میرتاج‌الدینی: رتبه ایران در صادرات جهانی ۳۸ و در منطقه ۱۵ است

کد خبر: 1186857

رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ،از انعقاد تفاهم نامه ۱۷۰ میلیارد دلاری دولت در بخش صادرات خبر داد.

میرتاج‌الدینی: رتبه ایران در صادرات جهانی ۳۸ و در منطقه ۱۵ است

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در بیست و ششمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی که‌ صبح امروز در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، بر تلاش دولت در یک و نیم سال برای توسعه فضای تجاری ایران تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تا این لحظه دولت توانسته است تفاهم‌نامه ۱۷۰ میلیارد دلاری با چندین کشور امضا کند که در صورتی که حتی ۵۰ درصد این قراردادها تحقق یاید، نه تنها شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود، بلکه برای جوانان نیز ایجاد اشتغال می شود.

میرتاج‌الدینی وجود ثبات سیاسی و اقتصادی را لازمه افزایش تجارت و صادرات عنوان کرد و افزود: عوامل مختلفی در ایجاد فضای امن برای صادرات دخیل هستند از جمله شرایط اقتصادی جهانی، شرایط سیاسی کشور، تحریم ها و تلاش و کارآمدی دولت.

وی با بیان اینکه باید هم با کشورهای همسایه و هم کشورهای مثل چین و روسیه که چندان توجهی به تحریم ها ندارند، وارد تجارت شویم، ادامه داد: با وجود تمام مسائل برنامه‌ریزی خوبی برای صادرات در چهار محور ارزش و رشد صادرات، تنوع بازارها و کالاها، کیفیت و پیچیدگی صادرات و در نهایت ورود و ماندگاری در بازارها انجام شده است.

رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب گفت: رتبه ایران در صادرات در جهان ۳۸ و در منطقه ۱۵ است. اما در مقایسه با دو کشور ترکیه و عربستان در سطح پایین تری هستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: ایران در زمینه ماندگاری در بازارهای جهانی با ۳۴درصد از ترکیه با ۵۰ درصد ماندگاری در رده پایین تری قرار دارد، اما در مقایسه با عربستان با ماندگاری ۳۲ درصدی در جایگاه بالاتری است.

میر تاج الدینی ادامه داد: محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، سوخت و روغن‌های صنعتی بیشترین ماندگاری را در بازارهای جهانی دارند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها