسنیم

به گزارش کاماپرس، بر اساس اعلام بورس کالای ایران قرار است 250 دستگاه هایما اس7 در بورس کالا عرضه شود که موعد تحویل این خودروها 16 آذر 1401 خواهد بود.

قیمت پایه هایما اس 7 در بورس کالا

قیمت پایه هایما اس 7 مشکی 742 میلیون و 500 هزارتومان و قیمت پایه هایما اس 7 مشکی سفارشی با امکانات جک برقی صندوق عقب 756 میلیون و 500 هزارتومان اعلام شده که خریداران باید علاوه بر پرداخت قیمت نهایی، 13 درصد مالیات ارزش افزوده، عوارض قانونی و هزینه‌های بیمه همچنین شماره‌گذاری و… را بپردازند.

در حال حاضر هایما اس7 در بازار خودرو با قیمتی معادل 900 میلیون تومان عرضه می‌شود که متقاضیان این محصول می‌توانند با قیمت پایین‌تری در بورس کالا آن را خریداری کنند.

قوانین خرید خودرو هایما اس 7 از بورس کالا

متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا مجاز به یکبار ثبت سفارش بر روی کدهای عرضه شده هستند همچنین متقاضیان باید سن 18 سال تمام را دارا باشند.

اگر فردی در عرضه قبلی، خودرو دریافت کرده باشد امکان ثبت سفارش در این دوره را نخواهد داشت.

خریداران پس از دریافت پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی فقط 5 روز فرصت دارند که  نسبت به پرداخت هزینه‌های جانبی اقدام کنند زیرا در صورت عدم واریز یا تاخیر در واریز به همان نسبت، تحویل خودرو نیز به تعویض خواهد افتاد.

بسیاری متعقدند که عرضه خودرو در بورس کالا راه‌حلی برای حذف تدریجی قیمت‌گذاری دستوری در عرضه و فروش خواهد بود.

نحوه ثبت نام  برای خرید هایما

 هفتم شهریورماه بود که طی نخستین عرضه محصولات ایران خودرو در بورس کالای ایران، ۳۰۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و ۲۰۰ دستگاه هایما S۷ سفید در بورس کالا عرضه شد. بر این اساس هشتم آبان ماه ۲۰۰ دستگاه هایما اس ۷ مشکی و ۵۰ دستگاه هایما اس ۷ مشکی سفارشی روی تابلو می‌رود. تاریخ تحویل این محصولات ایران خودرو ۱۶ آذر ماه یعنی ۳۸ روزه خواهد بود.

قیمت پایه هایما S۷ مشکی ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هایما S۷ مشکی سفارشی مجهز به جک برقی صندوق عقب ۷۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است که به این هزینه‌ها ۱۳ درصد بهای نهایی خودرو بابت مالیات ارزش افزوده و عوارض قانونی به علاوه هزینه‌های بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت به مبلغ ۴۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۵۰۰ ریال اضافه می‌شود.

هر کد ملی یک خودرو

در مشخصات هر دو گروه خودرو اشاره شده هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک خودرو است. همچنین خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشند و اشخاصی که در عرضه قبلی موفق به خرید شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

علاوه بر این خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت به آدرس (esale.ikco.ir) اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز، بیمه گر موردنظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه ها اقدام کنند.

چگونه باید در بورس کالا خودرو خریداری کنیم؟

متقاضیان برای خرید این خودروها در بورس کالا ابتدا باید نسبت به اخذ کد معاملات بورس کالا اقدام کنند. نحوه اخذ کد بورس کالا نیز به این شکل است که متقاضیان به یکی از کارگزاری‌های مجاز مراجعه و به صورت آنلاین یا حضوری کد بورس کالا را دریافت می‌کنند. البته پیش‌تر باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده باشند.

متقاضیان پس از اخذ کد بورس کالا، باید نسبت به گشایش حساب وکالتی اقدام کنند. حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برای خرید خودرو، ۳۰ درصد قیمت پایه خودرو در حساب وکالتی خریدار موجود باشد. به این ترتیب زمانی که ثبت سفارش صورت می‌گیرد این مبلغ تا زمان انجام فرآیند حراج در حساب وکالتی مسدود می‌شود.

پس از نهایی شدن ثبت سفارش خریداران در روزی که عرضه و فرآیند حراج صورت می‌گیرد، خریداران بر مبنای قیمت پایه در فرایند حراج شرکت و در صورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد در رقابت شرکت خواهند کرد و همچنین مالیات بر ارزش افزوده‌ای که پرداخت خواهد شد بر مبنای قیمت نهایی است که خریدار در سامانه ثبت و خرید خود را نهایی کرده است./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها